نظرات درباره کتاب ستاره‌ی شمالی و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب ستاره‌ی شمالی اثر نگار محقق

نظرات کاربران درباره کتاب ستاره‌ی شمالی

۳٫۱
(۳۱۵)
Noushy
"ستاره ی شمالی"؛ داستان تمثیلی زیبایی است که خارج از حصار زمان و مکان، انسان های سردرگم در روابط اجتماعی را به تصویر می کشد. راوی دو ویژگی خاص سبک نویسنده ی شهیر، "ژوزه ساراماگو" را در روایت خود بکار گرفته است: - استفاده ی مکرر از علائم نگارشی نقطه ویرگول و سه نقطه. - توالی نوشتن گفتگوهای شخصیت های داستان بدون اینکه مشخص کند کدام جمله را چه کسی گفته است. در این داستان، برف تمام زشتی های زمین را زیر پوششی سپید پنهان کرده و جمود را پیشکش آدمیان می کند جاییکه پایبندی به پیمان ها و انسانیت دیگر حرفی برای گفتن ندارد.
arash
مفهوم استعاره ی ستاره شمالی،ستاره ای که عموما قراراست راهگشای آدم هادرپیداکردن مسیرشان باشدولی نیست وکارکردش دراین روزگارسردبی نفذچیزی نیست جزگم شدن ها پیاپی نویسنده به خوبی ازعهده آن برآمده است.
mahmud
در داستان ستاره شمالی ، نگاه نویسنده به مقوله خیانت با پرداخت بسیار ریز بین به یک ضلع مثلت رابطه و رها کردن ضلع دیگر مثلث به تخیل مخاطب توازن شکنی قابل تامل و هنرمندانه ای ایجاد کرده است و از این بابت نگاه نویسنده جذابیت دارد.
aroosh
به نظرم اون ارتباطی که باید بین دو بخش جداگانه (و با دو فضای مختلف) داستان وجود داشته باشد ، برقرار نشده و همین باعث شده داستان در پایان بندی به شدت افت کنه . کنجکاوی خواننده برای کشف ارتباط این دو بخش بی پاسخ می ماند.
بهناز
داستان بسیار زیبا و خواندنی رو پیش رو داشتیم. فضاسازی خوب بود تعلیق لازم رو داشت تا خواننده رو تا انتها بکشونه. تنها ایرادی که من دیدم این بود که نتونسته بود بین بخشهای موازی داستان اون ارتباط قوی و لازمه رو بوجود بیاره. مثلا داستان با هومن شروع میشه ولی با شهاب تموم میشه. بهتر بود اخرش رو هم با هومن تموم میکرد و اینکه تاثیر یخبندون رو بر حال و هوای شخصیتها به تصویر میکشید.
majid
تمثیل زیبای بود از اتفاقاتی که هر روز بیشتر می شوند و انسانیت رو از بین می برن. انسانهای که سرمای زندگی مدرن اونارو کرخت و بی تفاوت کرده.
javad
سبکش برام غیر عادی بود و برام جدید بود برای همین برام جذاب بود
ahmad
از نظر من بعوان یک خواننده داستان خوبی بود یک داستان خوب و خواندنی بود مخصوصا یک شروع خوب مناسب داشت که من به نویسنده های بزرگ می اندازد و علاقه مندم اثار بیشتری از این نویسنده را مطالعه کنم
یکی مثل همه
دست نویسنده درد نکنه ... ولی من دوست نداشتم
yas
برای داستان بلند مناسبتر بود یه جورایی ادم رو یاد کوری میندازه ولی خوب پرورش دا ده بود
saed
متن روانی داشت واز استعاره های مناسب استفاده کرده و برای خواننده جالب که داستان رو تا اخر بخونه قلم خوبی داشت
maryam
نمیدونم چرا این جور نویسنده تو دنیایه هنر کمه واقعا عالی بود
baran 72
وای روحم تازه شد وقتی داستان رو خوندم خیلی چسبید
hasan
من که واقعا عاشق سبکش شدم ارزش خوندن رو داشت عالی عالی
ashkan
واقعا لذت بردم عالی بود یه سبک جدید و فوق العاده ای دارد
babak
ارتباط بین نویسنده و خواننده به خوبی برقرار شده بود و داستان روند خوبی داشت.
hmz
داستان متنی متفاوت و دیالوگ های خوبی داشت وتا آخر داستان خواننده را ترغیب به خواندن میکرد
milad
باسلام خدمت نویسنده محترم امیدوارم نوشتن این چنین داستان هایی به سبک ریالیسم جادویی ادامه یابدوهرروزشاهدداستان های قوی تری دراین سبک باشیم این داستان به نظربنده زیباودا رای موضوع جالبی بود.
hh6044
داستان جالب و متفاوتی بود و با سبک رئالیسم جادویی دارای کشش خوبی بود.
ramin
زیبا بود و ارزش وقت گذاشتن برای خوندنش رو داشت .

حجم

۰

حجم

۰