نظرات کتاب مارون
کتاب مارون اثر بلقیس سلیمانی

کتاب مارون

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۱از ۲۸ رأی
۴٫۱
(۲۸)

نظرات کاربران

*𝐻𝑒𝒾𝓇𝒶𝓃
🌵_خطر اسپویل قلم فوق بی نظیر و تسلط کامل خانم سلیمانی روی داستان، علاوه بر اینکه داستان، داستانی متفاوت و کم نظیر بود،باعث می شه که بگم این داستان رو به تمامی کسانی که کمی تحمل بیانی صریح رو دارند و و به داستان های ایرانی علاقه مند هستند، پیشنهاد می کنم. داستان در محوریت زمان انقلاب هست و تا جنگ تحمیلی پیش می ره.‌(باید حتما قید کنم که به جنبه های دیگه ای از انقلاب می پردازه که اصلا با خوب و خوش و آرمانی بودنش کاری نداره...) مارون یکی از روستا های اطراف گوران در کرمان هست و کتاب مارون روایتگر زندگی زنی هست که فرزندانش تاثیرات مهم و گاه جبران ناپذیری روی روستا و زندگی مردم می گذارند. از بیان و تسلطی که روی داستان وجود داشت گاهی مطمئن می شدم که این داستان کاملا واقعی هست و از خاطرات و یک زندگی واقعی بیرون اومده، کما اینکه چه بسا بیش از اندکی واقعی باشه.
*𝐻𝑒𝒾𝓇𝒶𝓃
بله، خوندن این تراژدی ها خوندنشون دشواره، حق می دم.
حجاب افتخارم.
نظرتون محترم.ولی برای شخص من خوندن این رمان زجر آور بود.
mina
بی نهایت زیبا و پر از حرف و قصه ، وای که چه قلم زیبا و توانایی دارند ایشون
فریبا
اخه اخرش مسخره تموم شد....یعنی چی که زلیخا یهو ناپدید شد
ساجده
داستان مارون داستان هرجایی از ایران میتونه باشه.داستانی پرکشش وتامل برانگیز...
لافکادیو
بدون شک بخونید. بدون شک. بدون شک 🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩عاشقتونم خانم سلیمانی عزیزم
134774
داستان جالبی داشت
maryam haghgoo
مارون روستایی‌است که همه‌‌چیز را می‌بلعد. تاثیر انقلاب بر روستا‌ها رو از منظر جدید بیان می‌کند. تصاویر ماورایی دارد
مروارید ابراهیمیان
قلم بلقیس سلیمانی جذاب و روان و تلخه اما خیلی عمیقه. من دوسش دارم. این کتابش روایت تغییرات زیادی هست که در جریانات انقلاب مثلا اسلامی سال 57 تو یک روستای دورافتاده در حوالی همون گوران همیشگی ایشون رخ میده، جالب بود، ریتم تندی داره و خسته تون نمیکنه.
Yamin
کتاب های بلقیس را دوست دارم، ساده، روان و دردناک. این کتاب هم مثل کتاب های دیگر این نویسنده از درد یک خانواده سخن می گوید. خانواده ای که شاید به گفته زلیخا مادر خانواده " خدا ازشون برگشته"‌. خط زمانی کتاب در اوایل انقلاب اتفاق می افتد و تاثیرات عجیبی که روی مردم مارون دارد را روایت می کند‌.
نیلوفر
با احترام به خانم سلیمانی عزیز این کتاب رو بر خلاف کتاب تخم شر و همه کتاب های که ازشون خوندم دوست نداشتم متن روان و اصطلاحات به کار رفته جذاب بود کلیت ماجرا هم من و یاد اتفاقی که برای خانمی که خدمتکار شاه بودن و به دست انقلابی ها سوزونده شدن انداخت. جوگیری که توسط جوگیران انقلابی بالافاصله بعد از انقلاب با قدرتی ک انقلاب به آدمهای که نباید، داد رو‌ روایت داشت. در شخصیت ها ،روایت ها یکم اواخر داشتن برام خسته کننده بود و دوست داشتم زودتر تموم شه.
کافه کتاب
رمان ایرانی قشنگی بود ماجرای داستان در روستای مارون می گذرد داستان ماجراهای سال ۵۷ و ۵۸ را در این روستا تعریف می کند 👌

حجم

۱۶۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد