دانلود و خرید کتاب بوطیقای متن، بوطیقای صدا ترجمه محمد حیاتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بوطیقای متن، بوطیقای صدا اثر محمد حیاتی

کتاب بوطیقای متن، بوطیقای صدا

معرفی کتاب بوطیقای متن، بوطیقای صدا

کتاب بوطیقای متن، بوطیقای صدا حاصل گردآوری و ترجمهٔ محمد حیاتی و علی شفیع آبادی است. انتشارات نیلوفر این کتاب را که جستارهایی در تحلیل موسیقی راک از منظر مطالعات فرهنگی و نظریهٔ ادبی است، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب بوطیقای متن، بوطیقای صدا

کتاب بوطیقای متن، بوطیقای صدا که حاوی جستارهایی در تحلیل موسیقی راک از منظر مطالعات فرهنگی و نظریهٔ ادبی است، به انتخاب و ترجمهٔ علی شفیع آبادی و محمد حیاتی منتشر شده است. گفته شده است که موسیقیِ راک از ابتدا با ادبیات ارتباط داشته است. برخی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های این نوع موسیقی با شاعران، نویسندگان و روزنامه‌نویسان دم‌خور و اهل کتاب، شعر، رمان و فلسفه بوده‌اند. «رابرت آلن زیمرمن» با نگاه به نام شاعر ولزی، «دیلن تامس»، اسم «هنری باب دیلن» را برای خود انتخاب و با «آلن گینزبرگ»، یکی از شاعران و نویسندگان نسلِ بیت معاشرت کرد. اعضای «گروه بیتِلز» هم نام گروه خود را با نگاه به ابیاتی انتخاب کردند که در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی در ایالات متحده محبوب بودند.

موسیقی راک به‌دلیل اشتراکات فراوان با سیاست از دیرباز طرفداران پر‌شماری در ایران داشته است، اما پژوهشگران، جامعه‌شناسان، نویسندگان و منتقدان از جنبه‌های جامعه‌شناختی، مطالعات و نظریه‌های فرهنگی به آن نپرداخته‌اند؛ تا اینکه کتاب بوطیقای متن، بوطیقای صدا به پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها راه یافت. مترجمان این اثر، پس از مطالعهٔ مقالات محققان برجستهٔ غربی، تعدادی از آن‌ها را زیر عناوین «نسل من: مخاطبان، شیفتگان، خرده‌فرهنگ‌ها»، «جغرافیاهای معاصر جان لنون»، «چهره‌ای شبیه چهرک و صدایی که خس‌خس می‌کند: بوطیقای نظام‌یافته‌ٔ صدا، شخصیت‌ها و ترانه‌های باب دیلن»، «لال‌بازی، دیفرانس: لئونارد کوهن در اجرای زنده»، «از دریچه‌ٔ دنیای خودم می‌نگرم: جیمی هندریکس و زیباشناسی موسیقی بلوز»، «کودک یاغی: سیر‌و‌سفرهای شاعرانه‌ٔ جیم موریسون»، «به چالش‌کشیدن موسیقی پاپ: آن سوی دیوار»، «متالیکا، نیچه و مارکس: فساد اخلاق» و «بیگانه‌ٔ غمگین زیر‌زمینی و شعر پرسپکتیو» ترجمه و در کتاب حاضر گنجانده‌اند.

اما «موسیقی راک» چیست؟ موسیقی راک ژانر گسترده‌ای از موسیقی عامه‌پسند است که در اواخر دههٔ ۱۹۴۰ و اوایل دههٔ ۱۹۵۰ میلادی، تحت‌عنوان «راک اند رول» شکل گرفت و در میانهٔ دههٔ ۱۹۶۰ و بعدتر به طیف گسترده‌ای از سبک‌های مختلف (به‌ویژه در بریتانیا و ایالات متحده) گسترش یافت. این سبکْ ریشه در راک‌اندرول دههٔ ۱۹۴۰ و دههٔ ۱۹۵۰ دارد؛ سبکی که مستقیماً از ژانرهای «بلوز» و «ریتم اند بلوز» موسیقی آفریقایی - آمریکایی و از موسیقی کانتری گرفته شده و تأثیراتی از موسیقی‌های «جاز» و «کلاسیک» را نیز در خود گنجانده است.

خواندن کتاب بوطیقای متن، بوطیقای صدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد موسیقی راک در قالب جستارهایی از منظر مطالعات فرهنگی و نظریهٔ ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بوطیقای متن، بوطیقای صدا

«در دهه‌ی ۱۹۷۰، این تصویر از یک فرهنگِ همگنِ جوانان، که نظمِ اجتماعی مستقر را به صورتی رادیکال به چالش می‌کشید، به‌وضوح دفاع‌ناپذیر شد. رادیکالیسمِ جنبشِ اعتراضی دهه‌ی ۱۹۶۰، به دلیلِ تجاری‌شدن و استمرار در یکی‌شدن با جوانانِ طبقه‌ی متوسط به عوض طبقه‌ی کارگر، خنثا شده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۸۸۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۱۰۰
تومان