نظرات درباره کتاب مینیمالیسم دیجیتال و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مینیمالیسم دیجیتال اثر سمانه پرهیزکاری

نظرات کاربران درباره کتاب مینیمالیسم دیجیتال

۴٫۰
(۱۰۵)
ر.د.ب
کتاب عالی هست. فقط من اون یکی ترجمه را پیشنهاد میکنم. به نظر من که هر دوتا ترجمه را خواندم، اون یکی بهتر هست. با همین نام منتشر شده از انتشاراتی دیگر. با احترام به مترجم این نسخه البته، نظر شخصی من هست.
آرمین
به نظر من هم ترجمه میتونست بهتر باشه، هر چند ترجمه ی دیگه ای نخوندم
محمد نوایی
ترجمه خوبی داره بر خلاف کتاب کار عمیق
سمان
کلا مینیمالیسم در همه چیز جالبه به خصوص فضای مجازی. هنوز کتاب رو نخوندم! اما تعریفشو شنیدم
fatemef8
این دومین کتابیه که از این نویسنده(کال نیوپورت)مطالعه میکنم. کتاب برای من جوری بود که بلافاصله بعد از خوندنش تمایل داشتم تمرینات و توصیه‌هاش رو عملی کنم شاید چون دلایل خوبی برای تمرینات مطرح کرده بود. شاید هم چون خیلی از توصیه‌های کتاب رو قبل از اینم انجام میدادم و حالا همون رفتارها شکل بهتری گرفتن. چند مورد از چیزایی که یاد گرفتم: 🍃در روز لحظاتی رو به تنهایی و خلوت اختصاص بده. یعنی تو این لحظات ذهن هیچ اطلاعات ورودی دریافت نمی‌کنه؛ نه آهنگ،نه پادکست،نه کتاب،نه فیلم، نه شبکه‌های اجتماعی و نه صحبت با دیگران.تو این لحظات با افکار خودمون تنها میشم که در نهایت برای سلامت ذهنی بسیار مفیده. لحظات خلوت باعث میشن توانایی شفاف سازی مشکلات رو به دست بیاریم، احساسات شخصی خودمون رو تحت کنترل بگیریم و درنهایت باعث تقویت و بهبود روابط ما با دیگران میشه.(مورد آخر شاید متناقض به نظر برسه، اینکه تنهایی و دوری از دیگران میتونه باعث بهبود روابط بشه :) ) 🍃وقتی شبکه های اجتماعی و فعالیت های دیجیتال رو کاهش میدی زمان بیشتری در اختیار داری که بهتره این زمان رو با تفریحات با کیفیت جایگزین کنی. تفریحات با کیفیت حس خوبی به انسان میدن که باعث میشه دیگه تمایل کمتری برای استفاده از فضای مجازی داشته باشیم. تفریح با کیفیت بهتره هدف دار باشه و با گروه اجتماعی انجام بشه. مثل باشگاه ورزشی و باشگاه کتابخوانی و کلاس آشپزی و.... 🍃در کل قرار نیست برای همیشه از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دوری کنیم و کامل اونا رو کنار بذاریم؛ فقط قراره دقیق تر فکر کنیم چرا داریم ازشون استفاده میکنیم؟
nastaran
کتاب در مورد یکی از معضلات امروزه ی آدم ها یعنی اعتیاد به موبایل و فضای مجازی صحبت میکنه. اگر شما هم درگیر این اعتیاد هستید خوندن این کتاب میتونه کمکتون کنه که متوجه عمق ضرر و خطر این اعتیاد بشید و بعد هم راهکارهایی میده که میتونید از این دور باطل و این اعتیاد خارج بشید.
اردیبهشت
کتاب عالی بود .نویسنده دید من نسبت به شبکه های اجتماعی و بیهوده چرخ زدن در فضاهای مجازی رو عوض کرد بسیار بی نظیر این کتاب .من درصدد هستم نسخه چاپی رو هم تهیه کنم و دوباره بخونم
Amity
خلاصه‌ای از تمرینات این کتاب: - از تنهایی با خودت لذت ببر - پیاده‌روی - به خودت درباره‌ی اهدافت نامه بنویس - لایک نکن! - گفت‌وگو رو جایگزین ارتباطات دیجیتال کن - وضعیت "مزاحم نشوید" (Do not disturb) کتاب راهکارها و نکات خوبی رو ارائه می‌ده اما نقل‌قول‌های بسیاری درباره‌ی اتفاقات دنیای دیجیتال و... می‌کنه که به شخصه من رو خسته می‌کرد و ترجیح می‌دادم از اون بخش‌ها بگذرم.
siyavashtavakkoli
نویسنده دربارهٔ موضوع بسیار جدید و مهمی توضیح می‌ده و واقعا هم با نکته‌سنجی خاص خودش مطلب رو می‌رسونه. متاسفانه مترجم و ویراستار ارزشی برای خواننده قائل نشدند و همینطور دیمی و هردمبیل کتاب رو ترجمه کردند. این کار، فهم کتاب رو برای مخاطب فارسی زبان خیلی سخت می‌کنه و توی جملات پیچیده‌تر به راحتی خودشو نشون می‌ده.
جلالی
یکی از بهترین کتاب ها برای روبرو شدن با حقیقت زندگی مجازی و همچنین کمک به ترک ابزارهای دیجیتال و راهکارهای کاربردی برای برگشت به اصل زندگی دور از فضای مجازی
Rey
متن کتاب خیلی روان نبود و همین باعث میشد یه جاهایی بخوام فقط کتابو تموم کنم و یه مقدار زیاده گویی شده بود اما شاهکار کتاب توی این بود که خیلی خوب نشون داد دقیقا چقدر محتاج و معتاد تکنولوژی شدیم و به تبع زندگیمون رو تحت تاثیر قرار داده و در مرحله بعد توصیه های اکثرا مفیدی که اگرچه تعدادشون زیاد نبود ولی واقعا کارامد هستن در کل پیشنهاد میکنم حتما یک بار خونده بشه :)
مهدی خانی
کتاب خوب و کاربردیه ولی توصیه میکنم‌ترجمه بهتری رو انتخاب کنید، اصلا روان و قابل فهم‌نیست
محمد
سلام بعد از مدت ها که این کتاب نمی خوندم امروز تموم کرد ،بر خلاف اون چیزی که فکر می کردم کتاب به حاشیه نرفت و از اصل موضوع دور نشد البته تا اوایل کتاب پیشنهادت کمی کلی گوی می‌شود اما از فصل دوم تمرینات جالبی داده میشه ترجمه هم خیلی روان و رسالت کتاب حفظ شده و اینکه خوب متوجه شدم که زندگی بدون موتورهای جستجو و درگیر شدن با رسانه های مختلف هم امکان پذیره و میشه زنده بمونم هنوز! این کتاب با چه کسانی پیشنهاد میدم؟ اگر مثل من‌ زندگی بدون تکنولوژی برایتان غیر ممکن است و احتمالا درگیر شبکه های اجتماعی یا موبایل هستید رویکردی جالبی این کتاب دارد.
Hamed Olia
تاثیر گذار بود. خیلی از راهکاراشو همه به طور بدیهی بلدن.
zeinab
موضوع کتاب خوبه ولی خیلی زیاد مثال و توضیح واضحات داره، اگه کمی خلاصه تر بود مناسب تر بود ولی در کل ارزش خواندنش رو داره
نیلوفر
خیلی کتاب خوبیه، از محتوا، تا ترجمه و نگارش.
محمدرضا
به نظرم نکته طلایی این کتاب اینه: Your time = their money
کاربر 5845614
این کتاب واقعا محشره تا نیمه‌هاش خوندم فعلا.اما اشتیاقم رو برای بهبود زندگی دیجیتالیم برده بالا.متن هم روان هست و من احساس خستگی نمیکنم موقع خواندن. فکر کنم خیلی از ماها نیاز داریم به خواندن این کتاب
کاربر ۷۰۰۹۱۹۰
به نظرم کتاب خوبیه اما خیلی زیاد یک طرفه و متعصبانه از فناوری گفته
_`Farnaz`_
کتاب خوبیه معلومه نویسنده برای نوشتنش واقعا وقت صرف کرده و مطالعه و پژوهش داشته حتی اگر در نهایت نخواستید یک مینیمالیست دیجیتال واقعی بشید با خوندن این کتاب چیزهای زیادی یاد میگیرید .
esmat
واقعا کتاب کاربردی و مفیدی هست خودم شخصا دیدم که توی جمع ها مردم چقدر وابسته به گوشی هاشون هستن مثلا دور هم جمع میشن که چهار کلمه با هم صحبت کنن ولی همش سرشون تو گوشیه من خودم تمام تلاشم اینه که تا جایی که ممکنه استفاده از گوشی رو هر روز کم و کمتر کنم چون واقعا آسیبش رو دیدم .نداشتن تمرکز ‌.زود خسته شدن .بیخوابی در شب .وبی حوصلگی .اما با کم کردن استفاده از گوشی متوجه اثرات مثبت این کار شدم .

حجم

۲۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۲۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان