نظرات کتاب جهان مکتوب
کتاب جهان مکتوب اثر مارتین پوکنر

کتاب جهان مکتوب

انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۸از ۳۶ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

محسن
ترکیب خوبی است از تاریخ و ادبیات. نویسنده با آوردن نمونه‌های تاریخی نشان می‌دهد که چطور ادبیات بر تاریخ تاثیر می‌گذارد و برعکس چطور رویدادهای تاریخی اثرشان را بر ادبیات می‌گذارند. از متن‌های اولیه مثل الیاد و ادیسه و گیلگمش و... شروع می‌کند و نامشان را متن‌های بنیادی می‌گذارد. داستان هر کدام از این‌ متن‌ها را می‌گوید و اینکه چه تاثیری بر آدم‌های مهمی مانند اسکندر و هانیبال گذاشتند. بعد سراغ متن‌های مقدس می‌رود و در ادامه داستان تاثیر چاپ بر ادبیات را می‌گوید. ادبیات را در چین و ژاپن دنبال می‌کند و متن‌های بنیادین آفریقا و آمریکای لاتین را بررسی می‌کند. در انتهای کتاب هم سراغ هری‌پاتر می‌رود و از تاثیر اینترنت بر ادبیات می‌گوید. پ.ن: با خوندنش خیلی حال کردم. بخش‌های آخرش به نظرم کم‌جون‌تر می‌شد اما چیزی از جذابیت کل کتاب کم نمی‌کرد. اگر ادبیات رو جدی دنبال می‌کنید، به نظرم کتاب خیلی جالبی می‌تونه براتون باشه.
jaanaannafas
سپاس ، بسیار راهنمایی ارزشمندی در اختیارم گذاشتید.
م. قاضی محسنی
ممنون از توضیحات خوبتون
مسلم عباسپور
سلام ممنونم خیلی عالی بود توضیحتون
مسلم عباسپور
فوق العاده و ناب. یکی از عالی ترین کتاب هایی بود که درباره ی سیر بررسی تاثیر ادبیات بر تاریخ خوندم. خصوصا بخش های سرگذشت گنجی و گیلگمش که خیلی خوب بود. اگر شیفته ی ادبیات هستید و میخوایید تاثیر ساده ترین در عین حال عظیم ترین چیزها رو بر تاریخ بخونید این کتاب پیشنهاد خوبیه
amin.salehi
کتابهای که به ترجمه جناب منصوری هستند قطعا ارزش خوندن دارن چون با سلیقه خودشون گلچین کردند.من یک راننده تریلر هستم و کتابهای صوتی نگاه زیبایی از جهان به بنده آموخت به تمام همکارانم توصه کردم کتابهای صوتی رو گوش دهند.شما هم به اطرافیانتان پیشنهاد کنید تا باعث آگاهی مردم ایران عزیز بشویم
ابراهیم سعیدی نژاد
چرا کتاب‌ها رو به صورت پی‌دی‌اف منتشر می‌کنید؟! اگر کتاب قدیمی بود می‌شد پذیرفت اما کتابی که تازه چاپ شده چه دلیلی داره که به صورت پی‌دی‌اف چاپ شه؟! جدای از سخت خوان بودن، کتاب‌هایی از این دست نیاز به علامت‌گذاری و امکانات دیگر ای‌بوک دارند..
Ahmad
فرمتش رو عوض کردن.
Firooz
این کتاب به نوعی سرگذشت ادبیات از آعاز تا امروز را روایت می کند و به گفته نویسنده، نقش و تاثیر ادبیات بر شکل گیری تاریخ را به صورتی مستند و البته اجمالی بیان می کند. با خواندن این کتاب همان گونه که از نام آن استنباط می شود، می توان بهتحولات ناشی ازتبدیل ادبیات از شفاهی به مکتوب پی برد، تحولاتی که بر تاریخ اثر گذاشت. خواندن این کتاب را به کسانی که به سرگذشت ادبیات علاقه دارند پیشنهاد می کنم.
عادل تنها
کتابی بسیار روان، زیبا و آموزنده از خوندن این کتاب لذت بردم و قطعا چیزهای زیادی ازش یاد گرفتم این کتاب به تأثیر متقابل ادبیات و تاریخ اشاره میکنه. به ادبیات باستانی و معاصر بسیاری از کشور ها از جمله بین النهرین، روم، یونان، اروپا، چین، ژاپن، هند، روسیه، ترکیه، قاره آفریقا، قاره آمریکا پرداخته و راجع بهشون اطلاعات مفیدی داده راجع به چند تا از متن های مقدس هم توضیح نسبتا مفصلی داده دو تا نقد بسیار بزرگ به نویسنده دارم اولا به کتاب مقدس مسلمانان - قرآن نپرداخته. جالبه که راجع به خیلی از کتاب های مقدس توضیح داده، اما قرآن نه. خیلی سرسری از قرآن رد شده. فقط گفته که پیامبر مسلمانان بی سواد بوده و صحبت هاش رو بقیه مینوشتن که بعدا تبدیلش کردن به کتاب مقدس. خیلی عجیبه برام. در متن قرآن اومده که این متن از نظر ادبی هم یک معجزه هست و هیچ انسانی قادر نخواهد بود متنی ارائه کنه که از نظر کیفیت ادبی به سطح قرآن برسه. بنظرم نویسنده باید حداقل کمی راجع به قرآن تحقیق می‌کرد و داخل کتاب بهش می‌پرداخت دوما اصلا به ادبیات ایران نپرداخت. انصافا ایران ادبیات خیلی خیلی غنی و پرباری داره. مگه میشه به تاریخچه ادبیات بپردازی، اما از ادبیات ایران نگی؟ عطار و حافظ و سعدی و فردوسی و نظامی و رودکی و مولانا و........ جایگاهی تو تاریخ ادبیات نداشتن؟ جالبه به ترکیه پرداخته و توضیحات نسبتا مفصلی راجع به اورهان پاموک داده، اما ایران نه!!!!!!
m2
کتاب خوبی است به جهت آنکه صرفا یک متن عصا قورت داده و مکانیکی که شامل تاریخ‌های بسیاری باشد نبود. پوکنر تاثیر ادبیات را همچون قصه‌ای از کهکشان‌ها آغاز می‌کند و سپس ما را به سفری به قدمت چهل قرن می‌برد. از عظمت سنگ‌نگاره‌های بین النهرین میگوید تا دلربایی‌های زنان درباری عصر موراساکی، از تاثیر هومر بر اسکندر تا قصه‌های کوچه و بازاری شهرزا، از اهمیت گوتنبرگ تا ادبیات جهانی گوته و گسترش چاپ توسط بنجامین فرانکلین و از ادبیات مایاها تا مدرسه جادوگری هاگوارتز.
Lemonia
چی شد که از ۴۲ تومان یکباره شد ۶۰ تومان؟ کتاب رو آپدیت کردید یا فصول جدیدی بهش اضافه شده یا زحمتی مضاف بر دوش کشیدید که ارزش پولی کتاب رو افزایش داده؟ اصلا توجیهی برای این کار دارید؟
پوریا
سرگذشت ادبیات از زمانی که به مدد اختراع خط ؛ از فرهنگ شفاهی متولد شد و راه پر فراز و نشیب خود را تا امروز طی کرد. مشخصا به متون بنیادی نظیر ایلیاد و ادیسه ، گیلگمش و ... می پردازه و سپس متون مقدس و نهایتا به رمان های امروزی میرسه. سرگذشت و تاثیر ادبیات بر رویدادها را در فرهنگ های مختلف بررسی می کنه و همچنین تاثیری که وقایع بر ادبیات داشته اند. اطلاعات تاریخی زیادی هم در خلال روایت سرگذشت ادبیات ، روایت میشه. انچه باعث تعجب من شد این بود که نویسنده اصلا به ادبیات کهن ایران و متون معروفی نظیر شاهنامه و حکایت های سعدی و افسانه ها و اسطوره های ایرانی توجه ای نداشته. بگونه ای که انگار اصلا نه ایرانی بود و نه ادبیاتی در این سرزمین. این درحالی است که ادبیات دور افتاده ترین نقاط را که اکثرا ادبیات انها پسا استعماری است و قدمت چندانی نداره ، لحاظ کرده. شاید هم در ترجمه حذف شده. تررجمه روان و خوب بود.
Rai
به شخصه برای من خیلی جالب بود و دید تازه‌ای بهم داد. کتابی هست که می‌شه روی قسمت‌های مختلفش فکر کرد و به نوعی به درک و فهم متفاوت از کتاب‌ها و رمان‌های دیگر هم کمک می‌کنه. اوایل کتاب و به خصوص فصل مربوط به سرگذشت گنجی برای من از همه جالب‌تر بود. و در آخر، می‌تونه مشوق خوندن کتاب‌های مهم دیگر هم بشه.(بعد از مطالعه‌ی این کتاب مشتاق شدم رمان یک روز از زندگی ایوان دنیسویج رو هم بخونم)

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۰۶ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۰۶ صفحه

قیمت:
۱۸۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد