نظرات کتاب تله‌ی پیشرفت
کتاب تله‌ی پیشرفت اثر رونالد رایت

کتاب تله‌ی پیشرفت

نویسنده:رونالد رایت
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۳از ۲۴ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

محسن
نویسنده با بررسی تحقیقات علمی نشان می‌دهد که پیشرفت همیشه به سود بشر نبوده و گاهی خطرات و آسیب‌های زیادی به بار آورده. مانند وقتی که بمب اتم را اختراع کردیم یا وقتی که انسان‌های اولیه یاد گرفتند چطور ماموت‌ها را به لب پرتگاه هدایت کنند و با کشتن دست جمعی آنها در شکار این حیوان پیشرفت کردند اما باعث انقراض ماموت‌ها شدند و انسان‌ها در معرض گرسنگی قرار گرفتند. نویسنده با بررسی تمدن‌هایی قدیمی که از میان رفتند مانند تمدن مایا، اینکاها و مردم جزیره ایستر نشان می‌دهد که آنها چطور فریب پیشرفت را خوردند و با از بین بردن محیط زیست و طبیعت به سمت نابودی حرکت کردند. این مثال‌ها نشان می‌دهند که بشر امروزی هنوز از گذشته درس نگرفته ‌و در مسیر انقراض خودش پیش می‌رود. با وجود علمی بودنِ کتاب، زبانش آسان و روان است و خواندنش لذت بخش. اگر این کتاب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنم کتاب «فروپاشی» جرد دیامومند را هم بخوانید.
amir ebrahimi
کتاب با پرسشی مشابه شعر از کجا آمده‌ام و به کجا می‌روم شروع میشه، با نقاشی‌ای از گوگن به همین نام! به نوبت به پرسش اول و دوم می‌پردازه اینکه از کجا اومدیم و اجداد انسان کیا بودن و چطور زندگی می‌کردن و نقش خشونت در تمدن. دوم به اینکه به کجا داریم میریم چهار تمدن شکست خورده و دو تمدن نیمه شکست خورده و نیمه موفق رو می‌شکافه، سومریان یونان، روم، مایاها، مصر و چین قسمت‌های پایانی یه مقایسه جذاب بین اولین قصه دنیا گیلگمش با کتاب مقدس می‌زنه و از رمان‌های علمی و پادآرمانشهری که اکثراً ترجمه نشدن اسم می‌بره و دوتا شعر خارجی جذاب هم در مورد زمین میاره که آدم رو یاد سهراب سپهری می‌ندازه تسلط مولف گویای اهمیت کاره، البته به گفته مترجم از تمدن فلات ایران حرفی نزده، که با یکی دو مقایسه خود مترجم، با ایده مولف تطبیق پذیره.
0
mabad
کتاب خوبی بود و ارزش خواندن داشت.بابررسی تمدنهای باستانی و نشان دادن علل فروپاشی آنها به تمدن امروز بشری نشان میدهد که راه رفته را نباید رفت هنگامی که قرار است این راه به نابودی تمدن بینجامد.تله پیشرفت آن بینش و راهی است که موجب نابودی تمدنهای پیشین شده است.آنجا که تمدنها در اوج قدرت ، از عرش به فرش فروغلطیده اند.اگر به بقای تمدن مان علاقمندیم(تمدنی که امروز دیگر محلی نیست بلکه جهانی است) باید این کتاب را بخوانیم.
کاربر ۱۱۵۸۰۱۳
من که دوست داشتم.ایده اصلیش این بود که جوامع در اثر پیشرفت بیش از اندازه سر انجام خودشون رو نابود می کنن و ما باید توجه کنیم که با نابود کردن محیط زیست خودمون هم از بین می ریم.
Avin
از کجا می آییم؟ چه هستیم؟ و به کجا می رویم؟ از اون دسته کتاب هاست که چند بار باید خوندواقعا آدم رو به فکر فرو میبره.به راستی که ما داریم به کجا میریم؟!!!
کاربر 2134654
از هر نظر میشه گفت عالی بیشتر از همه ترجمه که بسیار بسیار خوب بود . حتما پیشنهاد میکنم
sadaf
واقعیتش محتوای کتاب خیلی جذابه و خواندنی اما ترجمه بسیار سنگینه و بدون دلیل از عبارت های پیچیده و نه چندان رایج استفاده کرده که بشدت از لذت مطالعه و سرعت اون کم میکنه. به نظرم مترجم بهتر بود به جای اینکه تلاش کنه از اصطلاحات خیلی پیچیده استفاده کنه، بهتر بود روی روانی ترجمه و سادگی اون تمرکز میکرد.
sinsad
از کجا آمده ام؟ _ازونور آمدنم بحر چه بود؟ پرتقالدن ذات دن به کجا میروم آخر؟ ازینور ک همه میرن

حجم

۲۲۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۲۲۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد