بریده‌های کتاب زندگی و سلوک بانو مجتهده نصرت بیگم امین
کتاب زندگی و سلوک بانو مجتهده نصرت بیگم امین اثر نرگس  علی مردانی

کتاب زندگی و سلوک بانو مجتهده نصرت بیگم امین

انتشارات:نشر وزرا
امتیاز:
۴.۵از ۲۶ رأیخواندن نظرات
مقام صبر همان طوری که حیات بدن بدون سر محال است بقاء ایمان هم بدون صبر محال است.
S
خانم محبوبه گلستانیان از شاگردان و همکاران ایشان در دبیرستان، سجایای اخلاقی ایشان را به شرح زیر بر می‌شمارد: «روی مسأله اعتقادات و تزکیه نفس حساسیت فوق‌العاده داشتند. از بی حجابی و بی بند و باری متنفر بودند و بنده خود، این جمله را از ایشان شنیدم که فرمودند: «بی حجابی در دین پاره کردن اوراق قرآن است!» با همگان، چه دبیران و چه دانش آموزان و چه زیردستان، تواضع و فروتنی داشتند. ایشان مرتب می‌فرمودند: «کبر موجب هلاک آدمی است.»
S
تقویت روح اگر خواهی روحانیت تو بزرگ شود و عقل تو قوی گردد بسیار مداوا و مراعات و مداومت کن بر پنج چیز: ۱- سکوت ۲- کم خوردن ۳- کم خوابی و شب زنده داری ۳- عزلت و کناره گیری ۵- دوام بر ذکر خدا.
حمیده هادی
مقام شکر شکر نتیجه و اثر بسیاری از اخلاق حمیده و صفات پسندیده انسانی است و متصفین به آن بسیار کم یابند این است که در سوره سبا آیه ۱۲ فرموده (وقیل من عبادی الشکور) یعنی کمی از بندگان من شاکر می‌باشند.
S
پاره کردن حجاب در حقیقت پاره کردن اوراق قرآن است.
آسمان
شیطان شیطان مسلط بر انسان نیست و سلطنتی بر بشر ندارد، چنان چه در قرآن مجید سوره ابراهیم آیه ۲۲ اشاره دارد از قول خود شیطان که در قیامت به پیروان خود می‌گوید: (ما کان لی علیکم من سلطان الا ان دعوتکم فاستجبتم لی فلاتلومونی و لومواانفسکم) من بر شما سلطنتی نداشتم همین قدر شما را دعوت بر خلاف کردم شما اجابت نمودید پس بایست خود را ملامت کنید نه مرا.
S
وظیفه مادر پس اگر میل داری اولاد به تو احترام گذارد و کمک حال تو باشد وی را به قانون اسلام آشنا نما وگرنه وقتی خود را بی نیاز و تو را شکسته و وبال خود دید، علاوه بر این که رعایت حق تو را نمی نماید، شاید آرزوی مرگ تو را می‌کشد و میل دارد راحت باشد.
S
با تکمیل دروس حوزوی ایشان تألیف کتاب اربعین هاشمیه را آغاز نمود و با تکمیل و ارائه آن به علمای نجف توانست نظر آنان را نسبت به مدارج علمی خود جلب نماید بگونه‌ای که با توجه به ارزشمندی این کتاب علمای نجف از وی امتحان اجتهاد گرفته و ایشان به عنوان اولین زن که در جهان اسلام به مقام اجتهاد نائل آمده بود به دنیا معرفی شد.
S
مجتهده امین در طول دوران زندگی مشترک صاحب هشت فرزند گردید که هفت تن از آنها به مرگ زودرس مردند و تنها یک فرزند پسر برایشان باقی ماند که خود ایشان این واقعه را ابتلاء و آزمایش الهی توصیف می‌نمود.
S
ایشان بسیار متواضع و فروتن بودند، و با مهربانی و دلسوزی، دلشان می‌خواست به همه کمک کنند، کمک فکری، کمک علمی و کمک اخلاقی. نسبت ایشان با سی واسطه به امام علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) می‌رسید. وی در بیان مقام و موقعیت خاندان عصمت و طهارت و منزلت و جایگاه آنان تلاش می‌کرد، به طوری که عشق و علاقه‌اش به مقام ولایت در کتاب «مخزن اللئالی فی مناقب مولی الموالی حضرت علی (علیه‌السلام)»، روشنگر این حقیقت است.
S

حجم

۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۵صفحه بعد