نظرات درباره کتاب پایان رابطه و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب پایان رابطه اثر گراهام گرین

نظرات کاربران درباره کتاب پایان رابطه

نویسنده:گراهام گرین
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳۱ رأی
۳٫۷
(۳۱)
Lemonia
تازه کتابو تموم کردم و اولین توصیه‌ام این هست که کسایی که داستان‌هایی با ضرب آهنگ‌ کند رو نمی پسندند سراغ این کتاب نرن، در کل خوندن کتابای گرین برای خواننده های متوسط کتاب های داستانی میتونه لذت بخش باشه نه کسایی که تازه شروع کردن به مطالعه آثار ادبی. اگر قصد مطالعه آثار گرین رو دارین پیشنهادم اول از همه این هست که مرد سوم و بعد قطار استانبول، مامور ما در هاوانا، شکوه و جلال و بعد آثار دیگشو بخونید تا نوع روایت گری گرین تو ذهن‌تون جا بیوفته و مزه‌اش به ذائقه‌تون بشینه و تاریکی و غم و تلخی فضاهای گرین جذابیتش رو در وجودتون پیدا کنه و سر آخر کتاب پایان رابطه رو بخونید. از اسم کتاب هم میتونید بفهمید که داستان شادی نداره اما بر خلاف تصور رابطه عشقی تنها ظاهر کتابه و در باطن ما قراره از یک‌ رابطه عشقی به سبک‌ گرین برسیم به رابطه معنوی و تفکرات مسیحی و کاتولیکی گرین که همیشه ردپاشو تو اکثر کتابای گرین به جا گذاشته و در عین حال داستان همچنان بعد عشق مادیشو حفظ میکنه و جذابیت خودش را تا لحظه پایانی هم برای خواننده نگه میداره کما اینکه عشق مادی یک فرد بی خدا در نهایت به عشق خدا منجر میشه که گرچه در ظاهر انکارش میکنه اما در درون خودش راهی برای فرار ازش نداره. حتما یادتون باشه که تحلیل پایان کتاب رو هم‌ بعد خوندن کتاب بخونید تا ذهنیت شفاف تری از ساختار روایی داستان پیدا کنید. ضرب آهنگ کند، تحلیل های یک خرده فلسفی و فضای های سرد که مشخصه آثار گرین هست که البته متاثر از فضای زمانه اون هست برای من که جذاب بود. یک ستاره کم دادم چون فکر میکنم ترجمه یک جاهایی می‌تونست بهتر باشه.
مصطفی
دم شما گرم بابت توضیحات
mr.s
این رو رایگان کنید خب! چیه فقط کتاب‌های انگیزشی بی‌خود:/
M
موافقم باهات، البته در مورد اکثر کتابای انگیزشی نه همشون. کتاب عاد‌ت های اتمی شاهکاره. از اثر مرکب هم بهتره
mr.s
اینکه ذهن رو تنبل کنن و بگن تو میتونی تو میتونی. خودت باش بهتر باش چیش به درد میخوره؟
melodious_78
اونا بیشتر بدرد میخورن البته🤔
مارال
پیش گفتار به عنوان نمونه! هیچ وقت باعث نمیشه مخاطب ترغیب بشه تا کتاب رو بخره. لطفا از متن اصلی نمونه بگذارین
ماراتن
حالا این شاید از دستشون در رفته، متخصص این کار اون فیدیبوست که همهٔ نمونه کتابهاش، مسخره و احمقانه است و در واقع نمونه کتاب نمی‌گذاره، با اون قیمت‌های گرونش.
melodious_78
آخ گفتی،بدترش اینه وقتی فهرست رو جای نمونه میزارن
حمید
این که بدونیم نویسنده در چه زمانی زندگی می‌کرده خیلی روی قضاوتمون نسبت به کیفیت داستان تاثیر می‌ذاره. این کتاب جذابیت‌های خاص خودش رو داره. داستان خیلی منسجمه و بسیار مرتب و دقیق نوشته شده. مشخصا در متن از تفکرات عمیقی وام گرفته شده که به کتاب پیش رو وزن و عمق مناسبی میده. چالش هایی مثل زمان ، مرگ و زندگی پیش و پس از مرگ، روابط عاطفی ، عشق و حقیقت در داستان بارها مخاطب رو به تفکر وادار میکنه. گراهام گرین سعی بسیار زیادی داره تا بتونه شخصیت‌های داستانش رو قضاوت نکنه و اونها رو با طرز تفکراتشون مستقل از تفکرات خودش شکل بده. از دیالوگ‌ها استفاده میکنه تا طرز تفکر خودشو به شخصیت‌هاش منتقل نکنه و اعتقادات شخصیت‌هاش رو تا حدودی توجیه میکنه. اما در این مسیر موفق نیست. در نهایت اگر شخصیتی از داستان موافق با نویسنده نباشه مورد بی مهریش قرار میگیره. نویسنده میدونه چطور میشه محبوبیت رو از شخصیت‌هاش سلب کنه. و اگر هم اون شخصیت، قهرمان داستان گرین باشه در آخر در مقابل تفکر نویسنده سر تعظیم فرود میاره و شکست رو میپذیره. این خوب نیست. منو انقدر آزار داد که فکر میکنم حالاحالاها کتابی از این نویسنده نخونم. شاید هم بعدها این طور فکر نکنم. من نسخه ی چاپی این کتاب رو خوندم و خوندنش رو به همه پیشنهاد میکنم . اما توجه داشته باشید که این نسخه پی‌دی‌افه و خوندنش تو گوشی خیلی کار ساده‌ای نیست.
zara
ممنون از نظرتون 🙏 مشتاق شدم کتاب رو بخونم
sama65
نمیشه فرمت را epub کنید. خوب اینطوری واقعا خوندنش سخته!
realarezu
اخه چرا پی دی اف .... خیلی اذییت شدم تا تمام شد ... داستان به شدددت کند پیش میرفت اگر حوصله ندارید نخونید ولی بدنبود در کل
زیبا!
گراهام گرین روایت یک مثلث عشقی را بهانه کرده تا از ایمان بگوید. آغاز ایمانی که به پایان یک رابطه گره می‌خورد. گرین با یک روایت غیرخطی شما را به دل ماجرا می‌برد اما این غیرخطی بودن و رفت‌وبرگشت‌های زمانی به هیچ‌وجه سردرگمتان نمی‌کند، بلکه طعم تجربه‌ی جدیدی از یک خوانش را به شما می‌چشاند.
mohammad
واقعا دوست داشتمش
کافه کتاب
کتاب خوبی بود ولی فیلمش خیلی قشنگتر بود انتهای داستان را خیلی کش داده بود نویسنده
autumn
یک عاشقانه زیبا با روایت دو نفر..خواندنی .تاثیر گذار و عمیق.پر از جمله های ناب.
mobina
اگر به سبک جریان سیال ذهن علاقه‌مند هستید، از این رمان بسیار لذت خواهید برد، البته همونطور که از عنوان برمیاد داستانی تلخ اما جذاب هست.
شیما.بیات
شاهکار بعد از سالها دوباره رمانی خواندم که سراسر اندیشه و احساس بود. زیباترین رمانی که تا به امروز خوانده ام.
الیزابت دارسی
چقدر قشنگه که کتابی با داستانی که شامل عشق و نفرت و تقریباً همه احساستیه که یه نویسنده می‌تونه بنویسه در تک تک کلماتش یه درسی داره و یه سری حقیقت های با ارزش رو بهمون یاد میده و بهمون میگه که باید صبوری باشیم از دست ندیدش🍄
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
این رمان، داستان رمان‌نویسی را روایت می‌کند که با عشق قدیمی خود روبه‌رو می‌شود و می‌توان گفت کار مهم نویسنده در کتاب، روایت داستان از زبان فردی بی‌ایمان است که تناقض‌های حیرت‌آور یک عشق پرحرارت را به تصویر می‌کشد. عشقی که ایمان در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. داستان کتاب در لندن و کمی پس از جنگ جهانی دوم جریان دارد. تمرکز داستان بر روی رابطه دو شخصیت اصلی تمرکز دارد که عشق و نفرت بین آن‌ها موج می‌زند. در ابتدا کتاب بسیار ساده و معمولی آغاز می‌شود و ما با شخصیت‌های کتاب که خیلی به آن‌ها پرداخته نمی‌شود، آشنا می‌شویم. افرادی که مانند ما در دنیایی آکنده از کانون‌های شر اخلاقی قرار گرفته‌اند. گرین در کتاب پایان رابطه که داستانی درباره «خدا»ست اما از زبان راوی خداناباور روایت می‌شود، بیداری روحی شخصیت‌ها را چنان ماهرانه تصویر کرده که خواننده را یاد مفهوم آگاپه(خداوند عشق خود را به انسان‌ها عطا کرده است)در فلسفه مسیحی یا وحدت وجود در عرفان اسلامی می‌اندازد. کتاب مملو از جملات زیبا و تأمل‌برانگیزی است که گاه با آن همذات‌پنداری می‌کنی و گاه پسشان می‌زنی. و گاه به آن‌چه خود از عشق و ایمان، باور داری می‌اندیشی. کتاب پایان یک رابطه شاید در ظاهر رمانی است که عشقی غیرمجاز و مثلثی عاشقانه را به تصویر می‌کشد ولی در اصل عشق تنها بهانه‌ای است برای دست‌یابی به ایمان. ایمان به خدا، ایمان به خود و مقاومت در برابر خواسته‌های قلبی، ایمان به معجزه، ایمان به عشق و حتی ایمان به نفرت.🙂🌻
شیوا
چرا pdf؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Lion
کد تخفیف ۵۰ درصد برای خرید این کتاب میخواهم. سپاسگزارم
زهرا
13500 بعد pdf؟
somaye habibee
چرا بریده نداره؟
somaye habibee
پی دی اف رو 13 قیمت گذاشتن؟
پرفسور سوروس اسنیپ
چون چسبیده داره
Shfar
چون پی دی افه، نمیشه بریده گذاشت..

حجم

۷۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۷۰۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد