نظرات کتاب اعتقاد بدون تعصب

نظرات کاربران

MEHRAN
لطفا این کتاب رو جز طاقچه بی نهایت بذارین خیلی در وصف نیک این کتاب شنیدم و خواندم خیلی از بزرگان این عرصه کتاب رو پیشنهاد دادن
غریبه
کتاب خوبی بود ، به نظرم خوندن این کتاب به خصوص تو جامعه های سنتی و مذهبی که تعصب رواج بیشتری داره لازمه.
حسین امیری
جوامع پیشرفته چون تعصب ندارند ، این جور کتاب‌ها رو واسه جوامع متعصبی مثل ایران می‌نویسند به دو دلیل ،اول به ما کمک کنند از تعصب رها بشیم . دوم اینکه جوامع نایس خودشون مبتلا نشن به تعصب و باغ غرب تبدیل به جنگل شرق نشه . مثلا بدون تعصب یه بمب اتمی بندازیم روو یه شهر ، تا نشون بدیم اگر صلح نامه هم امضا کنند ، تعصب روو چیزی نداریم .
Sepanta
بله به خصوص جامعه ی ایرانی!!
پیام
یکی از کتاب‌هایی که خواندنش برای همه الزامی است. تکثر مفهومی است که متأسفانه در فضای فکری جامعه ایران کمتر به چشم می‌خورد.
0
kordelia
باید بپذیریم تمام حقیقت نزد ما نیست و همواره باید پذیرای تردیدهایت باشی؛ پذیرای تغییر و بجویی و بجویی... باید این کتاب رو بیش از یک بار خواند
مهدی بهرامی
خلاصه کتاب رو می تونید از پادکست اپیتومی بوکس گوش بدید.🐞🐜🐞🐜🐞🐜
sajjad setoode
ممنون پیداش کردم. عالی بود
atefeh
سلام در castbox؟
peyman
درمورد اصول اولیه اعتقاد در این عصر توضیح میدهد, دوبار خودندمش, حتما به درد افکار خواهد خورد
NbMb
فقط پروفایلت😂😅😎👍🏻
محسن
نویسنده‌های کتاب دو جامعه‌شناس هستند که تلاش می‌کنند در این دنیای مدرنی که با خودش تنوع و تکثر فراوانی آورده راهی برای رسیدن به صلح پایدار پیدا کنند. راهی که از تعصب بنیادگرایی فاصله بگیره و همین‌طور از منفعل بودن نسبی‌گرایی. اسم فرعی کتاب «در ستایش» تردید بوده.
hoda.family
اگه هرکس تو عقیده ای ک داره اندکی تردید ب خرج بده شاید خیلی از مشکلات جامعه مون حل بشه، ای کاش سیاست میانه رو داشته باشیم. برای رهایی از تعصب، از نسبی گرایی و بنیادگرایی بپرهیزیم و سیاست میانه رو در پیش بگیریم، راهی که منتهی به حفظ کرامت انسانی میشه با ساخت دولت لیبرال،دموکراتیک و حفظ تردید و ساخت بازار آزاد و جامعه مدنی حفاظت از کرامت انسانی را در جامعه نهادینه کنیم .
Sara
به نظرم ما نیاز نیست تردید رو قبول کنیم اما نیازه قبول کنیم "نادانسته های من بسیار بسیار زیاده و همه حقیقت نزد من نیست" اون موقع به جای تردید راحتتر نظر های مخالف رو گوش میکنیم
H A
اگر مردم فهمشون به این رسیده بود که «به تردید نیاز است» الان وضع ما بسیار بهتر می‌بود
کاربر ۱۰۰۵۴۳۵
نیازی به تردید نیست حتی نباید هم تردید کرد و الا زندگی با تردید امکان پذیر نیست و به وسواس فکری و حتی وسواس عملی منجر میشه. این، اشتباهه. راهکار، احترام به عقاید دیگران هست نه تردید در اندیشه های خودمون که اگه قرار باشه تو اندیشه های خودمون تردید کنیم، به طریق اولی باید در اندیشه دیگران تردید کنیم و بد تر اینکه اگه قرار باشه تو عقاید تردید کنیم و فردا یه عقیده دیگه رو انتخاب کنیم که خب باید تو اون هم این تردید رو داشته باشیم و همینطور تا بینهایت. اینکه نشد. ضمنن اگه قراره به عقیده مون با تردید نگاه کنیم که خب خود این به تردید نگاه کردن به عقیده هم شامل همین تردید کردن میشه. منطقی فکر کنیم.
....
فوق العاده، جذاب و بت شکن
0
leila
عالیه... فوق العاده س. حتما توصیه میکنم.

حجم

۱۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۱۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد