نظرات درباره کتاب ذرت سرخ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ذرت سرخ اثر مو یان

نظرات کاربران درباره کتاب ذرت سرخ

نویسنده:مو یان
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۱۲ رأی
۳٫۳
(۱۲)
MaryLu521
این کتاب راجع به داستان یک خانواده چینی در جنگ چین و ژاپن هست که شغلشون تولید شراب ذرت سرخ خوشه ای هست و زندگی دو نسل رو روایت کرده: مادربزرگ و پدربزرگ راوی، و یکی پدرش و مادرش. و داستان راجع به همه چیز از عشق گرفته تا پیشرفتشون در کار و زندگی عادی و بعد، ویران شدن هر چیزی که داشتند در جنگ و قساوت سربازان ژاپنی رو به زیبایی هر چه تمام تر نقش می زنه و بهتون قول میدم اگر مثل بعضی ها نسبت به چین و مردمش تعصبی نژادپرستانه نداشته باشید حتما کتاب در خاطر شما ماندگار می شه و دوستش خواهید داشت. بهترین قسمت کتاب داستان عاشقانه مادربزرگ و پدربزرگ راویه😍 اگر آثار گابریل گارسیا مارکز یا به طور کلی ادبیات آمریکای لاتین و رئالیسم جادویی یا رو دوست دارین حتما از این کتاب خوشتون میاد. برخلاف نظر اون دوست عزیز این کتاب اصلا یه نمونه تقلیدی از آمریکای لاتین نیست و هیچ سنخیتی با رئالیسم جادویی اونها نداره. جادوی این کتاب شرقی، ناب و یادآور تمام افسانه ها، خرافه ها و فرهنگ چینه. اگر ادبیات لاتین نخوندین یا با رئالیسم جادویی آشنایی ندارین ولی ذهن بازی دارین پس باز هم از کتاب خوشتون میاد. منظره های کتاب هنوز مثل یه فیلم جلوی چشمامه... یکی از بهترین رمانهایی که خوندم که الحق و الانصاف نویسنده لایق جایزه نوبله. بخونین و لذت ببرین تا نوشته ها مثل یه رود یا نسیم از قلبتون گذر کنه و شما رو دگرگون کنه. نکته دیگه ترجمه آقای کوه گیلانی هست که شاید یکم روون نباشه و به قولی سنگین و رنگینه اما شکیله و زیبنده این کتاب!
fateme
ابتدای کتاب یکم روون نیست ، اما ادامش بینظیره .
Sana
کتاب در مورد جنگ ژاپن و چین و زندگی یک خانواده چینی هست. اوایل کتاب گیرا و روان نیست و شاید شخصیت ها و زمان ها کمی گنگ باشه اما هرچه جلوتر می‌ره جالب تر میشه و ملموس تر. کتاب خوبیه. زندگی ادم ها از عرش به فرش و نابودی تو جنگ رو نشون میده. و اگر کتابی هم بخونین که به قلم ژاپنی ها باشه در مورد جنگ تضاد در روایت جنگ و دلاوری و توصیفات خیلی مشهوده وقتی از دید هر دو طرف به قضیه نگاه کنین. در کل کتاب خوبیه.
Mohhamad201
باز هم نمونه دست دوم از شخصیت های انقلابی وداستان های رئالیست جادویی آمریکای لاتین که اینبار شخصیت مرکزی از بطن رمان جدا شده و ملموس تر و زمینی تر شده که این میتونه در عین جذابیت نقطه ضعف باشه برای درون مایه که درباره رخداد های فراناگوار انسانیه که در عین حال فقدان موتیف های شخصیت پردازی قهرمان عاصی را در اثر نمیبینیم و عناصر رئالیسم جادویی هم در همه جا کمبودشون مشهوده ولی با این حال بخش های مختلف رمان و حال و هوا های مختلفش و گوناگونی سبک و بیانشون جالبه.

حجم

۴۶۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۴۶۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد