بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فرشته ای در برهوت | طاقچه
کتاب فرشته ای در برهوت اثر مجید پورولی کلشتری

بریده‌هایی از کتاب فرشته ای در برهوت

انتشارات:عهد مانا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۷۳ رأی
۴٫۴
(۱۷۳)
در قرآن آمده است که به حبل‌الله چنگ بزنید و متفرّق نشوید. حبل الله یعنی ریسمان الهی. حالا این ریسمان الهی چیست که خدا از ما خواسته به آن چنگ بزنیم و متفرّق نشویم. در تفاسیر شیعه و تفاسیر اهل سنّت آمده است که منظور از حبل‌الله امام علی علیه‌‌السلام است
آیه
رسول خدا دخترش فاطمه را به آن دو نفر نداد. سرانجام حضرتِ فاطمه نصیب امام علی علیه‌السلام شد. شاید چون رسول خدا هم دخترش را داده به کسی که با خودش هم‌عقیده و هم‌کیش باشد! و نخواسته آدمی که از عقیده و کیش او نیست را به دامادی بگیرد.
محمدرضا میرباقری
علی(ع) در تمام اوصاف از همۀ صحابه برتر است. یعنی ما یک نفر را سراغ نداریم که در یک صفتِ نیکو از علی علیه‌السلام بالاتر و برتر باشد. در همه چیز علی برتری دارد. در علم. در تقوا. در زهد. در صداقت. در شجاعت. در همه چیز!
محمدرضا میرباقری
چون از همان اوّل که سوار شدی، تا الآن داری دربارۀ امام علی حرف می‌زنی. رسول گفت: - اتفاقا ستون اصلی وحدت اسلامی همین امام علی است. عبدالحمید گیج نگاهش کرد و پرسید: - امام علی چه ربطی دارد به وحدت اسلامی؟ رسول گفت: - در روز غدیر رسول‌خدا دست امام علی را برد بالا و او را نشانِ تمام مردم دنیا داد، تا امام علی محور و ستونِ وحدت اسلامی باشد. تا به مردم بفهماند که دست در دست علی بگذارید و بدانید که تنهای تنها علی رکن و ستونِ وحدت اسلامی است. از خودتان بپرسید چرا رسولِ‌خدا در روز غدیر دستِ چند نفر از صحابه را در کنارِ دستِ علی بلند نکردند، چرا فقط دست علی بالا رفت؟ بالاخره آن روز میانِ جمعیّت اصحابِ زیادی ایستاده بودند، امّا رسولِ‌خدا تنها دستِ امام علی را بردند
نور
رسولِ‌خدا در شکوه و افتخارِ او فرمود: علی شمشیرِ خداست.
آیه
توی تمام امامانِ دوازده‌گانه ما تنها به امام علی علیه‌السلام لقبِ امیرالمؤمنین می‌دهیم. تازه این لقب را هم خود خدا به امام علی داده و ما فقط اطاعت امر می‌کنیم.
آیه
- این تعبیری است که خلیفۀ دوّم برای امیرالمؤمنین به کار برده است. در حج جوانی برای زنی مزاحمت ایجاد کرد و امام علی او را دید و با ضربه‌ای او را از زنِ بیچاره دور کرد. جوان با گستاخی رفت پیشِ خلیفۀ دوّم و ماجرا را تعریف کرد و گفت: علی مرا با کتک از خانۀ خدا دور کرده است. خلیفۀ دوّم گفت: چشم خدا تو را دید و دستِ خدا تو را زد.
zoha
- باز هم علی. همه‌جا علی. انگار میانِ شما شیعه‌ها همیشۀ پایِ یک علی وسط است. اسم پدربزرگت چیست؟ رسول لبخندی زد و گفت: - اسم او هم علی‌ست. عبدالحمید با تعجّب و حیرت نگاهش کرد و با صدای بلندی گفت: - هر دو علی؟ هم پدر و هم پسر؟ رسول گفت: - بله. چه اشکالی دارد؟ اتفاقا از امام حسین علیه‌السلام سؤال کردند که چرا اسم تمام پسرهایت را علی گذاشته‌ای؟ امام جواب دادند اگر خدا پسرهای بیشتری به من می‌داد، من اسم تمام‌شان را علی می‌گذاشتم. از شدّت علاقۀ زیاد به پدرشان امام علی علیه‌السلام.
zoha
سفارش خداست در قرآن مجید وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وحدت اسلامی چیزی نیست جز پیروی از حبل‌الله؛ بی‌گمان، مخالفان حبل‌الله سربازان ابلیس، و دشمنان وحدت اسلامی هستند
نور
پرستشِ غیرِ خدا کفر است. هر شخصی که امام علی را بپرستد، یا او را خدا بداند، ما آن شخص را کافر و مرتد می‌دانیم. پرستش تنهای تنها مخصوص خداست، نه هیچ‌کس دیگر. عبدالحمید گفت:
آیه

حجم

۵۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۵۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۶,۲۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد