دانلود و خرید کتاب ریاضی در چند دقیقه پل گلندینینگ ترجمه محمود حاج‌زمان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریاضی در چند دقیقه اثر پل گلندینینگ

کتاب ریاضی در چند دقیقه

معرفی کتاب ریاضی در چند دقیقه

پل گلندینینگ در کتاب ریاضی در چند دقیقه، مفهوم‌های کلیدی دنیای ریاضی را به زبان ساده برای مخاطبان توضیح می‌دهد. این کتاب را با ترجمه محمود حاج‌زمان می‌خوانید.

این مجموعه برگرفته از کتاب‌های in minutes از انتشارات Quercus است که هریک به موضوعی در حوزه علوم پایه یا علوم انسانی می‌پردازد. هر کتاب شامل حدود دویست سرفصل و شرحی مختصر بر هر کدام است که با تصویرهایی مرتبط همرا ه شده است. هر یک از این کتاب‌ها دائرةالمعارفی است کوچک و مصور با زبانی ساده و همه‌فهم و مناسب برای آشنایی مقدماتی.

درباره کتاب ریاضی در چند دقیقه

کتاب ریاضی در چند دقیقه از مجموعه کتاب‌های در چند دقیقه است. در این کتاب نزدیک به دویست سرفصل از مفاهیم مهم و کلیدی ریاضیات را می‌خوانیم که هرکدام شرح مختصری دارند و با تصاویر مرتبطی همراه شده‌اند.

کتاب ریاضی در چند دقیقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام علاقه‌مندان به مطالعه و دانستن بیشتر درباره ریاضیات را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم. اگر دوست دارید با مفاهیم کلی ریاضیات آشنا شوید و با آن بیشتر انس بگیرید این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا گام اول را بردارید. 

بخشی از کتاب ریاضی در چند دقیقه

بیش از چهار هزار سال است که ریاضیات در حال تکامل است. ما هنوز زاویه را با استفاده از نظام ۳۶۰ درجه ای اندازه‌گیری می‌کنیم که توسط بابلی‌ها ابداع شد. هندسه از عصر یونانیان باستان آغاز شده است؛ مردمانی که با مفهوم اعداد گنگ هم آشنا بودند. مردمان شمال آفریقا هم جبر را توسعه دادند و نقش مهمی در گسترش ایده ی استفاده از صفر به عنوان یک عدد داشتند. 

تنها یک انسان دیوانه ممکن است وانمود کند میتوان تمام ریاضیات را در قالب ۲۰۰ مقاله کوتاه این کتاب ارائه کرد. آنچه این کتاب تلاش دارد انجام دهد، این است که بعضی از دستاوردهای ریاضیات، هم سنتی و هم مدرن، را توصیف و علت جذابیت آنها را تشریح کند. بنابراین طبیعی است که برای پرداختن با جزئیات بیشتر به بعضی از این انگاره ها، باید بر ریاضیات پایه تمرکز کرد. همچنین به بسیاری از کاربردهای این انگاره ها تنها اشاره‌ای گذرا شده است. انگاره‌های ریاضی بر پایه یکدیگر بنا نهاده شده‌اند و سرفصل‌های این کتاب به گونه‌ای مرتب شده اند که حوزه‌های هم‌ریشه و هم‌جنس، به شکلی منطقی کنار یک‌دیگر قرار گیرند. اما حواستان به ارتباطات و پیوندهای دوربرد هم باشد. یکی از ویژگی های شگفت‌آور ریاضی این است که گاه معلوم می‌شود حوزه‌های به ظاهر جداگانه، ارتباطی عمیق با یک‌دیگر دارند. این کتاب عصاره‌ای از چهار هزار سال تلاش و کوشش بشر است، اما تنها می‌تواند یک سرآغاز باشد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه