نظرات کتاب سوسیالیسم

نظرات کاربران

جواد
برای من به دلیل آشنایی در حد خودم با تاریخ چپ و مارکسیست و کمونیسم و شوروی و انچه بلوک شرق نامیده می شود تکراری بود ۲۴ درصد کتاب را خوندم و الان میخوام دیگه نخوانم چون میدونم به اینجا میرسه که اقتصادی های بلوک شرق به دلیل عدم رقابت و مداخلات دولت پوکیده است و نکته ای که از این کتاب یاد گرفتم این بود که اقتصاد کشورهای شمال اروپا با وجود نامیدن ان ها به دولت رفاه و سوسیالیسم اما به دلیل عدم مداخله دولت در بازار یکی از لیبرال ترین نسبت به بریتانیا هست
مسیح یاسری
تلاش اقتصاد سرمایه داری برای دفاع از خودش قابل ستایش است. این ایده سربازانی دارد جان بر کف و مزدورانی بی مزد و مواجب. مثلا کارگری که خودش آسیب دیده ی همین تفکر است و با چشم دیده که نابودی اش توسط سرمایه دارانی رقم خورده که پرورده ی این نوع تفکر اند، اما با این همه وقتی از دوگانه ی سوسیالیسم و سرمایه داری می شنود طوطی وار شروع به فحاشی به سوسیالیسم میکند. شاید اینکه روزانه چندین هزار رسانه درحال تبلیغ سرمایه داری هستند را بتوان یکی دلایلی دانست که چرا امثال این کارگر اینگونه کور کورانه از قاتل خود دفاع می کنند. نویسنده ی همین کتاب دو کتاب دیگر در ارتباط با فقر نوشته است. شاید بتوان گفت این دو کتاب دست پیش گرفتن است برای پس نیفتادن. آمار های فقر در کشورهای سرمایه داری از جمله کشور خودمان روز به روز درحال افزایش است و اینجاست که بهتر است تعریف فقر را عوض کنند تا اینکه بخواهند سرمایه داری را نقد کنند. مثل سیاست کاهش نرخ بیکاری در کشور خودمان که گفتند هرکس در هفته یکساعت به کاری مشغول باشد، بیکار نیست!
Noice
آقای رستم، شما تا به حال چیزی به اسم "سرمایه داری دولتی" اید؟ تفاسیر جدید اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی چی؟ مولد سازی هایی که انجام شده چی؟ سرمایه داری نبوده‌اند؟
کاربر رستم
همینکه ایران رو یک کشور سرمایه داری به حساب میارید نشون میده نه سرمایه داری می شناسید و نه اقتصاد حاکم بر ایران رو!
کاربر ۱۱۴۳۰۴۳
سوسیالیست ایده خوبی ک هرگز به درستی اجرا نشده حتی کمونیسم ک زیر شاخه سوسسالیسم هست هم هیچوقت به درستی اجرا نشد. پس درواقع قضاوت در مورد کارامدی یا نا کارآمدی لش کاملا اشتباه است. اما با این وجود میبینیم کشوری مانند کوبا که کمابیش اندیشه های سوسیالیستی را بهتر اجرا کرده (نه درست ولی بهتر از سایرین) توانسته ن تنها تولید ناخالص ملی را سال های متمادی با رشد مداوم و زیاد بهبود دهد بلکه امروزه تولید ناخالص ملی نسبت ب جمعیت ان(gdp per capita ) دوهزار دلار بیشتر از ایران است(ایرانی ک کمابیش کپیتالیست است) با این وجود ک هردو تحت تحریم بوده اند. این نشان دهنده این است ک می‌توان اندیشه های سوسیالیستی_کمونیستی را درست و سالم و نه افراطی و صلح ستیزانه اجرا کرد.
farzanepoursoleiman
فائزخ خانم میتونی به ارقام سازمان سنجش برای قبولیش بپرسی بعد بیای بگی کاپیتالیستی نیست😀
کاربر ۱۰۵۹۱۲۲
سوسیالیم به خوبی اجرا نشده چرا که اصلا ذاتا قابل اجرا نیست. تمام چهارچوب های علم اقتصاد رو که سالها آزمون خودشونو درست پس دادن به کل به هم میزنه. معلومه که هرگز نمیتونه محقق بشه چون امکان تحقق نداره به ذات(منظورم تحقق پایداره نه به زور اسلحه و دیکتاتوری و غیره البته!)
faezeh
اقتصاد ایران کاپیتالیست هست این واقعا جوک بود

حجم

۵۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۵۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد