نظرات درباره کتاب صوتی شاه، بی‌بی، سرباز و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی شاه، بی‌بی، سرباز اثر ولادیمیر ناباکوف

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی شاه، بی‌بی، سرباز

گوینده:رضا عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۹ رأی
۴٫۱
(۱۹)
مهرداد
خوب بود... مخصوصا آقای عمرانی که هنرنمایی عالی داشتند در خلق شخصیتهای داستان...فقط تنها عیب کار سانسور بیش از اندازه ی داستان بود،، چون این داستان سراسر ارتباط های عاشقانه بی بی و سرباز را در خودش دارد... بهتر است به سمت رمانهای این چنینی نروید چون به دلیل محدودیت ها، کل داستان لطمه می بیند.... باز هم سپاس
کاربر ۱۸۷۳۸۹۸
به نظرم سانسور زیاد گاهی ما رو از متن ماجرا دور می کرد .گاهی گم می شد موضوع داستان و گیج کننده بود .
farez
شاه بی بی سرباز عنوانی نمادین از سه شخصیت اصلی داستان که بصورت کنایی اومده تا خبر از یک تراژدی بده. و این تراژدی اونقدر روایت متفاوتی از دزدی و خیانت ارائه میده که این موقعیت استرس زا و این تفکرات هولناک به طرز معمولی پذیرفته میشه. ممکنه اسم نابوکوف رو‌ با رمان لولیتا شنیده باشین. رمانی که بعضی اون رو کاملا اروتیک و بعضی اون روصرفا یک داستان سورئال معرفی کردند. اما اینجا با اثری متفاوت و بی قاعده از ناباکوف طرفیم. پایان بندی کتاب کاملا حساب شده و متفاوته و رویه ی فرا واقع گرایی داستان رو هم بتصویر میکشه.توصیفات بینهایت بی قاعده و دقیق هستند و همه جای داستان به چشم میخورن ...گاهی اونقدر بی دلیل ظاهر میشن که باعث گیجی خواننده شده اما نباید فراموش کرد که خود نابوکوف گفته که این کتابش، از همه ی آثارش بی خیال تره! پس باید با این پیش آگهی شروع کرد به خوندن و بصورت سیال حرکت کرد. ممکنه برای خیلیها این مساله ی ناداستانی و راوی سیار ازار دهنده و بی هدف باشه ولی برای پست مدرن پسندها، گزینه ی خوبی خواهد بود. فضاسازی داستان.... تصویرسازی حرکت نور و صدا... همه و همه از جذابیت های متن هست.خط داستانی یک مساله ی واحده اما جمله بندی ها و‌ تفکرات و واگویه های شخصیتها هنر دیگریست. در مورد داستان نویسی نابوکوف جایی خوندم که گفته بود: "موقعی که مطالبم را می‌نویسم هیچ منظوری ندارم جز نوشتن مطالبم. روی مجموعه‌ای از کلمات زحمت می‌کشم و زمان بسیار هم صرف می‌کنم تا سرانجام حس تسلط و لذت کامل به من دست می‌دهد. اگر خواننده نیز زحمت بکشد، چه بهتر؛ هنر دشوار است" این نوشته خود گویای این مطلب هست که این کتاب یک نوشته ی هنری ادبی زیبا، با درونمایه ی طنز تلخ هست تا یک رمان شسته رفته.... در نهایت کتاب،پیشنهاد خوبی برای دوست داران اناکارنیناست. هر چند ممکنه با سلیقه ی خیلی ها همخوانی نداسته باشه اما اثری فاخر و موجزه.
بهار قربانی
کسایی که کتاب آنا کارنینا رو خوندم و خوششون اومده ، قطعا ازین کتاب هم خوششون میاد...خوانش جناب عمرانی عالیه...فقط اینکه ترجمه رو دوست نداشتم
محمدرضا نیشابوری
اول از همه از اقای عمرانی بابت گویندگی فوق العادشون تشکر میکنم که به خوبی حق مطلب رو ادا کردند و اما بعد رمان شروعی آرام دارد و به زیبایی وارد خط اصلی داستان میشود. داستان هر چه به جلوتر پیش میرود بر جذابیتش افزوده میشود، همچنین برخلاف سبک رمان های روسی،ناباکوف در این رمانش شخصیت پردازی ها را محدود کرده و این خود موجب شده است تا بیشتر به شخصیت های اصلی داستان یعنی درایر، فرانتس و مارتا پرداخته شود و در کل خبری از رمانی پر کاراکتر نیست.
سارا
گویندگی آقای عمرانی فوق العاده است فوق العاده
zeinab ghazizadeh
قصه‌ی جذابی بود، روایتی دلنشین داشت و سرشار از آرایه‌ها و کنایه‌های ادبی جالب بود. صدای جناب عمرانی هم که دیگه جای بحث نداره، از هر داستانی یک نمایش صوتی دوست‌داشتنی و بی‌نقص می‌سازه. در کل برای سرگرمی و اندکی تفکر ریز در باب روابط انسانی عالی بود.
کاربر ۳۶۲۴۸۲۰
من خیلی نشر شمارو دوست دارم خیلی با احساس و روان خوانش میشه .اول سعی میکنم کتاب های استدیو شمارو گوش بدم و اگر نباشه ناچارم کتاب نشر های دیگر رو بخونم.خدا قوت بهتون
momo hobbies
به خودی خود سرگرم کننده بود و از خواندنش پشیمان نیستم اما کتابی نیست که به دیگران پیشنهاد دهم. طول کشید تا متوجه بخش‌بندی نویسنده بشوم و اصل داستان و بخش های رویاگونه را از هم تفکیک کنم. صدای گوینده گرم و جذاب بود و بسیار مناسب این روایت ولی متاسفانه خیلی از کلمات را غلط ادا میکردند. توقعم از گوینده‌ی کتاب این است که علم بیشتری نسبت به ادبیات فارسی و تلفظ لغات داشته باشند.
کاربر ۱۲۱۳۸۱۹
کتاب خوبی بود. به خصوص با صدای آقای عمرانی
aysan
خیلی کسل کننده بود
Reza Sadeghi
رضا رضایی بهترین مترجمی‌ست که می‌شناسم. کاش جای جین آستین، چندتا بیشتر از نویسنده‌های محبوب من ترجمه کرده‌بود. با پدیده‌ی «کتاب صوتی فارسی» اما مشکل دارم چون اغلب راویانش کتاب‌خواندن را با اجرای نمایش رادیویی اشتباه می‌گیرند (کتاب خواندن اَدادرآوردن و صداسازی نمی‌خواهد. شاهدِ عرضم، هزاران کتاب صوتیِ قدیمی و جدید روی AudioBooks.com و Audible). این اثر هم که از هر جهت «ناباکوفی»‌ست… خط داستانی ساده، و توصیف‌ها و تشبیه‌ها و تعلیق‌ها و کنایه‌های بی‌نظیر.

زمان

۱۰ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۶۱۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۶۱۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۸۰۰
۶۰,۰۶۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد