بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دیالمه | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب دیالمه اثر محمدمهدی خالقی

بریده‌هایی از کتاب دیالمه

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۶از ۲۲ رأی
۴٫۶
(۲۲)
رابطه وحید با امام دو جنبه داشت. یکی ولایت‌پذیری و اعتقاد به مطلقه بودن ولایت فقیه و دوم رابطه‌ای حسی و عاطفی. بیشتر جوانان انقلاب با رهبر ۸۰ ساله‌شان ارتباطی قلبی داشتند. وحید بارها می‌گفت: «تمام آرمان‌های ۱۴۰۰ ساله اسلام را در حرکت امام می‌بینم».
Sobhan Naghizadeh
وحید می‌گفت: نباید طناب به گردن اسلام بیندازیم و آن را دنبال خودمان بکشیم. نباید هر چه دلمان می‌خواهد را بر اسلام سوار کنیم. این ما هستیم که باید خودمان را با اسلام همراه کنیم و دنبال آن برویم.
Sobhan Naghizadeh
وحید می‌گفت کسی که می‌خواهد کار سیاسی بکند اول باید بنیه اعتقادی‌اش را تقویت کند. تندروها و دو آتشه‌ها لزوما تا آخر خط نمی‌مانند. خیلی‌هاشان وسط راه با یک زندان مختصر کم می‌آورند و چپه می‌شوند.
Sobhan Naghizadeh
اعتقاد داشت عدم شناخت اصول در بزنگاه‌های سخت مبارزه، هر انسان پر ادعایی را دچار لغزش می‌کند.
Sobhan Naghizadeh
در آن زمان هر حرکتی که رویکرد دینی و محتوایی مذهبی داشت، از طرف گروهک‌ها متهم به ارتجاع می‌شد. تبلیغات‌شان در این زمینه آن قدر سنگین بود که به محض دیدن یک جوان با قیافه مذهبی او را عقب‌مانده و چماق‌دار و مُرتجع می‌نامیدند. بنی‌صدر در غائله ۱۴ اسفند از همین تهمت‌ها استفاده کرد و طرفداران‌اش را به جان بچه‌مذهبی‌ها انداخت.
کتابینا
در آن زمان هر حرکتی که رویکرد دینی و محتوایی مذهبی داشت، از طرف گروهک‌ها متهم به ارتجاع می‌شد.
کتابینا
اعتقاد داشت بازرگان انسان پاک نفس و سالمی است، اما روی آثارش بحث داشت. خیلی راحت می‌گفت فلان کتابش از اشتباه و انحراف پُر است. یا وقتی بازرگان رجوی را تأیید کرده بود، اعتقاد داشت کارش اشتباه بوده است.
کتابینا
«توی دانشگاه به ما می‌گفتند آخوندک. چون ما می‌گفتیم مرجع تقلید ما امام است و باید کارهایمان را با فتواهای ایشان تطبیق دهیم. آخوندک یعنی وابسته به آخوند که به جای بار مثبت بار منفی داشت.» (قنبری)
کتابینا
شهید هاشمی‌نژاد و دیالمه بعد از انقلاب دو بازوی مهم و اساسی انقلاب در مشهد بودند.
کتابینا

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۵
۶
صفحه بعد