نظرات درباره کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست اثر مگان دیواین

نظرات کاربران درباره کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

۳٫۸
(۵۰۰)
نــے‌آیش🐋
کاش بیشتر از پنج ستاره میتونستم بدم! شدیدا داره ارومم میکنه انگار داره منو به خودم برمیگردونه و حالمو بهتر و بهتر و اروم تر میکنه انگار بهم تشر میزنه و همه چیزایی که توی ذهنم خاک خورده و بلدشون نبودم و از یادم رفته رو داره یادم میاره💙🌻انگار داره سطر به سطر روحمو برام میخونه و معنا میکنه... انگار خیلی دارم از این کتاب از واژه‌هاش یاد میگیرم چجوری باید زندگی کنم و یه "تو حق داشتیِ" بزرگ برای همه چیزایی که تحمل کردم رو بهم تزریق میکنه و ابیِ سردِ آرامش میشه به جونم:)♥️🕊 بی شک یکی از عجیب ترین و شاهکارترین اثرهای علوم و انسانی طور و روان شناسیه که خوندم نمیتونم ازش دست بکشم!!! با تمام وجودم میخوام که همه آدما بخوننش و خیلی چیزا برای ابرنگی شدنِ دنیامون یادشون بیاد:)🌍🌈😍
کاربر 6464487
مادر بزرگوارم، ناگهانی ،کوچ کردند وبه دیار باقی شتافتند....حالم خوب نبود تنها کسی که من رو درک کرد این کتاب بود...به تمام کسانی که همچون عزیزی رو از دست دادند و نمی‌توانند با خودشان کنار بیایند ،مطالعه این کتاب رو پیشنهاد میکنم
reyhane
چه توصیف زیبایی داشتین ازش
کاربر 5166419
تو زیبا ترین،رویایی ترین و عاشقانه ترین توصیف رو براش کردی💜😍 عالی بود و فوق العاده جریحه دار
ر.د.ب
اول اینکه خواندن این کتاب برای کسانی که فقدانی را تجربه کرده اند، بسیار طول خواهد کشید. حتی اگر از فقدان شما مدت طولانی گذشته باشد. دوم اینکه، کل موضوع این کتاب در این باره هست که درد فقدان به طور کامل از بین نخواهد رفت و فقط شدت آن در طول زمان و بسته به حال شما متغیر خواهد بود. البته این نکته به کرات در طول کتاب آمده است.
کاربر ۲۷۹۵۸۹۰
من کتابو نخوندم ولی ازحرفاتون وحرفای دوستان دیگه فهمیدم ک این کتاب باعث میشه ک بفهمیم باید صبرکنیم زمانی از این حادثه بگذره تابتونیم اون رو بپذیریم و منطقی درمقابلش عمل کنیم و کم کم بهش عادت کنیم و باهاش زندگی کنیم و یا راهی برای تغییر این حالت پیداکنیم و کم کم از اون حالت غم و درد دور بشیم و حالمون روبهترکنیم.
Ali
تو رفته‌ای و من ادامه میدمت... به نظر من اجازه بدین اول کمی زمان بگذره و بعد این کتاب رو بخونین
کاربر 6081661
همه جملاتتون قشنگه با اینکه پول خرید کتابو ندارم...
Narges
میروی، تمام که نمیشوی .... تنها میروی و من به رد پای خاطراتت که روی زندگی ام مانده خیره میشوم♥
میترا
بعد از رفتن پدرم….با این کتاب دارم زندگی رو ادامه میدم…
Par.ya
چی میشه گفت واقعا درباره این کتاب ... همه چیز عالیه. متن روان و ترجمه خوب ... بخش های کوتاه کوتاه که در جایی خود نویسنده اشاره میکنه که مطالعه و تمرکز برای فرد سوگوار خیلی سخته برای همین مطالب و فصل های این کتاب کوتاه هستن. مفاهیم اساسی رو زیاد تکرار میکنه مثل صداقت، عشق، پذیرش، تحمل و... که به نظر من نشون دهنده اهمیت این مطالب هست. اصلا خسته کننده نیست و واقعا راهگشاست. هررررکسی باید این کتاب رو مطالعه کنه.
setayeshmadah
بهترین مترجم این کتاب از نظر شما کیه؟
setayeshmadah
سلام خوبید؟ بهترین ترجمه این کتاب از کیه شما میدونید؟ همین مترجم این نشر خوب بود؟
V
برای مواجهه با سوگ عالیه. توصیه میکنم حتما بخونید و به دیگران هم معرفی کنید تا بدونن در برخورد با سوگ خود یا دیگران چگونه برخورد کنند.
سامان
چرا همینه.
کاربر ۹۲۹۳۶۶
این کتاب رو مجتبی شکوری معرفی نکرده؟
Sadigheh dana
فوق العاده هست
marzieh khaton
کتاب خوبی و جذابی بود از این حیث که ما سوگ های زیادی تو زندگی تجربه میکنیم اما روش برخورد درست رو بلد نیستیم ،من تو مراسم فوت پسر عموم شاهد کلی بی احترامی و توهین بودم با اینکه این کتاب رو نخونده بودم ولی لمس میکردم ،با وجود اینکه ایران هر روز شاهد ترما و حوادث عجیب هستیم و سوگ بعد اون زیر رفتار های نادرست پوشیده میشه و خودش رو با انواع مریضی نشون میده ،خلاصه که کتاب خوبیه فقط مشکلی که داره نویسنده خیلی طولانی کرده ماجرا رو و کمی اغراق ، بهتر بود خلاصه تر و کاربردی تر باشه . راهبرد های کاربردی که ارایه داده واقعا برای مراجع عملی نیستن .
محمد فروزنده
tnx
وحید
سپاسگزارم.
aleni hakim
ابن کتاب خیلی به درد وقتی میخوره که یکی از عزیزانمون یه حادثه ناگوار براش رخ داده, و ما میخوایم یه جوری یه کمکی بهش بکنیم و باهاش حرف بزنیم, ولی نمیدونیم چی باید بگیم که بدتر نشه اوضاع و کمک کنه به اون فرد. کتاب کاملا این مسئله رو باز کرده و رفتارهای اشتباهی که خیلی احتمالش زیاده تو این مواقع انجام بدیم رو توضیح داده. برای خود فردی که سوگوار هست و مشکل بزرگی براش پیش اومده هم ممکنه که مفید باشه, ولی بنظرم بیشتر اطرافیانش بخونن و سعی کنن با توجه به اون کمکش کنن بهتر باشه چون شاید خودش حوصله کتاب خوندن نداشته باشه.. ولی خب برای هدیه دادن به خود فرد غمدیده هم گزینه مناسبیه.
فرزانه
این کتاب یکی از بهترین کتابهای موجود درباره سوگ هست. با خوندن این کتاب یک نفر که سوگ داره رو بهتر درک میکنید متوجه می‌شید چه جملاتی بهش باید بگید و چه جملاتی نگید. ترجمه مترجم فوق‌العاده عالی و دلچسب هست. انقدر زیبا ترجمه کردن که با خوندن هر سطر کتاب لذت می‌برید. با تشکر از نویسنده، مترجم و طاقچه که این کتاب ارزشمند رو برامون فراهم کردن.
کاربر ۱۸۹۰۵۱۷
همینطوره
majid001
✌💗
محمد
نه فقط سوگ بلکه نکات این کتاب به نظرم توی سراسر زندگی میتونه ما رو آروم کنه یکم و اینقدر خودمون رو عصبانی نکنیم!
k.t
هدف از نوشتن این کتاب، انتقال تجربه نویسنده است، شاید در ابتدا به نظر برسه فقط به درد افرادی میخوره که سوگ و فقدان رو تجربه میکنند یا یکی از عزیزانشون در این شرایط هست؛ اما به نظرم خوندنش حتی اگر این تجربه رو نداشته باشید (و امیدوارم هیچ وقت هم سراغتون نیاد) مفیده... نه برای کنار اومدن با سوگ و فقدان بلکه برای یاد گرفتن 《فرهنگ مهربانی》. این کتاب رو جرعه جرعه و آرام آرام خوندم تا بتونم مدت بیشتری از مهربانی، عشق و اخلاقی که در سطرهاش جاری بود، لذت ببرم. شاید انگار در کل کتاب فقط میخوانیم که سوگ درمان شدنی نیست، یک درد شخصی هست و به میزان عشقی که وجود داشته الان هم تجربه درد طبیعی هست؛ باید سعی کرد با بیان اون و مهربانی با خود، به زندگی ادامه داد و... اما خب، تا گوش شنوایی نباشه، چجوری میشه بیان کرد؟ تا در مسائل ساده تری این گوش کردن و بیان کردن رو تمرین نکرده باشیم، چجوری در همچین درد بزرگی از پسش بر بیایم؟ برای همین به نظرم حتی برای کسایی که این درد رو تا به حال تجربه نکردن هم مفیده و شاید لازم. تکراری که در حرف‌های کتاب رخ میده، به دلیل تغییر زاویه دیدی که اتفاق میفته و نقل قول از افراد مختلف، خسته کننده نبود برام. خوندن این کتاب، از اونجایی که درباره یک درد شدید بود، سخت هم بود ولی در عین حال چون از دل برآمده بود، دلنشین هم بود. فرهنگ مهربانی، اسم زیبایی برای تفکر جاری در این کتاب بود و حیف که انگار هر روز کمرنگ و کمرنگ تر میشه....
محمدصادقی
تشکر میکنم از شما ، حال دلتون خوبه خوب باشه 🙏🌹
k.t
سپاس از توجه شما 🙏😀🌺
Maryam Bagheri
من تشکر میکنم از بابت این دیدگاه واضح، قابل فهم و مفید...
کاربر ۱۹۰۲۵۴۲
مدتیه که از فوت مادرم می گذره و این کتاب باعث شد که منطقی تر از قبل باهاش رو در رو بشم.خدا شوهر ایشون رو هم بیامرزه
کاربر ۲۰۱۴۴۸۴
به نظر من این کتاب برای کسانی که تجربه سوگ را از سر گذرانده‌اند، بسیار مفید است. و برای آنها که خوشبختانه هنوز این تجربه را نداشته‌اند هم گیرا و آموزنده است. این کتاب به ما یاد می‌دهد که در مواجهه با سوگ خودمان و دیگران از چه الگوهای اشتباهی پیروی نکنیم و چه الگوهای رفتاری مناسبی را دنبال کنیم.
vahid
با سپاس از طاقچه، تازگی اسم کتابها خیلی دور دراز نشده؟!! قبلاً همون پیرمردی که از پنجره بیرون پرید..بود الان الی ماشاءالله همه عناوین چهار خطی شدن..😬😁👍
گمنام
😄
asal.nkm
من عاشق این کتابم،واقعا بهت آرامش میده و کمکت میکنه ب عزیزات کمک کنی ب کسایی ک ناراحتیشونو میبینی و کاری از دستت بر نمیاد
Hasan Mashhady
سلام
delaram
اگر در حال سوگواری و گذر از یک مرحله ی بحرانی روحی قرار دارید کتاب خوبی است.اولین قدم برای رسیدن به آرامش، پذیرفتن مشکل و اینکه طبیعیه حالم بد باشه، طبیعیه حالم گرفته باشه است.
کاربر ۱۱۴۸۵۴۲
به پیشنهاد برنامه کتاب باز خریدم‌و خوندم‌قشنگه
نایب
کتاب پر از جملات تکراری است ، ای کاش کمی خلاصه نوشته میشد ، فقدان کسی در زندگی درد دارد و باید این درد را پذیرفت و رنج ناشی از آن را کاهش داد ، هر کس به روش خودش و شناختی که از روحیات خودش داره ، به نظرم برای کسی که به تازگی سوگوار شده اصلا مناسب نیست جملات کتاب تلخ و آزاردهنده است و حال شخص رو بدتر میکند ، بنظرم نویسنده این کتاب را زمانی نوشته که خودش هم از لحاظ روحی آشفته است ، من با وجود اینکه به تازگی سوگی رو تجربه نکردم با خواندن این کتاب عمیقا ناراحت و افسرده شدم و تمام خاطرات برام زنده شد .
minoo
درباره تاثیر آزاردهنده کتاب گفتید، به نظرم این که کتابی که درباره سوگ باشه، مخاطبی که در حال حاضر در سوگ نیست و روانش سبک‌تر از فرد سوگوار هست، رو غمگین کنه چیز عجیبی نیست چون شما رو به خاطرات میبره چون مسئله حاضر و آماده ای موجود نیست و ذهن دنبال نمونه برای درک میره، اما همین حرف ها برای کسی که در لحظه وسط همین میزان درد هست(بر اساس تجربه خودم در مطالعه اش) رهایی بخش یا آرام بخشه چون همینطور که نویسنده میگه به دلیل عدم وجود همدلی درست، فرد سوگوار هم تنها میشه به شدت، هم احساس شرم و یا گیجی بهش دست میده و این کتاب با اعتبار بخشیدن به همین واقعیت تلخ، واقعا انگار دست آدم رو میگیره و گرم فشار میده و بهت اجازه میده به راحتی اشک بریزی...
Amirreza
به نظرم بعضی وقتا همین تکرار جملات هست که اثر بخشی رو بیشتر میکنه
atefeh karimikia
دقیقا خیلی از متن هاش تکراری بود،میتونست خلاصه و کوتاه تر باشه
کاربر ۱۲۷۱۶۷۴
این کتاب بطور کلی رفتار مناسب در برابر سوگ و فقدان عزیزان رو توضیح میده چه برای خود فرد سوگوار چه اطرافیان به نظر من خیلی کاربردی بود و همه آدما به دردشون میخوره اما ترجمه در عین حال که روان بود یه جاهایی زیادی فارسی سازی کرده بود
Roxana
موضوع خوبیه اما خیلی پراکنده گفته با اینکه عنوان بندی خوبی هم داشت. زیادی هم مباحث رو طولانی کرده. شاید یک خلاصه خوب از این کتاب کاربردی تر باشه.
بینام
بارها خوندم. ممنون از تیم طاقچه. امیدوارم از این دست کتابها بیشتر ببینیم ازتون.🌹
hajar
کتاب عالی و کاربردی . برای فرهنگ سازی مطالبش بخونید و به اشتراک بگذارید

حجم

۳۲۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳۲۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد