بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب طرز فکر پیشاهنگی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب طرز فکر پیشاهنگی اثر جولیا گالف

بریده‌هایی از کتاب طرز فکر پیشاهنگی

نویسنده:جولیا گالف
امتیاز:
۳.۲از ۲۴ رأی
۳٫۲
(۲۴)
زندگی سرشار از قضاوت‌هاست و هرچه بیشتر سعی کنید درک خود از واقعیت را تحریف نکنید، قضاوت بهتری خواهید داشت.
سید مهدی
«بی‌خیالِ شانس. همهٔ زندگی ریسک است ولی اگر بخواهی، باید تلاش کنی. اگر از شکست بترسی، حتماً شکست می‌خوری.»
f.r
خوش‌بین‌بودنِ بیش از حد دربارهٔ شانس موفقیت‌تان، سبب افزایش شدید و فوری انگیزه‌تان خواهد شد. اما این مزایای انگیزشی پس از مدتی کاهش پیدا می‌کنند یا حتی نتیجهٔ معکوس می‌دهند چون موفق‌شدن‌تان بیش از حد انتظارتان طول خواهد کشید. فرانسیس بیکن در این مورد گفته است: «امید، صبحانهٔ خوبی است اما شام مناسبی نیست.»
niimahashemi
در این مورد گفته است: «بعد از سال‌ها نوشتن در اینترنت یاد گرفتم که یک قانون تقریباً قطعی برای نظردادن وجود دارد: هرچه پیامی که می‌نویسید به خودتان حس بهتری بدهد، با احتمال کمتری می‌تواند کس دیگری را قانع کند.»
سید مهدی
حتی زبان مورد استفادهٔ پیشاهنگ‌ها برای شرح اشتباه خود نشان‌دهندهٔ این نگرش است. آن‌ها به‌جای این‌که «به اشتباه خود اعتراف کنند» گاهی دربارهٔ «به‌روزرسانی» حرف می‌زنند. این کار به‌روزرسانی به روش بیزی است. این اصطلاحی فنی از نظریهٔ احتمال است برای اشاره به روش صحیح تغییر یک احتمال بعد از فهمیدن اطلاعات جدید. نوع استفادهٔ افراد از عبارت به‌روزرسانی در محاوره خیلی دقیق نیست اما با وجود این، نشان‌دهندهٔ روح اصلاح یک باور در پاسخ به شواهد یا استدلال‌های جدید است.
سید مهدی
لازم نیست برای این‌که مطمئن و شایسته به نظر برسید نظرات خود را با ۱۰۰ درصد قطعیت بیان کنید. مردم آن‌قدری که شما تلاش می‌کنید، به اعتمادبه‌نفسِ معنوی توجه نمی‌کنند. آن‌ها به رفتار شما، زبانِ بدن‌تان، تُنِ صدای‌تان و سایر جنبه‌های اعتمادبه‌نفس اجتماعی توجه می‌کنند که تمام آن‌ها چیزهایی هستند که بدون کنارگذاشتن دقت خود می‌توانید به دست بیاورید.
f.r
در یکی از قسمت‌های سریالِ تلویزیونیِ آفیس، مدیریتِ ارشد به مدیر شعبهٔ دست‌وپاچلفتی، مایکل اسکات، می‌گوید که باید یکی از کارمندانِ خود را قبل از پایان ماه تعدیل کند. مایکل اصلاً دوست ندارد کارهایی را که به شهرتش آسیب می‌زنند، انجام دهد؛ بنابراین این کار را پشت گوش می‌اندازد. در آخرین روز ماه، درحالی‌که فقط چند ساعت زمان باقی مانده است، مایکل هنوز نتوانسته تصمیم بگیرد چه کسی را تعدیل کند. یکی از فروشنده‌ها به‌نام جیم هالپرت با دقت تمام مهارت مایکل برای انکار شرایط را خلاصه می‌کند: «فکر کنم هنوز هم امیدوار است کسی خودش داوطلب شود. یا قبل از به پایان‌رسیدن مهلت، کسی زیر اتوبوس برود.»
f.r
حالا هروقت می‌خواهم ببینم چقدر از نظرات من در واقع نظرات خودم است از روش شوشانا استفاده می‌کنم. وقتی می‌بینم با نظر کس دیگری موافقم، یک آزمون انطباق انجام می‌دهم؛ یعنی تصور می‌کنم این فرد به من گفته که دیگر با این نظر موافق نیست. آیا بازهم نظرم همین خواهد بود؟ آیا راحت می‌توانم از این نظر در برابر آن‌ها دفاع کنم؟
f.r
وقتی یکی از همکاران خرابکاری می‌کند، دلیلش بی‌کفایتی اوست اما وقتی ما خرابکاری می‌کنیم، به‌خاطر فشار زیاد است. وقتی سیاست‌مداری از حزب رقیب قانون‌شکنی می‌کند، نشان می‌دهد کل این حزب فاسداند اما وقتی یکی از سیاست‌مداران خودمان قانون را زیرپا می‌گذارد، فقط یک نفر در حزب قانون‌شکن است.
احسان رضاپور
تمایل به گفتنِ «من اشتباه کردم.» به فردی دیگر، یکی از نشانه‌های قویِ شخصی است که حقیقت را بر نفس خود ارجح می‌داند.
niimahashemi

حجم

۸۲۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۸۲۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان