بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب می خواهم چه کاره شوم؟ | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب می خواهم چه کاره شوم؟ اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب می خواهم چه کاره شوم؟

۳٫۷
(۳۳)
در زندگی باید کار عجیب‌وغریبی انجام دهید: در بهترین معلم‌هایتان دقیق شوید، آن‌ها که همه دوستشان دارند و حاضرند هر کاری برایشان بکنند، و ببینید که این معلم‌ها چه می‌کنند و در زندگی از روی دست آن‌ها تقلید کنید.
StarShadow
وقتی به شغلی با درآمد بالا فکر می‌کنید احتمالاً به همهٔ آن چیزهایی فکر می‌کنید که می‌توانید با پولِ این شغل بخرید. در چنین مواقعی، خیلی راحت فراموش می‌کنیم که این شغل باعث می‌شود که غالب زمانمان را با انجام کارهایی سپری می‌کنیم که علاقه‌ای به آن‌ها نداریم.
StarShadow
به یاد می‌آورم استادی را که می‌گفت، اگر می‌خواهید کتابی هرگز خوانده نشود آن را بخشی از برنامهٔ درسی قرار دهید!
StarShadow
مشاغل و کارهایی که تنها برحسب وظیفه و برای خوشایندِ فردی دیگر (والدین یا رئیستان) انجام می‌شوند هیچ‌وقت به آن نتایج و دستاوردهای کارهایی که براساس علاقه و عشق انجام می‌شوند نمی‌رسند.
StarShadow
حین درس‌دادن به دیگران باید مراقب بود، آدم‌ها دوست ندارند بهشان توهین شود؛
StarShadow
پول را مثل جزئی از یک وعدهٔ غذایی در نظر بگیرید، به این شیوه بهتر می‌توانید به پول فکر کنید: عنصر مهمی است، اما نمی‌شود کیفیت همهٔ چیزهای دیگر را، تنها با اتکاء به آن، بالا برد. اگرچه برای پختن خیلی از غذاهای خوشمزه به روغن زیتون نیاز دارید، اما اگر فقط روغن زیتون بخورید احساس ناخوشی می‌کنید و حتی بیمار می‌شوید؛ داستان پول هم همین است.
StarShadow
حقوق‌ها را بر مبنای اهمیت کار تعیین نمی‌کنند، حقوق صرفاً نتیجه این معادله است: با در نظرگرفتنِ تعداد کسانی که توانایی انجام یک کار را دارند، مردم با چه شدت و تمایلی می‌خواهند آن کار انجام شود.
StarShadow
آنچه داریم یاد می‌گیریم این است که پول درآوردن تنها خواست ما از کارکردن نیست. کار باید برایمان جذاب هم باشد.
StarShadow
تخصص‌داشتن در کار ما را پولدارتر و کارآمدتر می‌کند، اما خب می‌تواند بسیار ملال‌آورتر هم باشد.
StarShadow
گران‌ترین فوتبالیست‌ها آن‌هایی هستند که در حل مسئلهٔ تماشاگران بهترین‌اند: مسئله و مشکل این تماشاگران این است که با تمام وجود می‌خواهند که تیمشان یا کشورشان برنده شود و اگر این اتفاق نیفتد بسیار ناراحت و نگران می‌شون
StarShadow

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان