دانلود و خرید کتاب تاریخ تشیع (جلد اول) محمود حیدری آقایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تاریخ تشیع (جلد اول)

کتاب تاریخ تشیع (جلد اول) نوشتهٔ محمود حیدری آقایی، قاسم خانجانی، حسین فلاح زاده و رمضان محمدی است و انتشارات سمت آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ دورهٔ حضور امامان معصوم (ع) است.

درباره کتاب تاریخ تشیع (جلد اول)

نقش اساسی دین و مذهب در پیدایش، دگرگونی و بالندگی فرهنگ و تمدن بشری، امری انکارناپذیر است. تاکنون نویسندگان بسیاری در قالب ده‌ها کتاب و مقاله این موضوع را بررسی کرده و یادآور شده‌اند که نه‌تنها اسلام در پدیدآمدن بسیاری از علوم، فنون، ادبیات، هنرها و آداب و سنن، تأثیر داشته، که برخی معارف و فنون به طور مستقیم از دل این دین الهی برآمده است. کتاب تاریخ تشیع که حاصل سال‌ها تحقیق مؤلف آن است و در قالب یک طرح پژوهشی و بر اساس سرفصل درس تخصصی تاریخ تشیع (۱) به اجرا درآمده است به کلیات، مبانی، مفاهیم و تاریخ تشیع در دوره حضور امامان معصوم (ع) می‌پردازد. یکی از انگیزه‌های مؤلف برای تدوین این اثر، آن است که به مدد بهره‌گیری از منابع، مآخذ، پژوهش‌ها و مطالعات نوین، بار دیگر مبانی و مفاهیم اساسی تشیع و ارزیابی انتقادی علل و چگونگی پیدایش این مذهب و سیر تکوینی آن تبیین و سهم بزرگ و بی‌بدیل آن در تکوین نهضت معنوی اسلام روشن و نشان داده شود؛ که تاریخ شیعه، یکسره جنبه‌های خشک و خشن سیاسی نیست، بلکه نقش انکارناپذیر این مذهب در گسترش حیات معنوی و باروری اسلام، بیش از آن است که تاکنون گفته و نوشته شده است.

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی دانشگاه‌ها با نام اختصاری سمت، سازمانی دولتی پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که به نوشتن و انتشار کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد. این انتشارات در ۷ اسفند ۱۳۶۳ با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد. هدف از تأسیس این سازمان، تألیف کتاب‌های درسی دانشگاهی متناسب با ارزش‌های ایرانی و اسلامی در رشته‌های علوم‌انسانی دانشگاه‌ها بوده ‌است. انتشارات سمت، علاوه بر فعالیت در حوزه‌های پژوهش، نگارش، ویرایش و انتشار کتاب، در برگزاری همایش‌هایی با موضوع کتاب درسی و نشست‌های پژوهشی معطوف به اهداف و اولویت‌های خود نیز فعال است. انتشارات سمت تابه‌حال بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۰ میلیون نسخه کتاب منتشر کرده است.

خواندن کتاب تاریخ تشیع (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشته‌های تاریخ اسلام، تاریخ تمدن اسلامی و تاریخ تشیع پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه