نظرات کتاب چگونه شیر باشیم؟
کتاب چگونه شیر باشیم؟ اثر اد ویر

کتاب چگونه شیر باشیم؟

نظرات کاربران

Elham jannesari
داستان درباره ی شیری است که نمیخواهد درنده باشد و با یک اردک دوست میشود. اما این موضوع را چگونه با شیر های دیگر درمیان میگذارد؟؟ باید بخوانیم
melik
تازگی زیاد توی بخش کتاب‌های کودک و نوجوان جستجو می‌کنم و می‌خونم. علاوه‌بر حس خوبی که به آدم می‌ده به نظرم حرف‌های قشنگ و نکات خوبی رو یاد می‌دن. تازه کوتاهن و زود خونده می‌شن. لزومی نداره که حتما سنت کم باشه که اونا رو بخونی درسته؟ :)
...
من و علی این کتاب و 26 آذر 1399 با هم خوندیم. گفته رده سنی نوجوان علی من رده سنی الفه. خوشش اومد. کتابی‌ بود با ایده ی قشنگ و متفاوت. علی میگه خیلی خوشگل بود من یاد گرفتم شیرها نباید بد باشن. یاد گرفتم شیرها بعضیاشون خوبن.
i._.shayan
داستان مشخصا در رابطه با مردانگی سمی و حمایت از آدم‌های متفاوته و اینکه لازم نیست همه یک شکل باشم و یک شکل رفتار کنیم خب تا این جای که همه‌چی خیلی خوب به نظر میرسه و موضوعاتی که میخواد به بچه ها بگه موضوعات خوبین ولی مشکل از جایی شروع میشه که این نویسنده هم مثل خیلی از نویسنده های ژانر کودک دیگه این که کتاب برای کودکانه رو دلیلی بر تنبلی خودش میگیره نویسندگی کتاب به قدری تنبلانه‌است که باورنکردنیه به طوری که هیچ چالشی برای شخصیت اصلی داستان به وجود نمیاد و تنها چالش اینه که شیر های دیگه بهش میگن وای چرا مثل ما رفتار نمی کنی و این اتفاق هیچ اهمیتی در بقیه داستان نداره و طبق معمول پایان خوش داستان هم با یک شعر اتفاق میفته‌‌‌... وقتی که من داستان‌های کودک و نوجوان دیگه رو خوندم میدونم که بچه‌ها خیلی بیشتر از یه همچین داستان های ساده ای می فهمن و لازم نیست ما حتماً برای بچه ها داستان‌هارو انقدر بیش‌از حد ساده کنیم اونم ساده‌ی بدون هیچ چالشی، چون زندگی پر از چالشه و خوبه که بچه ها اینو بدونن
کاربر ۲۳۶۹۹۴۵
واقعا درست گفتی. ممنون از روشنگریت. بعضی از خارجیا واقعا شورش رو در آوردن!!! البته ما نباید هر کتابی رو ترجمه کنیم و نشر بدیم ... ایراد از انتشارات هم هست که هر چیزی رو به خورد بچه های ایرانی میدن!
عبدالله گیوه چی
محتوای کتاب در تقابل با پذیرش ویژگی‌های ذاتی‌ست. کسی که ویژگی‌های ذاتی خود را زیر پا بگذارد و از هویت اصلی خود فاصله بگیرد، در مسیر رشد خود گام برنداشته و دچار چالش‌های متعددی خواهد شد که به ضرر خود اوست. در داستان مشخص نشده شیری که اردک نمی‌خورد، پس چه می‌خورد؟ آیا از بس روحیه لطیفی دارد، گیاه‌خوار شده؟! یا اگر هنوز از گوشت دیگری غیر از اردک تغذیه می‌کند، پس هنوز درندگی‌اش سر جایش است. لافکادیو نوشته‌ی شل سیلور استاین دقیقا در راستای پذیرش هویت خویش است و این داستان دقیقا برعکس.
sbabayan
مفهومش خوب بود ولی با اساس شیر بودن منافات داشت
bahareh zolfaghar
بسیار عالی
mahtab&friends
مفاهیم زیادی را می شود از این کتاب برداشت کرد، پذیرش تفاوت ها، اهمیت ندادن به حرف مردم، و از طرف دیگر ، دگردیسی. اگه نیت نویسنده رو در نظر بگیریم، شاید با توجه به نشونه ها بشه گفت هدفش فرهنگسازی برای رنگین کمانی هاست. ولی به تعداد مخاطب هاش، راه برای فهمیدن کتاب هست
نسترن الهی
پسرم عاشقش شد 🤗
Neda Taherkhani
من و پسرم این کتاب رو خیلی دوست داشتیم.داستان ، متفاوت بودن و داشتن شیوه زندگی مخصوص خودت و در واقع خودت بودن رو خوب نشون داده.

حجم

۱۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۱۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد