دانلود کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد اثر علی‌اکبر شیروانی

دانلود و خرید کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد

کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد اثر علی اکبر شیروانی، روایت‌هایی از مسافران دوره قاجار است که به پاریس سفر کرده‌اند و آن را با جزئیاتی دقیق وصف می‌کنند. این کتاب اولین جلد از مجموعه تماشای شهر نشر اطراف است.

نسخه صوتی این اثر را با صدای گویندگان توانای کشور، مهبد قناعت پیشه، میلاد فتوحی، شاهین علایی نژاد، محمد امرایی، حافظ کاظم زاده و محمدرضا قلمبر می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد

پاریس از دور نمایان شد، پاریس به روایت مسافران دوره قاجار و فرانسه از دیدگاه آنان است. همراه با جزئیاتی دقیق و ریزه‌کاری‌های که شنیدن این روایت‌ها لذت‌بخش‌تر می‌کند. پاریس همیشه مورد توجه مردم و نویسندگان مختلف بوده است. از پاریس، جشن بیکران نوشته ارنست همینگوی گرفته تا همین کتاب که شرحی بر زندگی پر زرق و برق و درخشان در این شهر افسانه‌ای است. اما در این میان، سفرنامه‌های دوران قاجار چند ویژگی خاص دارند که آن‌ها را از سفرنامه‌های امروزی، متمایز می‌کند:

بهبود شرایط حمل و نقل و وجود قطار و اتومبیل که سفر را راحت کرده است، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها است. دوران سلطنت قاجار با دوراه استعمار اول همزمان شده بود. تاجران، سیاستمداران، تحصیل کرده‌ها و اندیشمندان به کشورهای غربی سفر می‌کردند و همین سفرها آگاهی بسیاری به آنان بخشید که در نهایت به انقلاب مشروطه منجر شد و تاثیر خود را در آموزش و پرورش، تحول در اداره امور کشور، تحول در نثر و شعر فارسی و ... نشان داد.

موضوع اصلی این کتاب، مواجه اول مردم دوران قاجار با شهر پاریس است. دیداری که با دیدار امروز ما، که با امکانات بسیار، عکس، فیلم و .. می‌توان آنجا را پیش چشمان خود مجسم کنیم، از زمین تا آسمان متفاوت است.

کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

پاریس از دور نمایان شد برای تمام کسانی است که به کتاب‌های سفرنامه علاقه دارند. اگر دوست دارید با پاریس از نگاه مسافران دوران قاجار آشنا شوید، این کتاب صوتی یک انتخاب خوب برای شما است. 

درباره علی اکبر شیروانی 

علی اکبر شیروانی در سال ۱۳۶۰ در اصفهان متولد شد. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی در رشته علوم اجتماعی ادامه داد و کارشناسی ارشد را در رشته پژوهش‌ هنری گرفت. 

در حال حاضر علی اکبر شیروانی به روزنامه‌نگاری برای روزنامه‌های شرق، همشهری و ایران مشغول است و نویسندگی و داستان نویسی هم تدریس می‌کند. او همچنین مدرس ۹ دوره‌ی آموزشی به کتابداران کتابخانه‌های سراسر کشور بود و در این دوره‌ها، شناخت رمان و آشنایی با سبک، ژانر، مکتب و نویسندگان کلاسیک تدریس کرد. شیروانی همچنین از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره‌ کتاب و رسانه در بخش معرفی کتاب است.

بخشی از کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد

روح شهر کلاف پیچیده‌ای از عناصر دیدنی و نادیدنی‌اش است. همه شهرها با مجموعه‌ای از عناصرشان شکل می‌گیرند. تبریز بدون ائل گلی، مشهد بدون حرم شریف رضوی، اصفهان بدون میدان نقش جهان، یزد بدون میدان امیرچخماق، شیراز بدون حافظیه، اهواز بدون پل کارون و ... چگونه جاهایی بودند؟ ساکنان شهر روح مکان را درک می‌کنند یا مسافرانش؟ به نظر می‌رسد پاسخی قطعی برای هیچ کدام از این سوال‌ها وجود ندارد.

نظرات کاربران

🌱
۱۴۰۱/۰۳/۱۲

چند وقتی بود قصد خوندنش رو داشتم که توی طاقچه صوتیشو پیدا کردم :) یک چیز جالب راجب این کتاب اینه که خیلی به جزئیات پرداخته شده به طور کل جالب بود سفرنامه و دیدگاه افرادی که در آن دوره در ایران

- بیشتر
کتابدوست
۱۴۰۰/۰۴/۰۳

با سلام بسیار کتاب خوب و جذابی است. به ویژه فصل اول.

زمان

۷ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۴۴۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۴۴۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان