بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عادت های اتمی (خلاصه کتاب) | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب عادت های اتمی (خلاصه کتاب) اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب عادت های اتمی (خلاصه کتاب)

۴٫۰
(۷۷)
یادتان باشد در مراحل اولیه و میانی هر تلاش، یک دوره ناامیدی بزرگ وجود دارد. شما انتظار پیشرفت خطی رادارید و اگر این‌طور نباشد ناامید می‌شوید؛ اما به خاطر داشته باشید که نتایج بزرگ یک‌شبه حاصل نمی‌شود!
کاربر ۶۹۱۴۷۴
یادتان باشد در مراحل اولیه و میانی هر تلاش، یک دوره ناامیدی بزرگ وجود دارد. شما انتظار پیشرفت خطی رادارید و اگر این‌طور نباشد ناامید می‌شوید؛ اما به خاطر داشته باشید که نتایج بزرگ یک‌شبه حاصل نمی‌شود!     این‌یکی از دلایل اصلی است که چرا ایجاد عادت‌های پایدار این‌قدر سخت است.  وقتی چند تغییر کوچک را دنبال می‌کنید و نتیجه‌ای نمی‌گیرید دلسرد می‌شوید و رهایش می‌کنید. اما اگر بتوانید بر این حس ناامیدی غلبه کنید و  عاداتتان را ادامه دهید و از این دره ناامیدی عبور کنید آنگاه است که پتانسیل‌های نهفته‌تان آشکار می‌شود. مثال یخ را به یادآورید و یادتان باشد که از منفی پنج‌تا صفر درجه یخ ذوب نمی‌شود، اما بعدازآن است که نتایج شکوفا می‌شود.
کاربر ۴۶۵۵۰۷۴
مغز انسان‌ها هم مثل غاز پا خاکستری تخم‌های اغراق‌آمیز را می‌پذیرد. هرچه یک موقعیت جذاب‌تر باشد، احتمال عادت شدن آن بیشتر است. لباس‌فروش‌ها مانکن‌هایی بااندام جذاب دارند تا لباس‌هایشان بیشتر به فروش رود، صنایع غذایی در تلاش‌اند تا با بهینه‌سازی ترکیب روغن، نمک و شکر به نقطه‌ای برسند که مغز ما را تحریک کند و باعث شود که بیشتر بخوریم؛ بنابراین اگر می‌خواهید احتمال رخ دادن رفتاری را افزایش دهید باید آن را جذاب‌تر کنید.
بهار امیدی
به‌جای برنامه‌ریزی، جستجو و کمال‌گرایی‌های بی‌مورد و طولانی‌مدت فقط انجام آن را شروع کرده و مدام آن را تکرار کنید. این اولین ایده قانون سوم است، شما باید تکرار کنید.
بهار امیدی
بااینکه تازه از آن اتفاق وحشتناک عبور کرده بودم اما هنوز هم ایمان داشتم که می‌توانم بازیکنی عالی شوم و  باور داشتم که تنها خودم می‌توانم شرایطم را بهتر کنم.
negin
از مؤثرترین راه‌ها برای آسان‌تر کردن عادتتان این است که محیطتان را بر اساس آن‌ها بازطراحی کنید: مثلاً اگر می‌خواهید به باشگاه بروید، باشگاهی را انتخاب کنید که در مسیر رفت‌وآمد عادی شما قرار دارد، چون در غیر این صورت باید از مسیر عادی خود خارج شوید و این یعنی افزایش انرژی؛ و یا مثلاً وقتی سعی می‌کنید که روی نوشتن اولین فصل از کتابتان تمرکز کنید نباید از گوشی هوشمند استفاده کنید؛ بنابراین همواره در تلاش باشید تا محیطی ایجاد کنید تا انجام کارهای درست در آن آسان باشد.
احسان رضاپور
مغز انسان‌ها هم مثل غاز پا خاکستری تخم‌های اغراق‌آمیز را می‌پذیرد. هرچه یک موقعیت جذاب‌تر باشد، احتمال عادت شدن آن بیشتر است.
miracle
تکرار عاداتی که با هویت انتخابی شما انطباق دارد، سرانجام به خودتان می‌فهمانید که واقعاً همان هویت انتخابی رادارید.
miracle
اگر شما عادات خوبی داشته باشید زمان متحده شماست و برعکس اگر عادات شما بد باشد، زمان علیه شماست.
miracle
 تنها استراتژی و ابزار من برای پیشرفت شروع‌های کوچک بود.
miracle

حجم

۴۶٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۴۶٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
۹,۱۰۰
۳۰%
تومان