نظرات درباره کتاب قطارباز و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب قطارباز اثر احسان نوروزی

نظرات کاربران درباره کتاب قطارباز

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۷از ۱۱ رأی
۳٫۷
(۱۱)
کاربر ۲۲۶۴۴۸۸
نویسنده خوش ذوق این کتاب، علاقه شخصیش به قطار را دست مایه ای برای کنکاشی کنجکاوانه در تاریخچه ورود راه آهن به ایران قرار داده و بانثری خودمانی و روان این تاریخچه را روایت می کند. در این کتاب روایت هایی از چهره های نام آشنا و چهره های کمتر شناخته شده تاریخ معاصر کشورمان می خوانیم که به نظرم با نگاهی منصفانه روایت شده اند. با خواندن این کتاب تا حدودی با شرایط اجتماعی و اقتصادی کشورمان در آن دوره آشنا می شویم و حس قدرشناسی عمیقی نسبت به زحمات تمام کسانی که با تلاشی طاقت‌فرسا این زیرساخت گرانبها را در کشورمان ایجاد کردند پیدا می کنیم. آنچه که این کتاب را خواندنی تر می کند رفت و آمد پیوسته ولی هموار روایت بین خاطرات نویسنده از سفرها و همسفرهای ریلی اش در زمان حال و روایات مستندی از پیدایش راه آهن ایران در گذشته ای نسبتا دور است. جالب تر آنکه اگرچه این کتابی داستانی نیست، اما جذابیت و کشش آن اجازه زمین گذاشتن آن را به خواننده نمی دهد.
کاربر ۱۴۲۸۴۶۷
عالی بود. کلی حظ بردم و راه‌آهن دیگه برام یه موضوع خشک و بی‌روح نیست. راه‌آهن حالا برام مفهومیه که پشت هر موضوع مرتبط باهاش هزاران قصه وجود داره.
maryam kamkar
اوایل مطالعه‌ی کتاب با خودم فکر میکردم چرا باید این حجم از اطلاعات ریز و جزئی رو درباره قطارها بخونم؛ من که قطارباز نیستم پس شاید کتاب اشتباهی انتخاب کردم اما ،طبق عادت، کتاب رو تموم کردم و الان از فکر اون زمان خودم پشیمانم. این کتاب بعد از اتمام جذابیت خودش رو نشون میده.
ehsan taheri
بسیار جذاب و پرمحتوا.
مرضیه
خواهش میکنم این کتاب هم وارد کتابخانه‌های همگانی کنید

حجم

۱۰۲۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

حجم

۱۰۲۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۳ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
۳۰,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد