نظرات درباره کتاب وی و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۳ | طاقچه
۳٫۱
(۳۴۴)
الناز
بد نبود ولی قصه ی خاصی نداشت ، توقع داشتم آخرش اتفاق ویژه ای رخ بده ولی خیلی معمولی تمام شد
سید
عالی
سعید
چارچوب داستان قرص ومحکمه. شعرشاملوهم به تنهایی راوی دامن زده .
معاش
سلام من از سبک های نویسندگی اطلاع دقیق و کاملی ندارم و خودم هم بطور غریزی می نویسم . این داستان ، داستان کاملی بود. باید بگویم که در پایان خوبش واقعا غافلگیر شدم خصوصا در ابهام قشنگی که در پایان آن ایجاد شده بود که آیا با دبه بنزین به آتش کشیده شده و یا اینکه با دارو از درون به آتش کشیده و به خود آگاهی رسید. البته که حتی اگر خواننده عام ؛ اطلاعات دارویی هم ندارد، نویسنده توانسته بود به اختصار و کامل توضیح لازم را به خواننده بدهد.اگرچه به نظر من برای درک هر موقعیت؛ الزاما خواننده نباید بطور واقعی در آن موقعیت قرار بگیرد. پس بهمین قیاس حتما نباید اطلاع دارویی داشته باشیم و بنا به نظر یکی از دوستان اگر اسامی داروها را از داستان خارج می کردم دیگر چیزی باقی نمی ماند.!!!
soroosh
ضعیف
majid
مقاله علمی بود یا داستان!؟!؟
آرمان
جون زیاد فضا عوض مکنه نمی شه تمرکز کرد یا تو فضای داستان قرار گرفت فضا ها یه مقدار مبهمن هدف نویسنده فلسفیه اما زبان ادبیش بیشتر ارایه ای و گنگه داستان مثل یه پازله که بی نظم جلوته
aroosh
دست نویسنده از قصه خالی بوده...
marzie
بد...
بهناز
از لحاظ طرح داستانی ناقص بود بیشتر شبیه به خاطره نگاری شده بود تا یک داستان کوتاه. تصویرپردازی و وارد شدن جهانبینی راوی در خلال این تصویر سازی ها بی شک زیبا و ستودنی بود.
کاربر 70912
اول که خوندم اسم اینو خوشم اومد از اسمش.اما بعدش که متن رو خوندم، زیاد از این نوشته خوشم نیامد، نه ویرایشش طوری بود که بشه راحت خوندش، و نه این نوشته هاش زیاد دل نشین بود. نمیدونم چرا احساس کردم نویسنده برای جذاب شدن بیشتر، از اصطلاحات ریاضی و مثلثات و ... استفاده کرده...😐 البته این فقط ظاهر داستان هست. اگر نه نتیجه و اخرش خوب بود.
aria
داستان تحت الشعاع اطلاعات تخصصی که راوی می ده قرار میگیره . نقصی که اگر کم رنگ تر بود کمک بزرگی به داستان می کرد
amir.m sh
جالب ولی پر از اسم ها واصطاحات زمین شناسی
الهه
به به
آلما
معمولی ،اولش خوب بود دوسش داشتم
reza.yazdani
لذت بردم مخصوصا از تعابیر زیبایش
حامد.ح
فرم در این داستان جای خود را به ساختاری محتوا گون داده، شاید نشود فرم و محتوا را از هم جدا کرد ولی نویسنده این داستان سعی کرده صمیمت روایتش را با مخاطب، فدای قالب های مطرح داستانی کند. در این داستان نویسنده کشش را ایجاد کرده نه به حد لزوم. فضا سازی را با جزئیات تمام ارائه داده بی خط داستانی و شخصیت پردازی که تنها به شناخت تمامی شخصیت های داستان می انجامد اما تنها برای شناختن شخصیت ها. به نظر من نمیتوان استعداد نویسنده را کتمان کرد ولی هنوز تا تبدیل شدن این داستان به داستانی به یاد ماندنی راه زیادی دارد.
مینا
کتاب خوبی است ولی به نظر من نویسنده می توانست داستان را بهتر از این روایت کند
حامد
مطمئنا داستانی که به این مرحله از جشنواره بهرام صادقی رسیده باید داستان قرص و محکم و شالوده قوی داشته باشد و گاهی میشود از نگاه سلیقه نظر داد . این داستان را دوست نداشتم و با سلیقه داستان خوانی من یکی نبود ولی نمیتوانمکیفیت بالای قلم ، تصاویر ناب، هدفمند و نگاه عمیق پشت آن را انکار کنم اما از نگاه من چند داستان قوی تر از این در جشنواره حضور دارند
mah
بیشتر داستانهایی که اینجا هست با وجود نقاط قوت و شاخصه هایشان، یا در پایان بندی ضعف دارند یا در خط داستانی.. وی هم همین مشکل را داشت.

حجم

۰

حجم

۰