نظرات درباره کتاب لگاح و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب لگاح اثر نسیم مرعشی

نظرات کاربران درباره کتاب لگاح

۳٫۳
(۳۰۱)
aroosh
خوب و کم نقص به لحاظ داستانی. به لحاظ موضوع که به نظر من خیلی مهمه کمی از زمانه خودش عقب بود.
ali
نثر خوب و موضوعی بومی که پرداخت دوست داشتنی دارد
یکی مثل همه
مشکل روایی داشت داستان
ehsanmv
این داستان انگار از زیر دست داورها در رفته چون نه اول شخصه نه نثر ساده نما به سبک مدرس صادقی داره نه شرح حاله به جای فضاسازی
Noushy
"لگاح"؛ داستانی بسیار زیباست که با ظرافت، حال و هوای گرم و جنوبی ایران را جایگزین این روزهای سرد زمستانی می کند. نویسنده با بکارگیری اسامی و دیالوگ های حاوی لهجه و اصطلاحاتی که خاص گویش مردم خطه ی جنوب است و تصویرسازی های بکر در سطر سطر داستان به جذابیت های آن می افزاید و به فضای تلخ و گریزناپذیرش طعمی ملس می دهد. اگر در قصه های کهن خصایص پهلوانی و یا جادویی به قهرمان داستان، چهره ای شگفت انگیز می بخشید، در این داستان، فردیت زمینی و البته متمایز شخصیت های داستان، کششی ناب را در خواننده ایجاد می کند.
parsa
قابل تامل هم از نظر موضوع هم دیالوگ نویسی و هم فضاسازی. اینکه هنوز در مناطقی در ایران ادم هایی هستند که زندگی اونا به بارور شدن یه درخت وابسته است تاثیر گذار بود. تنها اشکال همان لغات و اسامی بود که به سادگی برطرف می شه
بچه ی خوب
زیاد راضی کننده نبود ...بعضی واژه ها غریب بودن و فقط باید جنوبی باشی تا بفهمی و این یعنی برای خواننده عام نوشته نشده
الهه
فقط نثرش خوب بود.
آلما
با فضاش ارتباط نتونستم برقرار کنم
saba
خیلی خوب بود
بهناز
داستان بی نقص و بسیار گیرا بود.
ناما
الان که ۹ تا داستان رو خوندم، نظرم کمی تغییر کرد. هرچند هنوز معتقدم قصه ی اصلی "لگاح" عامه‌پسندانه است اما با توجه به ساختار و زبانش به نظرم نمره‌ی ۱۵ کمه برای اون. بهش ۱۷ می‌دم!!!
سحر
واقعا لذت بردم
Yas Yasi
چقدر قشنگ بود :)
ashkani
داستان خوبی بود نثر پخته و روانی داشت و شخصیت ها باور پذیر بچدند البته میتوانست کوتاهتر باشد
مهدی.ا
خوب بود. دوست داشتم.
mahboobe
اشراف نویسنده به مکان داستان و زبان محلی باعث شده بود هم دیالوگ ها خوب باشند و هم فضاسازی بی نقص به نظرم این داستان و داستان "چال"، "رزم آفتاب پرست ها " و "صلح در وقت اضافه" از بهترین ها بودند.
barzi
داستان خوبی بود با زبان و دیالوگ های خوب و البته اندکی سخت خوان. معنی بعضی اسم ها و کلمه ها رو نمی دونستم ..
golagha
برای مثل من که خوزستانی هستم وجنوبیهای اشنا با نخلستان این داستان تا عمق جانشان نفوذ میکرد. چقدر شخصیت ام عقیل وامیدواریش را دوست داشتم. پنج ستاره نوش جانت نویسنده محترم که حتما خوزستانی هستی.
azimi
داستان خوبی بود. و فضای بومی و محلی و شرایط حاکم بر زندگی مردم منطقه ، مشکلات و حتی اختلافاتشان را به خوبی به قلم درآورده بود.

حجم

۰

حجم

۰