نظرات کتاب حاشیه‌نشین‌های اروپا
کتاب حاشیه‌نشین‌های اروپا اثر فرهاد پیربال

کتاب حاشیه‌نشین‌های اروپا

نظرات کاربران

neo
داستان‌های این کتاب حد وسط ندارن. یا خیلی خوبن، یا خیلی بد. البته پرواضحه که داستان‌هاش به‌شدت سلیقه‌ای‌اند. ارزش امتحان‌کردن رو دارن قطعاً.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
این کتاب شامل ۱۲ داستان کوتاه می‌باشد که داستان حاشیه‌نشین‌های اروپا بلندترین داستان آن است. کوتاه‌ترین داستان این کتاب با عنوان «یک داستان بسیار بلند تراژدیک» فقط چند کلمه است: یک مرد… یک زن… دو جور تنهایی… تقریبا همه داستان‌های کتاب شامل مفاهیم هویتی هستند که در برخی از آن‌ها مسائل دیگری هم گنجانده شده است. در داستان اول کتاب مفهوم تنهایی و در حاشیه بودن به خوبی به نمایش گذاشته شده است. داستان حاشیه‌نشین‌های اروپا درباره یک پناهنده کرد است که در دانمارک زندگی می‌کند. او از وطن خود دور افتاده است و حالا هرچقدر هم زندگی خوبی داشته باشد و هرچقدر آدم‌های مختلف را در کنار خود داشته باشد باز هم احساس تنهایی می‌کند. در ادامه شخصیت اصلی این داستان در قطار با پیرزنی همکلام می‌شود که بحث و گفتگوی پرمغز آن‌ها درباره تنهایی بسیار خواندنی است. در این داستان متوجه می‌شویم که تنهایی در هر جایی ممکن است گریبانگیر شما باشد. چه در دانمارک زندگی کنید و چه در دانمارک پناهنده باشید. در کتاب حاشیه‌نشین‌های اروپا درد و رنج نیز تقریبا در همه داستان‌ها موج می‌زند. داستان جوانان و مردمی که هرچقدر تلاش می‌کنند نمی‌توانند زندگی واقعی را تجربه کنند و همواره در حاشیه و درگیر مسائل فرعی هستند. درگیر جنگ، درگیر ظلم حکومت، درگیر تنهایی در کشوری که وطن آن‌ها نیست و درگیر موارد مختلف دیگر. مانند کتاب‌های بختیار علی که در آن مشکلات مردم کرد به خوبی بازتاب داده شده است، فرهاد پیربال نیز در این داستان‌های کوتاه به دردهایی اشاره می‌کند که هنوز هم وجود دارند. سبک داستان‌های این کتاب بسیار متفاوت است و در برخی از آن‌ها نویسنده داستانی پیش روی شما قرار می‌دهد که با دنبال کردن سرنخ‌ها پایان‌های متفاوتی در کار خواهد بود. می‌توان گفت داستان‌های کتاب شبیه خود نویسنده هستند، داستان‌هایی جنون‌آمیز که رگه‌هایی از تمسخر هم در آن دیده می‌شود. اگر با شخصیت فرهاد پیربال آشنا باشید بدون شک مطالعه این کتاب برای شما دوچندان جذاب خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم اگر به ادبیات کردی علاقه دارید، داستان‌های کوتاه این کتاب را از دست ندید.
Mary gholami
جالب نبود زیاد
adilipour
بسیار مزخرف
کاربر ۲۰۷۸۴۳۰
کتاب حاشیه نشین اروپا در مورد افراد و کسانی که دچار افسردگی و مریضی در اروپا شدن می نویسد. در حالیکه نویسنده می توانست داستان افراد موفق را در کنار افراد ناموفق بنویسد. احنمالا خو نویسنده هم دچار افسردگی شده بود که داستانهایش در مورد شکست و دیوانگی افراد می باشد

حجم

۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۶۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد