بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب داستان بریده بریده | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب داستان بریده بریده اثر علیرضا نظری خرم

بریده‌هایی از کتاب داستان بریده بریده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۶۳ رأی
۳٫۹
(۱۶۳)
خوش‌وبِشی بین امام و مالکین زمین‌ها ردّوبدل شد. حضرت از صاحبانِ اراضی خواست تا زمین‌های اون حوالی رو بهش بفروشند. مالکانِ اون بخش از اراضیِ کربلا هم ازخداخواسته، زمین‌هاشون رو به قیمتِ پیشنهادیِ امام به مبلغِ شصت‌هزار سکهٔ نقره که قیمت خیلی بالایی بود فروختند. امام علاوه بر این، مقدار زیادی پول به صاحبانِ زمین‌ها داد و دربارهٔ حکمت این کار به مالکینِ زمین‌ها گفت: به‌زودی در این سرزمین کشته و دفن خواهم شد. مردمان زیادی از راه‌های دورونزدیک برای زیارتم به این‌جا خواهند آمد. از شما می‌خوام که در اِزای این پولِ زیادی که بهتون پرداخت می‌کنم زائرانم رو به‌سوی قبر من راهنمایی کرده و اَزَشون سه شبانه‌روز پذیرایی کنید!!
flora
انگاری امام می‌خواست به عبدالله‌بن‌عُمر حالی کنه که تاریخ‌شناسی یه سرگرمیِ علمی نیست. بلکه تجربه‌آموزی و عبرت‌اندوزی و افزودن عمر گذشتگان به عمر خویشه! او می‌خواست بگه که گذشته، چراغ راه آینده است. امام می‌خواست بگه که آدم‌ها اگه حافظهٔ تاریخی نداشته باشند کودک و بی‌تجربه می‌شند که باید در هر کاری از صفر شروع کنند. اما عقل حکم می‌کنه که آدم در هیچ‌کاری از نقطهٔ صفر آغاز نکنه، بلکه از تجربه‌های دیگران که در تاریخ یافت می‌شه به خوبی استفاده کنه.
Mahsa Saadati
او به خوبی می‌دونست که توی شهر هزاررنگ کوفه، حربهٔ زر و تزویر، بُرش بیشتری از تیغهٔ شمشیر داره!
هدی✌
کثیر که دو تا پاهاش هم می‌لنگید انگاری که داره دنبال ارث باباش می‌ره لنگون‌لنگون با پای چَپَرچُلاقش، به‌سرعت دنبال مأموریتش رفت. می‌گن این بابا، اِنقده خسیس بوده که وقتی می‌خواسته چیزی کوفت کنه اگه یه موقع آدم ننه‌مُرده‌ای خیلی اتفاقی از راه می‌رسید به‌جای اینکه مثلاً تعارف کنه که بفرما غذا میل کن! بهش می‌گفته: فلانی! مگه دَمِ خونمون جاسوس گذاشته بودی که فهمیدی کِی غذا می‌خورم؟!
هدی✌
تو و امثال تو ازبس‌که در مَنجلاب گناه و تباهی، آلوده شده و فرورفتید دیگه امکان و توانِ هضمِ این حرف‌ها رو ندارید.
هدی✌
افسوس که تو و امثال تو خودتون رو از فهمِ حقایق قرآن، محروم کردید!
هدی✌
دربارهٔ فرزند فاطمه درست حرف بزن! آخه آدم ناحسابی، حسین‌بن‌علی الان تنها یادگار پیغمبر خداست.
هدی✌
اهل پرده‌دری و بی‌حیایی نبود. یه جورهایی تغافل می‌کرد.
هدی✌
اون‌جوری که شنیدم می‌گن این خانواده به این راحتی‌ها آبروی کسی رو نمی‌برن!
هدی✌
یادت باشه که حسین با بقیه فرق می‌کنه!
هدی✌

حجم

۵۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۲ صفحه

حجم

۵۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان