بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر رضایت از زندگی | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب هنر رضایت از زندگی اثر عباس پسندیده

بریده‌هایی از کتاب هنر رضایت از زندگی

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۹از ۷ رأی
۴٫۹
(۷)
انسان‌های موفّق کسانی‌اند که با زندگی خود مشکلی ندارند. اشتباه نکنید! نمی‌گویم «در زندگی» خود مشکلی ندارند؛ بلکه می‌گویم «با زندگی» خود مشکلی ندارند. مشکلْ داشتن در زندگی، یک چیز است و مشکل داشتن با زندگی، چیز دیگر. اتفاقا در بیشتر موارد، انسان‌های موفّق با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند؛ اما احساس‌نارضایتی‌از زندگی‌نداشتند. می‌توان گفت: رضامندی از زندگی یکی از رازهای ناشناخته زندگی انسان‌های موفّق است.
محمد صالح الهی دوست
دارایی و برخورداری فقط به مال نیست. چیزهای بسیار دیگری مثل همسر و فرزند صالح هم هستند که جزو دارایی‌های زندگی محسوب می‌شوند و ما زمانی از وجود آنها لذّت می‌بریم که قدر آنها را بدانیم. نعمت ناشناخته و پنهان، لذّتی هم به ارمغان نمی‌آورد. ثروت‌های واقعی زندگی را باید بشناسیم، تا از وجود آنان لذّت ببریم.
ava
امام صادق علیه‌السلام در این باره به مفضل بن عمر می‌فرماید: ای مفضل! از آفرینش و آماده‌سازی حکیمانه و مدبّرانه اشیا برای رفع نیاز انسان، درس عبرت بگیر. برای او غلاّت، آفریده شده، ولی او باید آنها را آرد کند و آرد را خمیر سازد و با آن، نان بپزد. برای پوشاکش پشم آفریده شده، ولی او باید آن را بزند و بریسد و ببافد. برای او درخت آفریده شده، ولی باید آن را بکارد و آبیاری کند و مراقب آن باشد. داروها برای درمان بشر پدید آمده‌اند، ولی او باید آنها را از زمین برگیرد و با مواد دیگر، مخلوط کند و داروی شفابخش بسازد. دیگر اشیا را نیز همین‌گونه می‌یابی.
کاربر ۲۲۱۶۷۶۹
در دنیا مهمان باشید... می‌سازید آنچه را ساکن نمی‌شوید و جمع می‌کنید آنچه را نمی‌خورید و آرزو می‌کنید آنچه را به دست نمی‌آورید.
محمد صالح الهی دوست
برای رضایت‌بخش کردن زندگی، لازم نیست دنیا را تغییر دهیم و یا دنیای دیگری را آرزو کنیم و بیافرینیم. می‌توان در همین دنیای ناپایدار، راحت زندگی کرد؛ به شرط آن‌که راه آن را بدانیم و یکی از راه‌های آن، دل نبستن به دنیاست
مریمـ حدادی
راه رضایت از زندگی و راز شاد زیستن، شناخت واقعیت‌ها و گریز از تخیلات و توهّمات است. باید دنیا را آن‌گونه که هست، شناخت
مریمـ حدادی
احساس، ناشی از تفکر انسان است
مریمـ حدادی
رضامندی، بستر موفقیت و کامیابی است. هیچ انسان موفّقی نیست که از هنر «رضایت از زندگی» برخوردار نباشد.
مریمـ حدادی
اگر نگرش انسان به زندگی، واقع‌گرایانه باشد، انتظارات او از زندگی نیز واقع‌گرایانه خواهد بود و در پی آن، احساس او از زندگی نیز واقع‌بینانه خواهد شد. شاید بتوان گفت که «هماهنگی انتظارات با واقعیت‌ها» شرط اصلی شاد زیستن و رضایت از زندگی است. ناهماهنگی میان انتظارات و واقعیت‌ها، موجب دوگانگی شده، تضادهای بنیادینی به وجود می‌آورد که زیان آن، جبران‌ناپذیر است.
احسان رضاپور
بخش بسیاری از سخت شدن زندگی، مربوط به «سخت‌گیری» ماست، نه وجود مشکلات. گاهی وقت‌ها آن قدر زندگی را سخت می‌گیریم که غیر قابل تحمّل جلوه می‌کند و حال آن‌که واقعیت، چیز دیگری است. زندگی، آن قدر هم که می‌پنداریم، سخت و دشوار نیست. همیشه واقعیت، تحمّل‌پذیر است؛ اغراق کردن ما است که شدت درجه دشواری را بالا می‌برد. بنابراین، یکی از کلیدهای رضایت از زندگی، «راحت گرفتن زندگی» است. راحتی زندگی را باید در خودمان جستجو کنیم.
m_rezaei1

حجم

۱۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۱۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۴۲,۷۵۰
تومان