نظرات درباره کتاب پدر سرگی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب پدر سرگی اثر لئو تولستوی

نظرات کاربران درباره کتاب پدر سرگی

نویسنده:لئو تولستوی
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۵۳ رأی
۳٫۹
(۵۳)
yasamin
شاید قصه پیچیده‌ای نباشه و بشه پیش بینیش کرد اما توصیف جزئیات احوالات کاساتسکی و افکارش، مثلا سودای بهترین بودنش توی هر جمعی که حاضر میشه، باعث جذابیت قصه شده.
Mohammad
(۴-۱۸-[۵۹]) تولستوی نکات اخلاقی زیادی رو در این داستان گنجانده؛ داستان در مورد انسانی مغرور و کمالگراست که بعد از موفقیت در زمینه های گوناگون؛ تارک دنیا میشه و به تزکیه ی نفس خودش میپردازه و در این مسیر با چالش های زیادی روبرو میشه؛ داستان بسیار ساده و قابل فهمه.
saeed_vadi
تولستوی در این داستان به خوبی نشان داده که بزرگترین مانع نجات معنوی غرور و خود پسندی است. وی به خوبی نشان داده که آدمی می تواند خود را از تمام لذتهای مادی محروم کند برای آنکه در میان مردم شهرت یابد. به قول مولانای بزرگ حب دنیا اگر ماراست، حب شهوت و جاه اژدهاست. نفس آدمی دارای این خاصیت است که حاضر است نخورد و نیاشامد و غریزه شهوت را سرکوب کند اما نه به خاطر خدا بلکه رسیدن به قدرتی بزرگتر و آن محبوب و معشوق دیگران واقع شدن (نقل از وبلاگ علی تجدینی)
امیررضا
داستان ریتم تند و خوبی داره روایت خیلی سادست پایان و جمع بندی خوب نبود بنظرم کتابیه که باعث میشه به فکر فرو برین و یه تلنگر خوبی میزنه بهتون من از تولستوی هنوز چیزی نخوندم جز پدر سرگی ولی فکر میکنم انسجام و نثر خاص تولستوی که تو جنگ و صلح و آنا هست اینجا وجود نداره و نویسنده صرفا میخواسته اون چیزی که تو ذهنش بود رو با یه داستان ساده و معمولی روایت کنه که موفق هم بود یه داستان بلند و جمع و جور که با خواننده رو راست
pouya
کتابی به ظاهر ساده اما عجیب و عمیق...یک داستان ساده و هموار اما پر از صخره های فکری...
M khataei
برای من یکی از کتابهای زیبای تولستوی بود. کتاب روانه و طولانی نیست. خسته‌کننده نیست و داستان کشش داره. هرچند پایان خاص و عجیبی نداره اما روند داستان آدمو همراه میکنه. ترجمه‌ی اقای حبیبی هم واقعا خوبه.
نغمه میلانی
عاااااااااالی👏
توحيد
یه داستان حکیمانه، روان و پر مغز. چیزی که بعد خوندنش می تونی به بقیه هم با یه اطمینان خوب، توصیه کنی
ghazaal
باید به این کتاب گفت یک نصیحت اخلاقی طولانی از تولستوی! داستان مردی که میخواد در همه چیز بهترین باشه و تلاشش رو میکنه و همیشه بهترین هم هست. نقاط اوج و شخصیت پردازی جالبی داره اینکه بی پرده به افکار سرگی نزدیک میشه به مخاطب این حس رو میده که درحال جاسوسی کردن در روح یک ادم شکست ناپذیره. ادمی که و به محض شکست خوردن دوباره تلاش میکنه، همین تناقضات روحی احساس خوش شناختن به خواننده میده و خواندن پدر سرگی رو لذتبخش میکنه. مرد متکبر و همیشه برنده که نهایتا به راه راست هدایت میشه البته نه راه راستی که مذهب و اجتماع و... براش درنظر داشتن :))
Hanieh Mohamadi
داستان درباره شخصی هست که بعد جدایی عاطفی برای اثبات خودش از جایگاه شغلی و ازدواجش کنار میکشه و به دنبال دین میره، برداشت من از داستان اینه که کسی که قلب بزرگی داره و از ته وجودش بخشندس جایگاهش بالاتر از خیلیایی هست که ادعای دینداری دارن و برای توجه دیگران کار خوب انجام میدن.
Reza.AH
داستان کوتاهی از تولستوی درباره ایمان و لغزش،وسوسه های فریبنده که زندگی را متحول میکند .
سبحان عزیزی
عالی. هیچی کم نداره. محتوا👌 صحنه👌 شخصیت👌 حتما بخونید.
omidV
کتاب جالبی است در مورد فردی کمالگرا و در عین حال مغرور که برای رهایی از غرور و شهوت خود به کلیسا پناه میبرد و داستان به بیان سیر طریقت این فرد میپردازد. بله نظر من کتاب بسیار نکات اخلاقی خوبی داشت و انسان را به تعمق وامیدارد.
m a
چقدرساده،زیبا،تاثیرگذارو...ایمان واقعی در همه وجود ندارد
AS4438
کوتاه، جالب، پندآموز
امین آقا
فقط میتونم بگم این کتاب رو باید گذاشت رو چشم سلام تولستوی عزیز کتاب شما بسیار زیبا و دارای بار معنوی بالایی است، از خواندن کتاب های شما لذت میبرم و نمیدانم این لذت بردن گناه است یا نه ولی من لذت میبرم ، ای کاش میشد شما در قید حیات بودید و از نعمت هم نشینی با شما بر خوردار بودیم واقعا حیف، ما در عرصه ایی از زمان هستیم که دیوان جای پیران عارف را در سر تا سر کره زمین گرفته اند جوانان ما به بیراه رفته و کسی دیگر به دنبال گوهر خرد و دانش نیست پوچ گرایی ما انسانها را گرفته و همه به دنبال کپیتالیسم ، امیال حیوانی جای انسانیت را گرفته، ای کاش در کنار ما بودید. دوست دار شما امین
ali.rooholamin
عالی بود
mahi
داستانی زیبا و لطیف و بسیار کوتاه، از ادبیات روس. داستان درباره جوانی برازنده س که بنا به دلایلی چشم از دنیا میبنده و راه تقوا رو پیش میگیره و سالها تلاش میکنه تا در نهایت پی به حقیقت میبره. هرچه بیشتر از این بگم، داستان رو لو دادم. برای همین پیشنهاد میکنم اگر به ادبیات روس علاقه دارید، این کتاب خوشخوان و کوتاه رو خودتون بخونید.
ددد
ارزش خوندن داره ، صد البته .
کاربر ۳۲۷۸۴۶۵
واقعا کتاب فوق العاده ایه🌺 حتما حتما حتما بخونید

حجم

۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد