نظرات درباره کتاب سیذارتا و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب سیذارتا اثر هرمان هسه

نظرات کاربران درباره کتاب سیذارتا

نویسنده:هرمان هسه
انتشارات:نشر پنگوئن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۹ رأی
۳٫۹
(۹)
yazdaan
هرمان هسه نویسنده آلمانی با بینش فوق عرفانی است که همچون شوپنهاور در جریان آشنایی با مکتب های بودا و هندوئیسم کسب کرده. سیذارتا داستان مردی عارف است که در جریان جستجو برای کسب حقیقت به سیر و سفر میپردازد ،در قسمتی از زندگی او با فاحشه ای برخورد میکند و اتفاقاتی برایش پیش می آید و به ثروت و پول کلانی میرسد که از درجات عرفانی او کاسته می شود ،ورشکسته میشود،زنش میمیرد،پسرش را از دست میدهد،به شغل قایقرانی مشغول میشود،و در آخر میفهمد در تمام زندگی، حتی زمانیکه گمان میکرده به حقیقت رسیده حقیقت را درک نکرده او میفهمد حقیقت در معبد و دعاهای دسته جمعی و روزه و مراقبه نیست،بلکه حقیقت برای هرکس همان برداشت شخصی اوست که نمیتواند در قالب کلمه آنرا به دیگران بفهماند،حقیقت برای سیذارتا گوش سپردن به صدای رودخانه و تمام موجودات جهان بود که همگی با هم سپاس و ستایش خداوند را می گفتند و آنجا فهمید او نیز جزئی از کل منسجم است و آنگاه به واقعیت دست پیدا کرد. در میان سطور داستان،جملات فلسفی_عرفانی بسیار یافت میشود. اگر علاقه مند به یک رمان متافیزیکی و ایده آلیستی هستید حتما این کتاب را بخوانید.
sh.vasighi2000
جزو بهترین کتابهایی که خوندم طبقه بندیش میکنم. اگر به معنویت علاقمند هستید، «باید» بخونیدش. فوق العاده است. خوندنش هم مثل خوندن یک رمان نیست. باید درونش فرو برید و غرق بشید.
🌻ثمین🌻
یک رمان کاملا عرفانی هست فقط برای دوستانی که به عرفان معتقد هستن و با مفاهیمش آشنا هستن، پیشنهاد می کنم. چون شخصی که به وجود روح یا ریاضت برای کمال روح معتقد نیست، ممکنه این رمان مفید نباشه. این رمان ماجرای شخصی برهمن زاده به اسم سیذارتا هست که تصمیم میگیره عارف بشه که ابتدا با مخالفت پدر روبه رو میشه ولی فردای اون روز با دوستش گوییندا به جنگل میرن تا مرتاض بشن. سیذارتا چند ماه در گروه مرتاض ها میمونه تا اینکه برای دیدن بودایی به اسم گوتوما از گروه مرتاض ها جدا میشن. روایت جدا شدن سیذارتا از گروه و گفت و گو ها با گوتوما و بعد ها آشنا شدنش با دختری ثروتمند و بدکاره بسیار بسیار جالب هست. در کل من رمان هایی اینچنینی بسیار علاقه دارم و به دیگران هم پیشنهاد می کنم.
کاربر ۳۰۷۸۶۸۹
کتاب خوبی بود با متنی گیرا و داستانی که کنجکاوت میکنه بدونی بعد چی میشه رسیدن به تعالی فکری و پذیرفتن همه ابعاد شخصیتی اینکه درون هر انسانی هم بودا هم هم اهریمن و بااین وجود باید آسمانی بشه و راز لذت بردن از زندگی ... نکات قابل توجه زیاد داشت در کنارش خوندن کتاب نیروی حال را پیشنهاد میکنم

حجم

۵۳۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۵۳۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد