بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی و سلوک بانو مجتهده نصرت بیگم امین | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب زندگی و سلوک بانو مجتهده نصرت بیگم امین اثر نرگس  علی مردانی

بریده‌هایی از کتاب زندگی و سلوک بانو مجتهده نصرت بیگم امین

انتشارات:نشر وزرا
امتیاز:
۴.۵از ۲۸ رأی
۴٫۵
(۲۸)
اگر خواهی روحانیت تو بزرگ شود و عقل تو قوی گردد بسیار مداوا و مراعات و مداومت کن بر پنج چیز: ۱- سکوت ۲- کم خوردن ۳- کم خوابی و شب زنده داری ۳- عزلت و کناره گیری ۵- دوام بر ذکر خدا.
mehr_1989
اغلب این شعر را می‌خواند: آنکس که ترا شناخت جان را چه کند. فرزند و عیال و خانمان را چه کند. دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی. دیوانه تو هر دو جهان را چه کند.
Hadith
باز توصیه می‌کنم شما را که پیشوایان دین، و پیغمبر اکرم (ص) و علی (ع) و زهرا، سلام الله علیها، و ائمه (ع) را به دل و زبان خود دوست بدارید و نیز از علمایی که مروج دینند متابعت نمایید و اطاعت خدا و اطاعت اولیای خدا را بر خود فرض و واجب گردانید و اعمال و افعال آنان را سرمشق خود قرار دهید و به همان رویه عمل کنید تا سعادتمند و رستگار شوید و نیز توصیه می‌کنم شما را که در تمام اعمال، نیت خود را خالص گردانید و در هر کاری اول فکر کنید که آیا رضای حق تعالی در آن هست یا نه؟ اگر مطابق رضا و دستور پیامبران است بدان عمل کنید والا آن را ترک کنید.
S
آثار اربعین هاشمیه تفسیر مخزن العرفان در پانزده جلد اقتباس و ترجمه تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق ابن مسکویه جامع الشتات روش خوشبختی و توصیه به خواهران ایمانی سیر و سلوک در روش اولیاء و طریق سیرسعداء مخزن اللئالی فی فضائل مولی الموالی حضرت علی (ع) معاد یا آخرین سیر بشر نفحات الرحمانیه
S
بردباری و تحمل، صبر و رضا، صداقت، تواضع و خفض جناح، رأفت و مهربانی، حسن خلق در معاشرت با دوستان و عامه مردم و... از خصایل اخلاقی ایشان بود. یکی از شاگردان ایشان در مورد سلوک اخلاقی بانو امین می‌گوید: «اخلاق و رفتار ایشان برای من بیشتر از علم و درس‌شان اثر می‌گذاشت. از روحیات بارز حاجیه خانم امین، نهایت تواضع، فروتنی و حلم و آرامش روحی فوق‌العاده ایشان بود. بانو امین در طول حیات پربارش گاه گاهی بیماری‌هایی پیدا نمود، ولی در برابر آنها حتی یک بار هم شکایت نکرد.»
S
«اخلاق و رفتار ایشان برای من بیشتر از علم و درس‌شان اثر می‌گذاشت. از روحیات بارز حاجیه خانم امین، نهایت تواضع، فروتنی و حلم و آرامش روحی فوق‌العاده ایشان بود. بانو امین در طول حیات پربارش گاه گاهی بیماری‌هایی پیدا نمود، ولی در برابر آنها حتی یک بار هم شکایت نکرد.»
aazam
«یکی از آزمایشات الهی برای ایشان، از دست دادن ۶ فرزند بوده و در همین حال، مانند ابراهیم خلیل الرحمن، مرحله تسلیم و رضاء و کمال محبت خود را به درگاه خداوند عرضه می‌دارد
aazam
بر مسلمان واجب است آسایش و تنعم را برای دیگران بخواهد
آسمان
خود را آزمایش کنید خواهر خود را آزمایش کن اگر ذره‌ای حسد یا کینه یا کبر و نخوت یا حرص و طمع یا خودخواهی و خودپسندی، یا محبت زیاد به مال و اولاد و یا توقعات بی موقع، یا عجب و ریا و غیر این‌ها از اخلاق فاسده در خود باقی یافته به زودی خود را تصفیه کن و از خود دور گردان و اگر صفت بدی در کسی عادت و ملکه شود دیگر علاج آن متعسر (سخت) بلکه معتذر (دشوار) می‌گردد.
حمیده هادی
غبطه حرام نیست و از صفات ناپسندیده شمرده نمی شود بلکه در بعض موارد هم مستحب تلقی شده است مثل غبطه بر علم نافع یا عمل صالح.
|قافیه باران|

حجم

۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان