بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب می خواهم چه کاره شوم؟ | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب می خواهم چه کاره شوم؟ اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب می خواهم چه کاره شوم؟

۳٫۷
(۳۳)
دلیل اصلی پرداخت پول در ازای کار این است: مردم پول پرداخت می‌کنند به‌خاطر اینکه مسئله و مشکلی دارند که خودشان به تنهایی از پسش برنمی‌آیند. به فرد دیگری نیاز است که بیاید و کمک کند -کسی که عموماً هم نمی‌شناسیمش و او هم این کار را از روی «لطف» و محبت انجام نمی‌دهد- او هم در ازای کمکی که کرده پول دریافت می‌کند. هرچه مشکلی [مسئله] که باید حل شود فوری‌تر و حادتر باشد، تمایل به پرداخت پول بیشتر می‌شود (به‌ویژه اگر تعداد کسانی که می‌توانند این مشکل را حل کنند کم باشد).
StarShadow
جهان مدرن، از بسیاری جهات، جهان راحت‌تر و خوشایندتری است (به‌خصوص اگر دندان‌درد داشته باشید [درمانش در جهان مدرن بسیار راحت‌تر است])؛ بااین‌حال، درد و رنج‌های خاصی را هم به همراه دارد که هیچ دامن‌گیر نیاکانمان نبود: اولین و مهم‌ترین این دردها رنج و مشقت ناشی از انتخابِ اشتباه است.
StarShadow
مشاغلی که رؤیایی به نظر می‌رسند، اگر با حداکثر انگیزه دنبال نشوند، با اولین بحران باعث ناامیدی خواهند شد.
StarShadow
بیایید سؤالی غیرمعمول اما بسیار مهم بپرسیم: در آنچه دوست دارید چه‌چیزی برایتان جالب است و آن را می‌پسندید؟ به عبارت دیگر سعی کنید لذت‌هایتان را خوب بکاوید. فقط به گفتن اینکه چیزی را دوست دارید بسنده نکنید، بلکه سعی کنید برای این دوست‌داشتن دلیلی پیدا کنید. برای شروع نمونه‌هایی را پیش رویتان گذاشتیم. وقتی این تمرین را انجام دادید، باید بر ستون سمت راست متمرکز شوید، چراکه این ستون حاویِ جوهرِ ناب آن چیزی است که برایتان جذاب و مفرح است. ستون سمت چپ منابع لذت شماست، اما آنچه در سمت راست نوشته شده آن چیزی است که لذت واقعی به شمار می‌آید و خودآگاهی و دانشی به‌مراتب مفیدتر است.
مادربزرگ علی💝
آنچه داریم یاد می‌گیریم این است که پول درآوردن تنها خواست ما از کارکردن نیست. کار باید برایمان جذاب هم باشد. بزرگسالان گاهی برای توصیف بهترین نوع کار از صفت «معنادار» استفاده می‌کنند، یعنی کاری که به طریقی به دیگر آدم‌ها هم کمک برساند، یا با کاستن از رنجشان یا با افزودن بر لذتشان.
aryan
فقط به گفتن اینکه چیزی را دوست دارید بسنده نکنید، بلکه سعی کنید برای این دوست‌داشتن دلیلی پیدا کنید.
Samane Ashrafi
وقتی به دیگران کمک می‌کنیم، در مقایسه با زمانی که کمک دریافت می‌کنیم، احساس بهتری داریم. شاید یکی از دوستانتان کمی نگران بوده و شما چیزی گفته‌اید و با گفتهٔ شما حالش بهتر شده، و بعد از اینکه توانسته‌اید حس‌وحالش را عوض کنید شاد شده‌اید. یا اینکه یک‌روز صبحانه را برای مادرتان آماده کرده‌اید و او لذت بسیار برده از اینکه چگونه ظرف‌ها را با ظرافت چیده‌اید و سینی را آورده‌اید و خوشحالی او احساس فوق‌العاده‌ای در شما ایجاد کرده، با اینکه کارتان ساده و تاحدی ناچیز بوده است. شاید عجیب به نظر بیاید اما لذت و جذابیتِ هدیه‌دادن به دیگران بیشتر از دریافت هدیه است.
aryan
غیرممکن است که شغلی برای همهٔ افراد شغل خوبی به حساب بیاید. اینکه چه شغلی برای شما مناسب است از یک سو، به مهارت‌هایتان بستگی دارد و از سوی دیگر، به نیازهای جهان. پس دیگر نباید به شغل خوب به صورت کلی فکر کنیم، بلکه باید به این فکر کنیم که چه شغلی برای «شما» مناسب است؛ به عبارت دیگر، سلایق، استعدادها و علایق خاص شما مهم می‌شوند.
مادربزرگ علی💝
یکی از اساسی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود افراد از کارشان لذت ببرند این است که کمک‌کردن به دیگران را دوست دارند. این نکته کمی عجیب به نظر می‌رسد، چراکه باور غالب بر این است که آدمی دوست دارد چیزی از دیگران بگیرد و از آن‌ها بهره‌مند شود. اما درواقع وقتی به دیگران کمک می‌کنیم، در مقایسه با زمانی که کمک دریافت می‌کنیم، احساس بهتری داریم.
Samane Ashrafi
خیلی از بزرگسالان، در درون احساس بزرگسالی نمی‌کنند. آن‌ها البته بزرگ شده‌اند، اما شاید در ذهن و درونشان احساس می‌کنند با آن وقت که کم‌سن‌وسال‌تر بودند تفاوت زیادی نکرده‌اند
Samane Ashrafi

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان