نظرات درباره کتاب صوتی زوربای یونانی و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی زوربای یونانی اثر محمود مصاحب

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی زوربای یونانی

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۰از ۱۱۳ رأی
۴٫۰
(۱۱۳)
arash
از اون کتاب هایی است که وقتی میخونی ( میشنوی) متوجه میشی که بی دلیل مشهور نشده. اینکه با دو شخصیت، داستانی را که چندان بالا و پایین ندارد و کلا اتفاق هیجان انگیزی در آن نمی افتد را چنین جذاب و دوست داشتنی کنید که خواننده نه تنها از دیالوگ های فلسفی آن خسته نشود بلکه همواره مانند شروع داستان مشتاق باقی بماند، راز شهرت و جاودانگی این اثر است. و حتما بین این دو شخصیت این زوربا است که قهرمان داستان ماست که به نظرم افکار ضد زن او را همچون بخش ضد زن موجود در افکار اکثر پدربزرگ هایمان، باید به دیده اغماض بنگریم ( اوه اوه عجب جمله ای شد 😀) و به قول معروف، زیر سبیلی ردش کنیم. چون قطعا زوربا متعلق به دنیای ما و ارزش های حاکم بر دنیای ما نیست. هرچند من با " ارباب" بیشتر حس همزاد پنداری دارم و ترجیح میدم یک زوربا کنار خود داشته باشم تا اینکه زوربا باشم. و درباره زوربا هم بیشتر از انرژی سرشار او و قدرتش در تفکیک مسائل در عمل و میل سرشارش به زندگی ساده و وحشی خوشم میاد و البته هیچوقت نمیتونم به سادگی زوربا از زندگی لذت ببرم و البته حسرتش رو هم ندارم چون اون بخش از زوربا رو به شدت سطحی و مبتذل میدونم و هیچ توجیه فلسفی هم نمیتونه نظرم رو عوض کنه. درباره هنر آقای سلطان زاده هم نیازی نیست من چیزی بگم، بسیار عالی کار کردند بخصوص لحن زوربا رو به نظرم خوب درآوردن. در مجموع ارزش کار بسیار بالاست و به نظرم جز اون کتابهاست که بهتره نسخه صوتی اش رو گوش کنید تا اینکه کتاب رو بخونید.
کاربر ۴۱۴۱۸۱۷
از نظر من هیچ کتاب صوتی ای ارزش بیشتری از کتاب چاپی نداره . من بیشتر از کتاب صوتی برای سرگرمی استفاده میکنم تا مطالعه واقعی. کتاب صوتی هر چند زحمت بیشتری براش کشیده شده اما باعث میشه هنر نویسنده به چشم نیاد و بیشتر هنر گوینده مد نظره که من ترجیح میدم با اثر نویسنده مواجه بشپنه اقتباسش توسط گوینده.
pds
حرفی ندارم 😮
arash
ممنون اصلاح کردم. این قضیه خیلی گسترده است اما فقط خیلی کوتاه بگم اونقدر در تاریخ به زن ها ظلم شده که کسی جرات نمیکنه بخواد درباره درک نشدن بخشی از وجود مردها صحبت کنه. نیاز و حرص و آزی که طبیعت بواسطه ژن ها در وجود مرد ( برای رابطه) گذاشته برای هیچ زنی قابل درک نیست. این فشار آنقدر زیاد هست که حتی شوپنهاور و نیچه هم برای آسایش فکری کامل باید تا دوران پیری صبر کنند. ( قطعا اراده و عقل و شعور و شخصیت در چگونگی کنار آمدن هر فرد با این میل تاثیر داره و قصد من دفاع از متجاوزان یا خائن ها نیست اما محیط و آموزش و فرهنگ بالا و... در دسترس همه نیست تا دربرابر وسوسه ها به فرد قدرت مقاومت بده. آگاهی و علم به معنی واقعی کلمه قدرت هستند. و ربطش به مردمان متاهل و مطالب دیگه چیزهایی هست که در این مقال نمیگنجه ( فقط همین رو بگم که اون مردی که فقط در فکرش و قایمکی به حرمسرا فکر میکنه و در واقعیت وفادار هست خیلی مرد خوبیه 😂 خیلی مردِ 😝)
hashisa
این کتاب با ترجمه مرحوم محمد قاضی حال و هوای دیگری دارد و ترجمه به حدی قوی است که زنده بودن شخصیت های داستان را می توان احساس کرد. ای کاش تبدیل آن ترجمه به کتاب صوتی هم امکان پذیر شود.
Mobin Davtalab
من هر دو ترجمه را خواندم، به خیلی ها این کتاب رو هدیه داده ام و نظرم خلاف شماست.گرچه محمد قاضی مترجم بزرگی است اما من ترجمه آقای مصاحب را بسیار بیشتر پسندیدم
Aryan
من این ترجمه رو نخوندم ولی ترجمه آقای قاضی واقعا محشر بود مثل سایر ترجمه هاشون و با شما موافقم
karen
دقیقا
بهار قربانی
انتخاب کتاب که صرفا بخاطره اسم آرمان سلطان زاده بود و لا غیر خوانش هم که دیگه گفتن نداره، عالیه، کمتر ازین هم نمیشه از جناب سلطان زاده توقع داشت. هر چی بیشتر با تفکرات زوربا آشنا میشدم،اعصابم بهم میخورد ،جدا که فقط به سه چیز اهمیت میداد غذا و شراب و زن ...غذا و شراب برای شکم و زن برای زیر شکم...از طرز تفکرش در مورد زن بدم اومد...ماده سگ،مادیان،پشه،عینا کلمات زورباست...تنها چیزی که به ذهنم می رسید این بود که از مردمان سرزمین زئوس بیشتر ازین نمیشه توقع داشت.هر چی کتاب پیش میرفت می دیدم نه‌...واقعیت تاریخ همین،نوع نگاه به زن همین ،من چرا دارم کتمان میکنم و یا تلاش دارم قضیه رو جور دیگه فرض کنم،این جا بود که کتاب واقعا برام جذاب شد بشدت...نوع دیدگاهش به دین،زندگی جالب بود...گرچه بنظرم از دیدگاه روانشناسی کیسی مملو از بیماریهای روانی بود به قول خود زوربا یه تختش کمه و علاقه داره چرت و پرت بگه. در کل لذت بردم از کتاب
maymam
فرزندان زئوس خیلی خوب بود:))))))) کی میشه همون بلای زئوس و سر فرزندانش بیاریم
Naz66dashti
منم دقیقا موقع خوندن کتاب همین حس و حال رو داشتم ولی آخراش دیگه بهش عادت کردم
jafar
من هم ترجمه استاد محمد قاضی رو خوندم بسیار خوب ترجمه شده بود امتیازم رو هم به اون ترجمه دادم، چون این ترجه رو نخوندم. کارهای کازانتزاکیس بسیار خوب هستن، از دید من، چرا که هم فلسفه خونده، هم دنیا رو گشته، و شخصیتهایی مثل بودا،مسیح،نیچه و لنین از جمله کسایی هستند که تفکرش حول اونها می چرخیده. در مورد کسانی هم که از جنبه فمینیستی به زوربای یونانی نگاه میکنند هم باید گفت، اینقدر تعصبی به صحبتها نگاه نکنید، به مردها هم کلی ایراد میگیره و کلی تیکه میندازه. اصلا قشنگیه این کتاب تقابل شخصیتهاش هست در موقعیتهای مختلف. کسی که کل عمرش رو رفته درس خونده، حالا اومده که یه کم فارغ از درس و بحث، یه کار عملی هم کرده باشه، که چشمش به جمال زوربا میخوره و میشه اول کتاب.زوربا نماد یک انسان رها و دنیا دیده هست. توی کتاب خیلی از نظریات مطرح و نقد میشه. در کل کتاب بسیار خوبی هست، البته با ترجمه استاد محمد قاضی. من که بسیار لذت بردم. در انتها باید بگم که فیلمی هم بر اساس این کتاب ساخته شده، که در عالم فیلم و سینما خوبه ، با بازی بسیار چشمگیر آنتونی کویین، اما توصیه من اینه که حتما کتاب رو ابتدا بخونید، بعد برید سراغ دیدن فیلم. شاد باشید.
مهناز
ممنون از نظر شما ،بسیار کتاب خواندنی و شنیدنی است ،ولی شخصیت زنان را به سخره گرفته و در ضمن فیلمش هر چند بازی خوبی داشت ولی اصلا به کتابش نمی رسد
MediaAsvad
تنها کتابی که ۱۲ ساعت نشستم و گوشش دادم همین زوربای یونانی بود واقعا زیبا و جالب بود برام و از آنجایی که چند مدتی در یونان زندگی کردم بسیار شیوه توصیف مردمانش به یونانی های حتی این دوره زمانه نزدیک بود و چقدر من از شخصیت زوربای، زوربای آزاد خوشم اومد او آزاد بود و روحی آزادانه داشت و دست اخر واقعا گویندگی این اثر را دو چندان دلنوازتر کرده بود ممنون از گوینده و تیم طاقچه
محمد حسین غیاثی مقدم
من کتاب متنیش رو خوندیم.جزءزیباترین و بیاد ماندنیترین کتابهایی که خواندم.فقط کاش ترجمه استاد محمد قاضی مورد استفاده قرار میگرفت
Saba Mirzahosseini
یه رمان دلپذیر پر از مفاهیم عمیق زندگی. تنها بخشش که آزاردهنده بود نگاه بیش از حد مردسالارانه زوربا بود. با این حال علاوه بر داستان، اجرای بسیار زیبای گوینده و همینطور موسیقی‌های متن شاد و دلپذیر یونانی گوش دادن به اون رو زیباتر می‌کرد.
مینا.ی
کتاب خیلی قشنگیه.ترجمه هم عالی .به نظر من آقای سلطان زاده خیلی عالی اجرا می کنه.کتاب های دیگه هم با صدای ایشان گوش داده ام.روش اجرایشان را می پسندم.
Haniye
گوینده که حرف نداشت!!! بعد از این گوینده دیگه در مورد کتاب های صوتی سخت گیر شدم. و موضوع هم به نظرم خیلی جالب بود و آدم کم کم کتاب براش جذاب میشد . زوربا یه تفکرات درستی داشت و یه سریش شاید نادرست ولی به نظرم نشون میداد هر آدمی میتونه حرف ارزشمندی برای گفتن داشته باشه و لزوما به صرف تحصیل نکرده بودن آدم ها رد کردن حرفاشون درست نیست . در کل من به شدت مجذوب این کتاب و شخصیت پردازی هاش شدم .
مسلم عباسپور
فوق العاده ناب شیرین
n.a
اول یه "خسته نباشید" از ته دل به آقای سلطانزاده که ما رو در انتخاب کتابها مشکل‌پسند کرده‌ن! آقا، خدا قوت واقعا! عااالی هستین شما! بعدشم اصلا فکر نمیکردم که انقدر موضوع داستان دلنشین باشه! بسیار لذت بردم، مرسی از عوامل طاقچه!
ehsan
بدون شک کتاب جزو شاهکارهای ادبیات معاصر است. هرچند ترجمه را بخاطر شکل متکلفی که به متن داده بود چندان نپسندیدم. مثلا استفاده مکرر از کلمه منخرین برای سوراخهای بینی که کلمه‌ای خاج از ادبیات معاصر فارسی است. اجرای آقای سلطان زاده نیز مثل همیشه خوب بود. هرچند که انتخاب تیپی شبیه به صدای استاد منوچهر اسماعیلی برای زوربا که فیلم آن با بازی آنتونی کویین رو در ذهن متبادر می‌کند کمی استقلال تخیل خواننده را کاهش می‌دهد. در مجموع عالی بود. بسیار ممنون.
کاربر ۱۸۹۹۸۱۲
متاسفانه خیلی کتاب هایی که معرفی میشن به عنوان پرخواننده کتاب هایی پوچ و بی محتوا هستند که وقتی دقت می کنی میبینی بعد از اتمام کتاب حتی در حد یک جمله هم به دانسته ها، به فهم و انسانیت ادم اضافه نمیشه... حیف وقت... حیف کتاب هایارزشمندی که خاک میخورند و این کتاب ها بنا به دلایل مختلف معرفی میشن
دکتر بی مریض
زوربا نه یک شخص بلکه یک مکتب و سبک زندگی است. . زوربا یک آموزگار است،آموزگاری که در مورد زندگی، مرگ، عشق،حسابرسی و زندگی پس از مرگ،وطن و میهن و... به ما درس میدهد. . کتاب رویداد و اتفاق بالا و پایین انچنانی ندارد اما همین گفت و گو های کاراکترها خود این اثر رو ناب کرده!❣️ . . الان که کتاب رو تموم‌کردم به دوستی هایی فکر میکنم که قرار است روزی به پایان برسند و این چقدر غم انگیز است..
بهار
انتخاب کتاب فقط بخاطر آقای سلطان زاده ، و از ایشون توقع دارم با این هنر زیبا و صدایی بسیار عالی کتاب های با ارزش تری و اجرا کنن ، ممنونم
مهدی
این رمان داستان خوب و جذابی دارد. زوربا مردی کم سواد ولی باتجربه است و در این رمان هم پیاله مردی باسواد و جوان می‌شود. مرد جوان مقید به اصولی است که از هزاران کتاب آموخته ولی زوربا معتقد به اخلاقی است که از وجدانش نشات می‌گیرد و عاشق خوردن، رقصیدن، کارکردن و لذت بردن از زنان است و از هر دین و مذهب و اعتقادی روی گردانده است. نکته مشمئز کننده کتاب، بیان اعتقادات زوربا در مورد زنان است که در تمام طول داستان جاری است. که البته باید در نظر گرفت که تاریخ چاپ اول کتاب ۱۹۴۶ (بعد از جنگ جهانی دوم) است. با توجه به اینکه حق رای برابر زنان در بریتانیا ۱۹۱۸، آمریکا ۱۹۲۰ و در فرانسه ۱۹۴۴ بوده پس این طرز تفکر در مورد زنان در آن زمان چندان هم عجیب و دور از ذهن نبوده است.
انسان
کتاب خط روایی خوبی داره.مخصوصا که آقای سلطان زاده گویندگی کردند اما نگاه به شدت جنسی کتاب و اینکه در بعضی جاها زن رو به پایین ترین درجه انسانیت تنزل میده، اذیتم کرد
نسیم
افتضاح
Shima
عالی بووووووووود
amir
کتاب خیلی عالی و معرکه ای بود.پیشنهاد میکنم حتما با ترجمه اقای محمد قاضی مطالعه کنید،لطف دیگه ای داره.

زمان

۱۶ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۸۸۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۸۸۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
۸۷,۵۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد