نظرات کتاب هوش عاطفی
کتاب هوش عاطفی اثر دانیل گلمن

کتاب هوش عاطفی

نویسنده:دانیل گلمن
امتیاز:
۳.۸از ۱۸ رأی
۳٫۸
(۱۸)

نظرات کاربران

امیرحسین صالحی
این کتاب یک خودآموز بسیار خوب در زمینه ی روابط است ؛ هم رابطه با خودمان و هم رابطه با دیگران . به این دلیل کتاب بی نظیری در زمینه ی رابطه با خود می باشد که نحوه ی تاثیرگذاری وضعیت عاطفی و‌ هیجانی ( state ) را بر نحوه ی تفکر و بدن مورد بررسی قرار میدهد و در این راه از طریق عصب شناسی و تعریف بعضی از ناقل های شیمیایی و تاثیر آنها بر بدن به این کار میپردازد که واقعا کم نظیر است . در واقع این کتاب اطلاعات صحیح را طبقه به طبقه تعریف میکند و توسط علم و‌ آگاهی موضوع روابط را به خوبی تعریف میکند و ثابت میکند که خود احساس هم شعور دارد و میفهمد و هدف این کتاب آموزش این نوع هوش عاطفی و تاثیر قطعی آن در وضعیت کلی روان و بدن است . این کتاب ارزش بارها مطالعه را دارد . در کنار این کتاب ، کتاب هوش اجتماعی از همین نویسنده را هم پیشنهاد میکنم .
bahar
ترجمه کتاب چطور هست؟ چون خیلی ها ترجمه اقای خاقانی رو پیشنهاد میدن ممنون میشم راهنمای بفرمایید
Dexter
از کتاب های خوب معرفی شده در کتاب باز هست.
Dexter
خواهش می کنم😊
mahdieh
ممنون ☺
Dexter
ترجمه ی خوب و روانی داره.
simin
و مسائلی زیر توضیح داده شد👇 عملکرد فیزیولوژیک بدن هنگام خشم، شادی، ترس و ... وجودِ دو شعور👈شعور عاطفی و شعور عقلی ضرورتِ مهارت خودآگاهی داشتن یا همان آگاه بود از خویشتن به کمکِ فرض کردنِ #ناظری_همزاد و غرق نشدن در آنچه که وقوع یافته؛ .. احترام گذاشتن به احساساتِ غریزیِ مان(پیام هایِ شهودی یا همان آژیرهای بدن) .. توضیح واژه هایی چون: #بصیرت_درونی #شعور_عاطفی #فرزانگی_ضمیر_ناخودآگاه ... تاکید زیادِ کتاب بر مغز مربوط به احساسات بر مغزِ متفکر برتری دارد و در مواقعی می تواند آن را فلج کند.
kaveh
کتاب بسیار جالب و خواندنی که اصلا نمیشه اون رو قبل از تموم شدن کنار گذاشت ... اما متاسفانه ترجمه ی حمید رضا بلوچ اصلا روان نیست ... به نسبت ترجمه ی انتشارات نسل نو اندیش که توی طاقچه هم موجود هست
علیرضا پاشائی راد
ترجمه بسیار روان و مطالب بسیار مفید و جالب
simplefunction
این کتاب با این ترجمه، مناسب دوستان روانشناس است که کلاس فیزیولوژی رو گدراندن و دانش پایه در مورد سیستم مغز دارن در عیر اینصورت میتونه براتون کسالت بار باشه که وقتی از امیگدال و سیستم لیمبیک که مرتبط با هیجان است، حرف میزنه. در کتاب در مورد چگونگی کارکرد سیستم هیجانی حرف زده و مثال زده که چطور می تونه باعث ایجاد اتفاقات بشه وقتی مثلا طرف نتونه تکانه های خودشو مدیریت کنه. و اینکه هوش هیجانی هم جز شاخص های هوش هست که ممکنه یک ادم باهوش یا تیزهوش ، هوش هیجانی داشته باشه یا تداشته باشه. یکبار خوندنش خالی از لطف نیست اگر علاقه به سیستم کارکرد مغزی داریدیا دانش پایه دارید. مترجم مشخص هست تخصص این رشته نداشته برای همین اصطلاح های علمی رو معادل علمی ترجمه نکرده. و این باعث نامفهوم شدن بعصی عبارت ها شده برای افرادی که دانش پایه فیزیولوژیکی ندارن.

حجم

۳۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۵ صفحه

حجم

۳۸۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۵ صفحه

قیمت:
۶۳,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد