بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب واسه جزییات عرق نریز | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب واسه جزییات عرق نریز اثر ریچارد کارلسون

بریده‌هایی از کتاب واسه جزییات عرق نریز

انتشارات:آسمان نیلگون
امتیاز:
۳.۲از ۶ رأی
۳٫۲
(۶)
حقیقت این است که هیچ یک از ما دوست نداریم کسی عیب و ایرادمان را بگیرد و بخواهد ما را اصلاح کند. دلمان می‌خواهد دیگران به موقعیت ما احترام بگذارند و ما را درک کنند. یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای قلبی بشر این است که دیگران به او گوش دهند و حرف‌هایش را بفهمند. و آنهایی که یاد می‌گیرند گوش کنند، بسیار مورد علاقه و احترامند. کسانی که عادت دارند دیگران را اصلاح کنند، مورد تنفرند و مردم از آنها دوری می‌کنند.
احسان رضاپور
روی یکی از پوسترهای من نوشته شده: «زندگی یک آزمایش است. فقط یک آزمایش است. اگر این زندگی جنبهٔ واقعیت داشت به تو گفته می‌شد کجا بروی و چه‌کار کنی». هر گاه به این جملهٔ خردمندانهٔ طنزآمیز فکر می‌کنم، یادم می‌آید که زندگی را خیلی جدی نگیرم.
احسان رضاپور
بعد از مرگ تو هم کارهای زیاد انجام نشده‌ای باقی می‌مانند. می‌دانی چه اتفاقی می‌افتد؟ شخص دیگری پیدا خواهد شد و آنها را انجام خواهد داد. حتی یک لحظهٔ باارزش از زندگی خود را در حسرت یک کار انجام‌نشده تلف نکن.
میم. خ
به این حقیقت تن بده که زندگی نامرد است
MAHMOUD*EBRAHIMI
بسیاری از چیزها که آنها را «چیزهای مهم» تلقی می‌کنید، واقعاً «چیزهای کم‌اهمیت» هستند، که آنها را زیادی بزرگ کرده‌اید.
MAHMOUD*EBRAHIMI
وقتی به این فکر نباشید که برای همه چیز دنبال کمال مطلوب بگردید، کمال مطلوب در زندگی را پیدا خواهید کرد.
MAHMOUD*EBRAHIMI
یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که می‌توانی از خودت بپرسی این است: «آیا می‌خواهم {حق‌به‌جانب} باشم، یا {شادمان}؟» خیلی وقت‌ها، این دو پرسش مانعه‌الجمع (گردنیامدنی) هستند!
احسان رضاپور
در برابر خلق و خوی خوب خود سپاس‌گزار باشیم و هنگامی که بی‌حوصله هستیم، متین و موقر رفتار کنیم، نه اینکه موضوع را بیش از اندازه جدی بگیریم. بار دیگر به هر دلیلی کم‌حوصله شدی، به خودت یادآوری کن: «این نیز بگذرد» و خواهد گذشت.
احسان رضاپور
اطمینان دارم اگر این راه‌بُردها را امتحان کنی، دو قانون هماهنگی را خواهی یافت. ۱. به چیزهای کوچک گیر نده و ۲. چیزهای کوچک اهمیتی ندارند. وقتی این ایده‌ها را وارد زندگی‌ات کنی از خودت آدمی آرام و دوست‌داشتنی می‌سازی.
azar
وقتی «به چیزهای کوچک گیر ندهی»، زندگی تو کامل و بی‌عیب و نقص نخواهد بود. اما یاد خواهی گرفت آنچه را زندگی با مقاومت کم‌تری عرضه می‌کند، بپذیری
azar

حجم

۱۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
۲۶,۷۵۰
۵۰%
تومان