نظرات کتاب جزیره‌ی شاتر
کتاب جزیره‌ی شاتر اثر دنیس لهان

کتاب جزیره‌ی شاتر

نویسنده:دنیس لهان
ویراستار:سپیده رضوی
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲۲ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

yaad
این کتابو توی طاقچه بی‌نهایت هم بذارید
saraya
خیلی گرونه برا کتاب الکترونیکی چه خبره آخه
0
ارتمیس
این کتاب که جز بی نهایت بود، اینم باید برمیداشتین؟ واقعا که. هر روز به جای اضافه کردن به بی نهایت یک کتاب کم می کنید. واقعا متاسفم. شما به ما گفتید که هرهفته به بی نهایت کتاب اضافه میشه ولی الان چند ماهه که هیچ کتابی اضافه نمیشه. به جاش، از کتاب های دیگه کم می کنید.
v
آن ترجمه بسیار افتضاح است.
هنگامه محمدی
یه نسخه دیگه و رایگان ازش وجود داره تو طاقچه. تو نظرات من نگاه کنید پیداش میکنید.
زهره الحمدی
داستانی جذاب، و ترجمه ای بی نقص، حتماً مقدمه مترجم را هم بخوانید
samira
دلم برای شخصیت اصلی کتاب سوخت. لیهین نویسنده تواناییه.
Neginbook
یکی از جذابترین و شوکه کننده ترین کتابهاس😍 فیلمی که از روی این کتاب با بازی دیکاپریو ساختن واقعا دیدنیه ولی همیشه کتاب کامل تر از فیلمه.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
کتاب جزیره شاتر با عنوان اصلی Shutter Island رمانی از دنیس لهین نویسنده آمریکایی است. این نویسنده تا به حال بیش از ده جلد کتاب منتشر کرده است اما در ایران بیشتر به خاطر فیلم‌هایی مانند رودخانه مرموز و بچه گم شده معروف است. همچنین فیلم جزیره شاتر که از روی همین کتاب ساخته شده است بسیار معروف است و به احتمالا افراد زیادی نمی‌دانند که فیلم جزیره شاتر از روی کتاب دنیس لهین ساخته شده استداستان کتاب جزیره شاتر به چهار روز از زندگی یک مارشالِ فدرالِ ایالات متحده آمریکا در سال ‌۱۹۵۴ می‌پردازد. تدی دانیلز (شخصیت اصلی) و همکار جدیدش چاک ایول برای بررسی گم شدن یک بیمار روانی خطرناک به‌نام سولاندو از بیمارستان به جزیره شاتر سفر می‌کنند. بیمارستان در همین جزیره قرار دارد و ناپدید شدن این بیمار در آن غیرمنطقی و ناممکن به نظر می‌رسد. عجیب‌تر اینکه وقتی مارشال‌ها از راه می‌رسند پزشکان و کارکنان بیمارستان به شکلی رفتار می‌کنند انگار اتفاق مهمی رخ نداده است. رمان همراه با چند فلاش‌بک خواننده را زندگی گذشته شخصیت اصلی آشنا می‌کند. در ادامه متوجه می‌شویم که تدی همسرش را در یه آتیش‌سوزی از دست داده که کار مجرم روانی دیگری است که از قضا او هم در جزیره شاتر است. با سفر این دو به جزیره شاتر مسائل و اتفاقاتی رخ می‌دهد که بسیار غیرمنتظره هستند. البته این فقط بخشی از داستان این رمان خوب است و خواننده تقریبا در هر فصل از کتاب با یک غافلگیری مواجه می‌شود و پایان کتاب هم یکی از بهترین پایان‌های ممکن است. شاید آن چیزی نباشد که خواننده تصور می‌کند اما به هر حال باید قبول کنیم که پایانی مبهوت کننده دارد. همان‌طور که اشاره شد، کتاب جزیره شاتر در سال ۱۹۵۴ اتفاق می‌افتد و این سال و این دوره در تاریخ اجتماعی آمریکا بسیار مهم است و مترجم کتاب هم در مقدمه خود به این اهمیت اشاره کرده و توضیحاتی در رابطه با آن ارائه کرده است. خواندن این توضیحات به درک بهتر فضای کتاب کمک می‌کند. درک فضای حاکم بر آن سال‌ها به درک بهتر درگیری‌های ذهنی شخصیت اصلی کمک می‌کند و باعث می‌شود شما به همه جنبه‌های کتاب پی ببرید.فیلم اقتباسی‌ای که مارتین اسکورسیزی از این کتاب ساخته، جزء فیلم‌های درجه یک و وفادار به متن کتاب است. (این فیلم با رای بیشتر از یک میلیون نفر توانسته است نمره ۸٫۱ را کسب کند.) اما خواندن کتاب، به اعتقاد ما، چیز دیگری است و لذت دوچندانی دارد. ناگفته نماند از دیدگاه ما کتاب در ۹۹ درصد مواقع از فیلم برتر است. در رمان به شخصیت‌ها به شکل دقیق‌تری پرداخته شده است و شما فرصت دارید به شکل ریز واکنش و برخورد آن‌ها را با هرچیزی دنبال کنید اما در فیلم به علت محدود بودن زمان و سایر عوامل این امکان وجود ندارد و همیشه یک سری جزئیات در کتاب وجود دارد که در فیلم نمی‌آید. طبیعتا پیشنهاد ما این است که اول کتاب را بخوانید اما اگر اول فیلم را دیده‌اید باید اشاره کنیم که خواندن کتاب همچنان می‌تواند برای شما جذاب باشد و همچنین کتاب به تمام سوال‌هایی که ممکن است در مورد پایان فیلم به ذهنتان بیاید پاسخ می‌دهد. هرچند پایان فیلم، همان‌طور که مترجم کتاب هم در مقدمه کتاب به آن اشاره کرده است، اندکی امیدوارانه‌تر از پایان کتاب است.🏞️⛰️⚡
Mary_the_reader
مطمئنا این کتاب رو به همه توصیه میکنم داستان بی نظیر، شخصیت پردازی خفن، کشش و جذابیت صد از صد تنها مشکلم با کتاب یه عالمه فعل دوم شخص مفرد بود که با همزه نوشته شده بود! مثلا به جای "فکر کردی" "فکر کردهء" و بی اغراق حداقل صدتا فعل دیگه اینطوری تایپ شده بود که دلیلش رو اصلا نمیدونم!
soheil.mrajabi
نسخه‌ی چاپی رو مطالعه کردم و به‌ شدت به این کتاب و داستان علاقه مندم. در عین اینکه متن داستان در بعضی قسمت ها به صورت گفت و گو محور پی ریزی شده اما فضای حاکم بر محیط رو به راحتی میشه دریافت کرد که این قدرت نویسنده رو با وجود توصیف کوتاه از محیط بیان می‌کنه. به دوستانی که به داستان های تاریک یا به اصطلاح به فیلم هایی در سبک نئو نوآر علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنم یک بار این داستان رو بخونند. هرچند خیلی ها احتمالا فیلم رو دیده باشند. با وجود تماشای فیلم باز هم کتاب رو خریداری کردم و با وحود اینکه کل سناریوی داستان از قبل برام مشخص بود باز هم غافلگیر شدم و لذت بردم. کتاب های دیگر این نویسنده رو هم هنوز مطالعه نکردم اما فیلم رودخانه‌ی مرموز که از کتابی با همین نام به کارگردانی کلینت ایستوود ساخته شده رو تماشا کردم و باز هم لذت بردم.
mohsen 5010
ممنون از چونین ترجمه دقیق و روانی. احسنت

حجم

۳۷۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۳۵ صفحه

حجم

۳۷۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۳۵ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد