نظرات درباره کتاب دو قرن سکوت و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دو قرن سکوت اثر عبدالحسین زرین‌کوب

نظرات کاربران درباره کتاب دو قرن سکوت

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:
۳.۴از ۱۹۹ رأی
۳٫۴
(۱۹۹)
keyhan
استاد زرین کوب بعد از نوشتن این کتاب کتاب های دیگری نوشتند و خودشان گفته اند که نظرات پخته ای در این کتاب نداشته اند پس خواندن این کتاب توصیه نمی‌شود
mohammad shayannejad
زیرا در اول این کتاب با نام مرتضی مطهری عنوان گردیده ، و مطهری در یک جلسه ، بابک خرمدین سردار بزرگ ایران را در مقابل خلفای عباسی حقیر و ناچیز قلمداد کرد، و خلیفه عباسی قاتل ایران ایرانی را برتر و بهتر از بابک خرمدین عنوان کرده بود ، بهمین دلیل این کتاب را به هیچکسی پیشنهاد نمیکنم
کاربر ۱۳۰۲۱۳۵
هنگام تبدیل کتاب به نسخهٔ الکترونیک، در موارد متعددی جاافتادگی‌هایی اتفاق افتاده که خوانش و فهم مطلب را واقعاً دشوار کرده است.
کاربر ۱۲۷۴۱۲۲
این کتاب باید حتما با کتاب دیگر همین نویسنده یعنی کارنامه اسلام که بعد از این کتاب نوشته و چاپ شده مطالعه شود زیرا نویسنده در کتاب دوم با تحقیق و مطالعه دقیقتر پاسخ شبهلت خود را یافته و تغییر موضع داده است. . پس لطفا کتاب کارنامه اسلام را هم بگذارید
Farhad Ahmadi Araghi
صفحه ۲۲۶ از کتاب موجود نیست 😏
حسام
چرا پی دی اف آخه؟!
مادر بزرگ علی💝
ایپاب شده
کاربر 6762992
سلام چندین سال بود که میخواستم این کتاب و بخونم ولی شرایطش پیش نمی اومد، تشکر فراوان از طاقچه بابت نسخه الکترونیکی این کتاب، این کتاب هم جزء باید های خواندنی هست. بخوانیم و آگاه شویم.
۶در۴ پرسپولیس
هنوز نخوندم میخونم نظر میدم ولی مثل اینکه سانسور شده چون میگه تحت تاثیر تعصبات جوانی بود شایدم بهش دستور دادن
کاربر 8577121
کاش هر ایرانی این کتاب رو بخونه
shantya
این کتاب بنظر من یکی از بهترین کتابهای تاریخ ایران است، که با یک نوشته خیلی راحت بهترین مفاهیم را به شما منتقل می کنند من این کتاب را برای نوجوان ها و جوان ها پیشنهاد میکنم . اگر این کتاب را خواندید ، بروید و کتاب کورش کبیر را هم بخوانید و تاریخ بیهقی راهم بخوانید. و بعد شما حدود بیشتر تاریخ ایران را در ذهن خود جای دادید.
کاربر 6809172
سلام ببخشید دوستان این کتاب سانسور شده است؟
کاربر 3823637
بسیار عالی مفید ترین کتابی بود که تا الان خوندم💎💎💎💎
کاربر 3823637
سپاس فراوان از نویسنده کتاب
گلناز
سده رو با س نوشته میشه! این توضیحات کتاب‌ها رو یه بار بخونین غلط املایی نداشته باشین لااقل😒
کاربر ۶۲۵۲۶۳۳
خوندن این کتاب را توصیه میکنم میتونید پی به تمدن و فرهنگ ایران زمان حمله اعراب به ایران ببرید البته در کتاب عایشه همسر پیغمبر ترجمه ذبیح الله منصوری هم به آن اشاره شده که توصیه میکنم این کتاب را بخونید و به گذشته ایران افتخار کنید.
کاربر 7214716
سلام بسیار خوب و عالیه
این نیز بگذرد
مقدمه چاپ دوم آقای زرین کوب:« من در آن روزگار گذشته، نمی‌دانم از خامی یا تعصب،نتوانسته‌ بودم به عیب و گناه و شکست ایران به درست اعتراف کنم. در آن روزگاران، چنان روح من از شور و حماسه لبریز بود که هر چه پاک و حق و مینوی بود از آن ایران می‌دانستم و هر چه را از آن ایران– ایران باستانی را می‌گویم- نبود زشت و پست و نادرست می‌شمردم.» کتاب کارنامه اسلام نوشته شده سال ۴۸ خودشو نقد می کنه بخشی از کتاب مستند خدمات متقابل اسلام و ایران :«ما عجالتا با احساسات شیعی و حتی با احساسات اسلامی خودمان کاری نداریم ، تنها از جنبه افتخارات ملی مطلب را محل بحث قرار می دهیم . می خواهیم اجمالا ببینیم این دو قرن چه امکاناتی و چه افتخاراتی برای ملت ایران خوارزمی ، همچنین نوبختیان ، ابومعشر بلخی، ابوالطیب سرخسی و غیر اینهااز سرداران اسلامی ایرانی ، گذشته از سردارانی که در ایران جنگیده اند مانند طاهر ذوالیمینین ، باید موسی بن نصیر فاتح اسپانیا را نام برد آری این است دو قرنی که آنرا دوره رکود و سکون و سکوت ایران نامیده اند. » ( جهت آگاهی و مطالعه بیشتر ر.ک :خدمات متقابل اسلام و ایران ، صص ۶۶۸-۶۷۷ )
Payman Gh
در موقعی که قوم مهاجم بر کشوری استیلا می‌جوید اشراف و بزرگان آن کشور همیشه زودتر از سایر طبقات با مهاجمان و دشمنان دوستی می یابد جاه و حشمت پربهایی که دارند غالباً آنان را وا می دارد که برای حفظ آبرو و اعتبار خویش با دشمنان فاتح و قاهر خویش بیامیزد و تاثیر نفوذ آنان را بپذیرند.از این رو در پس هر فاجعه ای که برای یک مملکت روی داده است طبقه اشراف زودتر از سایر مردم رسوم و آداب قومی و ملی خویش را از دست دادن و حتی راه رسمی بیگانه را به منزله یک جاه و اعتبار تازه پذیرفته‌اند.
امیر حسین حامدی
کتاب جالبی بود و میتونید با دید بهتری هم بهش نگاه کنید و از این درس بگیرید که چگونه حکومت های اعراب از بین رفت ، همچنین میتونید ببینید که ایرانی ها چطوری با استعداد و سیاست مدار بودند.
ابوالحسن
هیچ وقت با خواندن یک کتاب قضاوت نکنید و سعی کنید با تسلط بر خودتون از جاهای دیگه هم دنبال واقعیت باشید... کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام استاد مطهری
sogol
کتاب بسیار جالبی است و جانب‌داری زیادی در آن به چشم نمی‌خورد، سعی بر این بوده که از نظر تاریخ‌ مستند روایت شود و با استفاده از کتب مرجع و رفرنس‌های مربوط می‌توان به صحت اطلاعات پی برد. باید هر کتابی را خوب خواند و نقدهای مربوط به کتاب هم مطالعه کرد و کتاب‌های هم سوی دیگر نیز خواند و همواره ذهن را باز و آزاد نگه داشت. این کتاب اطلاعات خوبی دارد و با تحقیق بیشتر قابل استناد خواهد بود.

حجم

۴۴۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۱ صفحه

حجم

۴۴۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۱ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان