نظرات درباره کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست اثر مگان دیواین

نظرات کاربران درباره کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

۳٫۸
(۵۰۶)
میـمْ.سَتّـ'ارے
مادر ۴۰ ساله‌ای وارد اتاق شد و روی صندلی مخصوص بیمار نشست و درخواست کمک برای بارداری کرد. ماجرای دردناکی پشت این درخواست بود. پسر اون مادر به تازگی فوت شده بود و دخترش افسرده. به خاطر همین مادر تصمیم گرفته به نحوی جای خالی پسرش رو پر کنه. همه ی ما مات و مبهوت بودیم و حتی کلمه ای حرف نمی زدیم. فقط و فقط احساس تاثر بود و بس. اونجا بود که از خودم شرمنده و ناراحت شدم که چرا هیچ حرفی برای گفتن ندارم و تصمیم گرفتم این کتاب رو بخونم. نویسنده روانشناسیه که خودش با غم فقدان و با سوگ مواجه شده پس مثل همکاران خودش که فقط راه حل‌های فضایی میدن و سوگ رو فقط داخل کتابها خوندن فرق داره. این کتاب حداقل در بخش اول نیاز به عمل خاصی نداره و فقط به تغییر نگرش بستگی داره. در فصل‌های بعدی توصیه‌هایی هم داره که عموما از طریق نوشتنه و باز هم برای تغییر نگرش. نکته‌ی مفید اینجاست که فصلهاش کوتاهه و بسیار مناسب برای شخص سوگوار که برای هیچ کاری حوصله نداره. در کل کتاب بسیار خوبیه با اینکه مطالب منسجم نیست و تکرار بسیار زیادی داره که از یک جایی به بعد حوصله ام رو سر برد و باعث شد بعضی فصل‌ها رو رد کنم، با این حال بسیار مفید بود و باعث شد بینشم در مقابل فقدان و حتی درد و رنج تغییر کنه. ولی برای کسی که به خاطر عزیز سوگوارش شروع به خوندن این کتاب کرده نیازی به خوندن همه‌ی فصل‌ها نیست.
مریم
کتاب خوبیه. مطالبی که بیان میکنه تکراری نیستن و به واقعیت نزدیک ترن
Erfan Hosseini
کتاب خیلی خوبی هست. ترجمه عالیه. مهم ترین ویژگی کتاب اینه که عمیقا با تک تک جملاتش احساس همدردی میکنید چون به درد یا سوگ شما نگاه واقع بینانه ای داره به دور از کلیشه های رایج و اعصاب خورد کن. غیر از این این کتاب نمیخواد به شما بگه همه چیز درست خواهد شد و شما دنیا را زیر و رو خواهید کرد. حتما بخونید اگر با دردی عمیق در زندگی مواجه هستید.
somay
خب من ۱۳یا۱۴ ساله پدرم رو از دست دادم، اون موقع چیزای زیادی نبود ک بخوام بهشون فک کنم و اذیت بشم اما الان نمیدونم به خاطر همون از دست دادنه یا بخاطر عوارضی که از دست دادن ی عزیز میتونه رو ادم بزاره. من فقط یک نفر رو از دست ندادم، از نظر خلق و خو ادم بدی شدم و بقیه نیاز ندارن که کنار من بمونن این طرز فکر باعث شده ادمای زیادی رو از دست بدم که گاهی ناراحت کننده‌اس از ی طرف هم لازم بوده، توضیح این که چرا حالم خوب نیست خیلی سخت شده و نمیتونم حسم رو منتقل کنم و فقط طرف مقابلم اذیت میشه. حالا چرا دارم اینا میگم، برای اونایی ک فک میکنن دیگ نمیتونن با کسی حرف بزنن و کسی حرفشون رو نمیفهمه، درک نمیشن و از خودشون خسته شدن، پیشنهاد میکنم که این کتابو بخونن تا حدی از دست افکار مزاحمشون راحت بشن. موفق باشید🙏🏻
Narges
برای مواجهه با سوگ خیلی کتاب خوبیه هم برای شخص داغدار و هم اطرافیان بعد از گذشت دو سال از مرگ مادرم این کتاب رو خوندم و واقعا توی هر خطش خودم و تصور کردم و اشک ریختم:) حتما حتما بخونید
Narges
ممنونم از لطفتون ببخشید الان دیدم
Nasim
خدا رحمتشون کنه🌹
A Foroutan
این کتاب بر اساس فرهنگ غربی نوشته شده و آموزه‌هاش به درد فرد باورمند به اسلام یا ادیان آسمانی دیگر نمی‌خوره. مثلاً خود ما بخش اعظم بار سوگ رو با این باور که عزیزمون به مکان بهتری رفته کاهش دادیم در حالی که در این کتاب از این خبرها نیست. اگر داغدار هستید و دین‌دار، از اعتقادات خودتون و دعا کمک بگیرید و اگر اعتقادی به این چیزها ندارید، از روانشناس ایرانی کمک بخواهید.
