نظرات درباره کتاب لگاح و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب لگاح اثر نسیم مرعشی

نظرات کاربران درباره کتاب لگاح

۳٫۳
(۳۰۱)
ایمان
اول داستان به نظر یه ناامیدی موج میزد که اصلا این ناامیدی باعث شد حس بدی بهم بده همچنین یک فرم خیلی تکراری و همیشگی در نثر وجود داشت گرچه زبان نثر عمیق و زیبا بود و ادم رو با‌خود به داستان میبرد گرچه این تکراری بودن و حس ناامیدی در ابتدا خواننده ای چون من رو از ادامه میبرد.تا انجا که صفحه اخر داستان رو خواندم فهمیدم شاید اگر کمی صبور میبودم به جاهای خوبی میرسیدم و شرایط خوبی در انتها میامد. شاید به عقیده بسیاری نثر و خود داستان تکراری است و مایه ندارد اما به نظر من دید این بیننده ها بد بود،داستان نثر تکراری و فرم تکراری داشت اما مایه دارد که هر کسی ان مایه را چنگ نمیزند و نمیگیرد.لذا تکرار را در مایه و جوهر داستان نیست.خوب بود گرچه خاص نبود خیلی .من نمره ۱۶ میدم.
reza
اگر چه داستان قبلا در مجله ی همشهری چاپ شده بود ولی بسیار از خوانش آن لذت بردم
nikoo
دوستان این همه خشم و غضب و کینه از کجا می آد !!!!!؟ چرا نسبت به اشخاص موضوع می گیرید ؟ اینجارو گذاشتن صرفا برای امتیاز دادن به داستانها. برعکس پای هر داستانی که می خونی یه عده اومدن با حرص به نویسنده توهین کردن!!!!!
mahmud
اینقدر دعوا نکنید مثل روز روشنه که لگاح اوله.همونطور که جایزه ی بیهقی رو دادند به نویسنده ی اون.دو دوره جایزه ی تهران هم دادند به خودش در حالی که خودش عضو تحریریه همشهری بود و داور اولیه ی همون مسابقه هم بوده!!جایزه ی جلال احمد هم که دوباره دادند به خودش به خاطر لابی خانم بلقیس سلیمانپور.این جایزه هم از الان برای اون چیدند.جالبه که میگن داورها با سلیقه های مختلف هساتند و ممکنه اگه داورها عوض بشه رتبه ها تغییر کنه ولی رتبه ی این خانم هیچ وقت تغییر نمیکنه و همه ی جوایز به این رای میدن.عجیب نیست؟تا حالا تو این ده سال سابقه نداشته اینقدر جوایز به یکی در این حد لطف داشته باشه. داستان کوتاههاش خوبه ولی نه اینقدر.شاهکار که نیست.جالب اینکه رمانش که واقعا ضعیفه و معلوم نیست چطور جایزه ی جلال آل احمد رو گرفت. اما این داستان لگاح انصافاخوبه ولی عالی نیست.قصه ی خیلی عادی و تکراری.کلا در همه ی جوایز تخته کنید که اینها همه ش نمایشه برای جایزه دادن به این نویسنده.
saber
عالی.بهترین داستان مجموعه
nikpoor
داستان خوب و ارزشمندی بود، شاید به سلیقه من از نظر موضوعی نزدیک نبود، چون برام تازگی نداشت، ولی خوب نوشته شده بود
erfan
داستان نثر زیبایی داره. من از پایان داستان هم خیلی خوشم اومد.
م دانشوری
برام جالب بود که اینقدر نویسندگان از اول روی داستان نسخه پیچ و لگاح زوم کردند تا به هر طریقی میتونند از گردونه خارجشون کنند.اول به بهانه ی اینکه قبلا جایی چاپ شده اند روز بعد به بهانه ی اینکه چرا تعریف کرده اند از این اثرها.روز بعدتر اشکال تراشی های عجیب و غریب.ولی وقتی میخونیشون میفهمی چرا این حمله ها علیه شان راه افتاده.به خودت میگی چقدر حقیر شدند مردم.حتا نویسندگانشان.شمشان هنوز برای دیدن اثر خوب کار میکند اما نه در جهت تحبیب در جهت تخریب.آن هم به چه قیمتی.من بیست داستان را خواندم و هر بیست تا خوب بودند و به همه گفتم که بروند بخوانند.ولی این حقارت و این حسادت جهان سومی را نمی پذیرم.
mehry
داشتم فکر می کردم لگاح یعنی چی . که تا حدودی توی داستان پیداش کردم . تعلیق داستان باعث شده بود یک نفس بخوانم. فضاسازی خیلی عمیق بود .ممنون از نویسنده که فرصت خوندن داستان خوبش رو به من داد
فرحناز
با نظر خانم noushy موافقم .یک داستان بومی بود. جالب اینجاست بعداز ققنوس که تا حدودی فضای بومی داشت و موضوعش بومی نبود این داستان خیال پردازی کمتر داشت اما موضو ع به اندازه فرم و قدرت قلم همپای ققنوس هست .من هم این داستان را دارای رتبه می بینم و بی تامل پنج ستاره
سعید
بالاخره یه داستان امیدوارنه خوندم .
Noushy
پس از مطالعه ی سایر داستان های برگزیده بخش مسابقه و مقایسه داستان "لگاح"، به عقیده بنده این داستان شایستگی احراز مقام اول تا سوم را دارد. لذا امتیاز خود را از چهار به پنج افزایش می دهم. برخی از مهم ترین ویژگی هایی که برای داستان "لگاح" می توان برشمرد عبارتند از: شروع جالب، شخصیت های گیرا، گفتگوهایی که شکل گیری پیرنگ را توجیه می کنند، تنش مناسب و اوج متناسب با کشمکش، فرجام باورپذیر، فضاسازی عاطفی متناسب، بکارگیری هنرمندانه گویش محلی و درونمایه ی فرهنگی.
rasoli
چقدر این حرف شیرپور درسته .حرفه ای بود .فکرمیکنم کار داوران سخته واقعا.
amin
داستان کوتاه حرفه‌ای از همان اول خودش را به رخ می‌کشد. تعجب می‌کنم این ۴۳ نفر به لگاح یک امتیاز داده‌اند!
mosaii
ساده و بی تکلف !!
SELMIRA
واقعا چرا چنین داستانی که عناصر داستانی به مراتب قوی تری نسبت به خیلی از داستان های دیگه دار ه این همه امتیاز منفی گرفته!
AHOO
داستانی خوب با دیالوگ های قوی گرچه لغات و اسامی بومی کمی خواننده ناآشنا را اذیت می کرد
mehri
به نظر من که داستان خوبی بود. نمی دونم چرا انقدر امتیاز منفی دادن بهش!
فرشته مهاجر
داستان کلاسیک بسیار خوبی ست و چفت و بست داستانی محکمی دارد .
rayka
خیلی عالی بود. حس یک داستان بومی رو به خوبی تداعی می کرد

حجم

۰

حجم

۰