بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فرشته ای در برهوت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب فرشته ای در برهوت اثر مجید پورولی کلشتری

بریده‌هایی از کتاب فرشته ای در برهوت

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۷۵ رأی
۴٫۴
(۱۷۵)
رسول رو به عبدالحمید کرد و گفت: - امّا من می‌گویم رسولِ‌خدا از ابابکر و معاویه عاقل‌تر نیست. عبدالحمید با تعجّب نگاهش کرد و پرسید: - چرا؟ رسول گفت: - چون به عقلِ ابابکر و معاویه رسید که بعد از خودشان جانشین انتخاب کنند و امّت اسلامی را در حیرانی رها نکنند، امّا این موضوع به عقلِ رسولِ‌خدا نرسید و طبقِ گفتۀ شما بعد از خودش جانشینی انتخاب نکرد!
zoha
تمام وجودش لرزید. تنش داغ شد. برگشت طرفِ صدا. حکیمه‌خاتون در قامتِ همیشگی ایستاده بود زیر باران. چقدر زیر باران نجیب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر بود. خواست از موتور پیاده شود امّا انگار جانی توی پاهایش نبود. حکیمه‌خاتون جلو نیامد. همان دور ایستاد و نگاه کرد. رسول از تکان خوردنِ شانه‌های حکیمه‌خاتون فهمید که دارد گریه می‌کند. مات و مبهوت به هم نگاه کردند. توی سکوت و زیر باران. نگاه در نگاهِ هم، بدون حتّی یک واژه!
رومینا مشیری
دست علی بالا رفت، چون دستِ علی دستِ قرآن است. دستِ علی دستِ خداست. دستِ علی دستِ هدایت است. کسی که دست علی را با طناب ببندد، انگار دستِ هدایتِ خدا را با طناب بسته! و این همان کلام رسول خداست که فرمودند علی مع الحق و الحق مع علی.
zoha
توی روایات آمده است که همسرِ حضرتِ فاطمه را خودِ خدا انتخاب کرده است. یعنی آن‌هایی که برای خواستگاری آمدند و رد شدند، در اصل توسّطِ خود خدا جوابِ رد شنیده‌اند. و اگر امام علی انتخاب شده، این انتخاب در اصل انتخابِ خدا بوده.
آیه
رسول خدا فرمودند آن ریسمانی که باید به آن چنگ زد و از دورِ او متفرّق نشد، وصیّ من علی است.
ahmad
از قول عایشه آمده که رسولِ‌خدا فرمود: علی مع الحق و الحق مع علی! پس بگویید چه شد که این علی که حق با اوست، تویِ خانه‌اش نشست و به مسجد نرفت تا با ابابکر بیعت کند؟!
zoha
در روز غدیر رسول‌خدا دست امام علی را برد بالا و او را نشانِ تمام مردم دنیا داد، تا امام علی محور و ستونِ وحدت اسلامی باشد. تا به مردم بفهماند که دست در دست علی بگذارید و بدانید که تنهای تنها علی رکن و ستونِ وحدت اسلامی است.
آیه
الآن دورۀ وحدت اسلامی است. باید با وحدت و برادری و دوستی و رفاقت مسائل را حل کرد و اختلاف‌ها را کنار گذاشت.
آیه
با کمی تحقیق من و شما می‌توانیم حقیقت را پیدا کنیم. البته به آن شرط که تعصّب کورمان نکرده باشد.
ahmad
ملاک حق بودن یک مطلب، گوش و چشمِ شما، و گوش و چشمِ من نیست.
ahmad

حجم

۵۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۵۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۶,۲۰۰
۸,۱۰۰
۵۰%
تومان