Mohammad
اول اینکه دیدگاه علمی و مبتنی بر ساینس و اویدنس ربطی به شرقی و غربی بودن نداره. بطور مثال اون گروه های هندی خاص که آلت تناسلی مرد رو پرستش میکنن اینجور مواقع بیان بگن از طریق دیدگاه مذهبی خودمون باید با موضوع فراق کنار بیایم چقدر خنده داره بنظرتون!!دوم اینکه تمام موضوعات در یک کانسپت قرار میگیرن که باید با دیدگاه علمی و تخصصی به اون کانسپت نگاه کرد فراق هم یه موضوع روانشناسی و اجتماعی هستش و بهترین راه مواجه شدن باهاش همون نگاه علمی‌ هستش نگاه دینی هم اگر در تضاد با نگاه علمی نباشه در کنارش میتونه کمک کننده باشه. اگر واقعا معنویت براتون مهمه باید بگم خالق دنیا جهان رو با زبان علم نوشته و همین مغز کاوشگر زبان علم هم خلقت خالقه در نتیجه از دیدگاه معنوی هم نگاه علمی(که فقط یک دیدگاهه، مبتنی بر دانش و شواهد قابلیت آزمایش و بررسی داره) بر نگاه های دینی(که هزاران دیدگاه هست بخاطر وجود هزاران دین و مذهب که قابلیت آزمایش و بررسی و درستی سنجی هم ندار بخاطر پیشفرض بر حق بودنشون) مرجعیت داره. در آخرم بگم اتفاقا فرهنگ غربی در مقایسه با فرهنگ آسیای شرقی نزدیک ترین قرابت رو با فرهنگ ما داره درسته دین رو در دوره ی رنسانس خیلی هوشمندانه از سیاست و حکومت جدا کردن اما در محیط شخصی دین همچنان وجود داره. به طوری که در چین و کره ی شمالی و... که حکام به شدت دین ستیز هستن دین رو یه موضوع غربی و عامل امپریالیسم میدونن و فقط رهبران عزیز حزب هستن که باید ملاک قرار بگیرن نه دین!
carmineli
درسته که ایرانی ها عموما مسلمان هستن و به دنیای بعد از مرگ اعتقاد دارن، اما کدوم یک از ما شاهد انکار خدا و زندگی پس از مرگ، از جانب متدین ترین افراد سوگوار در اطرافمون نبودیم؟ شخصا ده ها نفر رو دیدم که بدون اغراق بعد از سوگ ایمانشون رو از دست دادن! پس موضوع صرفا باور و دینداری ما آدمها نیست. هیچ کس نمیدونه در هنگام سوگواری قراره چه واکنشی نشون بده و این کتاب از اونجایی که آینه رفتار همه ما انسانها (نه فقط غربی ها) در برابر مرگ عزیزانمون و نپختگی باز هم همه ما انسانها (نه فقط غربی ها!) در برابر سوگواری دیگران هست، بشدت مفید هست، که اگر نبود هیچ کس در کشور ما نمیتونست با این کتاب همذات پنداری کنه. امیدوارم روزی برسه که تعصبات ما که صرفا ریشه در خط کشی های جغرافیایی و مذهبی و فرهنگی داره و حتی خودمون در فکر کردن بهشون دخیل نبودیم و فقط مثل یک قانون پذیرفتیمشون، کنار گذاشته بشن که اولین واکنشمون در برابر دیدگاه های تازه، گرفتن گارد نباشه.
carmineli
درسته که ایرانی ها عموما مسلمان هستن و به دنیای بعد از مرگ اعتقاد دارن، اما کدوم یک از ما شاهد انکار خدا و زندگی پس از مرگ، از جانب متدین ترین افراد سوگوار در اطرافمون نبودیم؟ شخصا ده ها نفر رو دیدم که بدون اغراق بعد از سوگ، ایمانشون رو از دست دادن! پس موضوع صرفا باور و دینداری ما آدمها نیست. هیچ کس نمیدونه در هنگام سوگواری قراره چه واکنشی نشون بده و این کتاب از اونجایی که آینه رفتار همه ما انسانها (نه فقط غربی ها) در برابر مرگ عزیزانمون و نپختگی باز هم همه ما انسانها (نه فقط غربی ها!) در برابر سوگواری دیگران هست، بشدت مفید هست، که اگر نبود هیچ کس در کشور ما نمیتونست با این کتاب همذات پنداری کنه. امیدوارم روزی برسه که تعصبات ما که صرفا ریشه در خط کشی های جغرافیایی و مذهبی و فرهنگی داره و حتی خودمون در فکر کردن بهشون دخیل نبودیم و فقط مثل یک قانون پذیرفتیمشون، کنار گذاشته بشن که اولین واکنشمون در برابر دیدگاه های تازه، گرفتن گارد نباشه.
ع. غ.
این کتاب مناسب افرادی هست که فوت عزیزی رو گذروندن و سوگوار هستن. برای سایر افرادی که حالشون به دلایل دیگه خوب نیست چندان موثر نیست. بیشتر تکرار یک سری جملات هست. و اینکه معتقده به جای تسلی دادن باید درک کرد و حتی بعضی بخشها طوری هست که به ناراحتی سوگوار بیشتر دامن میزنه.
zarabie
نظراتش راجب معنویت عجیبن. میخواد ادمو به این نتیجه برسونه که ادیان و خدا جلوی احساسات انسانو میگیرن و برای تسکین دردتون نزدیکشون نشید:///
mohsen ghanbari
من در دوران سنگین سوگم، سوگی بدتر از مردن یک عزیز، و برای من مذهب و دین عملا داره بعنوان یه تراپی و درمان بهم کمک میکنه حتی مشاورم که مذهبی نیست این رو تایید و تاکید میکنه.
Shadi Nazari
بحث دین تاحد زیادی شخصی بعد فردی را در بر میگیره و تجارب دینی فرد را . و در حقیقت معنویات در جزئیات بحث ولی اصل بحث و کلیاتش یک حرف و دید تازه به مخاطبش ارائه میده.
Sadigheh dana
این نویسنده اومده تجربه خودشو دررابطه باسوگ ارائه کرده گذشته ازینکه این خانم شایداون اعتقادی ک ما به خدا داریم ایشون یا داره یا اصن نداره این رنج کمرشکنه خیلیا رو به خودکشی کشونده یکی باید دیدمتفاوتی ازاین فاجعه ارائه میداد ک ایشون عالی داده
زهرا
کتاب بسیار خوبی هست به همه چه کسانی که در حال تجربه سوگ هستند و چه کسانی که در اطرافشون کسی رو دارن که سوگی رو تجربه می کنه پیشنهاد میدم
باربارا
سوگ مشکل نیست که حل بشود، سوگ درد دارد، تجربه ای است که باید به دوش کشید
گمشده در دنیای کتاب ها :(
کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» اثری نوشته «مگان دیواین» است که نخستین بار در سال 2017 انتشار یافت. دلیل جذابیت این کتاب را می توان بینش های جهان شمول آن در نظر گرفت—بینش هایی ارزشمند برای همه انسان هایی که تا کنون اندوه عمیق را تجربه کرده اند، و همینطور برای افرادی که می خواهند به دیگران در دوران سخت زندگیشان کمک کنند. نویسنده، پرداختی نوین به مفهوم اندوه را ارائه می کند که در آن، پذیرش حقیقت و تلاش برای عشق ورزی بیشتر، بخش هایی اساسی در حمایت و مراقبت از خودمان و دیگران پس از تجربه فقدانی بزرگ (مانند مرگ، تصادف، بیماری و غیره) به حساب می آید. «دیواین» با زبانی ساده و قابل فهم، مفاهیم مورد نظرش را توضیح می دهد، مثال هایی متعدد را برای درک بهتر مخاطبین به تصویر می کشد، و تمرین هایی کاربردی را توصیه می کند که می توانیم از آن ها برای تشخیص و مدیریت تأثیرات اندوه، کمک بگیریم. کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست ویژگی های کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست در فهرست «کتاب هایی که زندگیتان را دگرگون می کنند»
nika paater
اها
گمشده در دنیای کتاب ها :(
سلام . نه امتحان داریم
گمشده در دنیای کتاب ها :(
ممنونم(^_^;)
𝑅𝒶𝒽𝒶🕊
"عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست" کتاب واقعا خوبی بود.. بسیار مفید بود! ببینین این کتاب در رابطه با سوگه! موضوع اصلی کتاب سوگه! من وقتی کتاب رو خریدم اینُ نمیدونستم بنابر اسم کتاب حدس زدم در رابطه با افسردگی باید باشه.. جامع و کامل بود در مورد سوگ تقریبا همه چیز رو گفته بود(خیلی چیزها) از اینکه خوندمش خوشحالم و برای همه سوگوارها صبر رو آرزو میکنم💙🫂(:
Parinaz
الان که این کتاب رو میخونم ۴ سال و دوماه از تجربه ی سوگی که داشتم میگذره در مناسب ترین زمان ممکن با هم ملاقات کردیم وقتی که از آشفتگی سوگ گذر کردم ولی همچنان جرقه هایی پیش میاد و باز زندگی و من رو به آتیش میکشه این که بارها در طول کتاب میگه " شما دیوانه نیستید ، اتفاقی دیوانه کننده رخ داده است . " بسیار دلگرم کننده و آرامش بخش بود برای من ،صفحه به صفحه با کتاب پیش رفتم و تمام این چهارسال و عملکرد خودم رو بررسی کردم . خود سوگوارم را بقولی مورد آزمایش قرار دادم و الان حس بهتری نسبت به خودم دارم ؛ اینکه فهمیدم من واکنش عجیب غریبی نداشتم و صرفا هرچه که رخ داد و هر عملکردی که داشتم بخاطر عظیم بودن سوگی بود که درگیرش شدم . اندوه و رنجی که از سوگ میکشی هیچوقت از بین نمیره و هیچوقت قرار نیست به روال سابق زندگیت برگردی خودت ، علایقت ، حتی هدف زندگیت ممکنه تغییر کنه ، ولی به مرور یادمیگیری که چطور باهاش زندگی کنی و چطور در راستای اون قدم برداری . ■ پیشنهادم اینه که اگر میخواهید بخوانید بگذارید زمان بگذره و آرامش نسبی را تجربه کنید و بعد بخوانیدش در روزهای ابتدایی و حتی ماه های ابتدایی تجربه ی سوگ ذهن پذیرای این چنین راهکار ها و حتی جملات نیست . همونطور هم که درکتاب میگه دوستانه ترین پیشنهادها و جملات در اون ایام مغرضانه در نظر گرفته میشه بخودتون زمان بدید و به دنبال اینکه همه چیز مثل قبل بشه و سریع خوب بشید نباشید 🌻
atash
عالی بود... ازون دسته کتابهاییه که همه باید بخونند...
قاصدک!
کتاب بسیار خوبیه، ولی اگر در زندگی مشکلی ندارید که خیلی اذیتتون کنه، این کتاب به دردتون نمیخوره و براتون خسته کنندس. اول نمونه رو بخونید
meli
{ما اینجا نیستیم که درد خود را بر طرف کنیم، بلکه اینجاییم که بر آن مرهم بگذاریم} این قسمتش و خیلی دوس داشتم💫
A.A.Gh.1998
الان حدود ۸۰ درصد کتاب رو مطالعه کردم. من از اول این کتاب رو به قصد گمک به خودم تهیه نکردم چون اساسا درگیر فقدان نبودم.اما با مطالعه این کتاب تونستم درک کنم فقدان و انواع افسردگی چقدررر بد هست و فهمیدم چطوری میتونم افراد افسرده رو درک کنم و بهشون کمک کنم.
h
کاش کتابایی از این دسته بیشتر چاپ بشه.ما واقعا درباره سوگ خیلی نا اگاهیم.عالی عالی عالی
ftm.za
بهترین کتابیه ک تواین ۱۵سال خوندم
moona
اه خدایا! با خط ب خطش چقدر گریه کردم 😣😭😭
کاربر ۲۱۶۶۱۲۸
سلام کاربر عزیز گویا پروفایل شما شخصی است احتمال سوئ استفاده از آن در این فضا وجود دارد لذا اگر ان را پاک بفرمائید بهترست. چه بسا مرد نامحرم بوده و گناه دارد. این متن برای ملاحظه خودتان مکتوب گشته و پس از ملاحظه تان ان شاءالله پاک خواهد شد. سپاس

حجم

۳۲۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳۲۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان