بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سندروم دختر خوب | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب سندروم دختر خوب اثر بورلی انگل

بریده‌هایی از کتاب سندروم دختر خوب

نویسنده:بورلی انگل
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۴.۰از ۴۰ رأی
۴٫۰
(۴۰)
خشم و عصبانیت زنان معمولاً با گریه و زاری همراه است که نشانهٔ ناتوانی و درماندگی زنان در مواقعی است که احساس می‌کنند مورد ظلم و بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند. زمانی که زن در برابر قدرت فرد یا موضوعی که باعث عصبانیتش شده احساس ضعف و ناتوانی می‌کند یا فرد مقابل آن‌قدر زورمند و زورگو است که تلاش‌های او برای مقابله هیچ ثمری ندارد، باز هم از شدت خشم به گریه می‌افتد. معمولاً گریه به‌اشتباه نشانهٔ غم و اندوه تلقی می‌شود اما در حقیقت گریه نشانهٔ حقانیت خشم زن و عمق آسیب و آزاری است که می‌بیند.
azar jokar
همچنین احساس خشم می‌تواند به ما گوشزد کند که یک مسئله عاطفی مهم در رابطه یا زندگی‌مان مورد غفلت واقع شده است؛ پیامی که می‌تواند به ما گوشزد کند خواسته‌ها و نیازهایمان برآورده نمی‌شود یا هشدار دهد که بیش‌ازحد خودمان را وقف رابطه می‌کنیم و به خاطر مصالحه با اطرافیان از ارزش‌ها یا عقاید خود می‌گذریم.
azar jokar
همهٔ ما باید دست از خالی کردن دق‌دلی خودمان بر سر کسانی که هیچ نقشی در عصبانیت ما ندارند برداریم و به خاطر رنجاندنشان از آن‌ها عذرخواهی کنیم. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که همیشه به‌جای حل‌وفصل مسئله با فردی که موجب عصبانیت ما شده است عصبانیت خود را بر سر افراد بی‌تقصیر دوروبرمان خالی می‌کنیم.
azar jokar
هثر خودروی خود را فدای بی‌مسئولیتی و بی‌تفاوتی نامزدش کرد، کارولین همیشه در معرض آزار و اذیت جنسی بود و عزت‌نفس مندی و گوئن مدام لگدمال می‌شد.
Sky_Blue
سطح انتظار و توقع والدین اغلب از دخترانشان بسیار پایین است. انتظاراتی که والدین و فرهنگ ما به‌طور سنتی از پسران دارند باعث می‌شود که پسران در مقایسه با دختران به احساس توانمندی و قابلیت بیشتری دست پیدا کنند. به‌طور مثال، احساس قدرت و کنترلی که مهارت در پخت‌وپز و تمیزکاری به فرد می‌دهد در مقایسه با احساس توانمندی و قابلیتی که فعالیت‌های ورزشی می‌دهد بسیار کمتر است.
Fereshteh Radmanesh
خشم از جهاتی شبیه پرخاش‌جویی و خشونت‌طلبی است، اما تفاوت‌هایی با آن‌ها دارد. پرخاش‌جویی گرایش به میل و ارادهٔ بیمارگونه است، خشونت‌طلبی عبارت است از رفتارهای آزاردهندهٔ پیوسته و همیشگی؛ اما خشم یک احساس است.
Fereshteh Radmanesh

حجم

۲۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۱۱
۱۲
صفحه بعد