نظرات درباره کتاب شیر سیاه و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شیر سیاه اثر الیف شافاک

نظرات کاربران درباره کتاب شیر سیاه

نویسنده:الیف شافاک
امتیاز:
۴.۵از ۱۳ رأی
۴٫۵
(۱۳)
فاطمه جلیلی
نسخه چاپیشو خوندم ، راجع به وجوه مختلفیه که درون هر زنی وجود داره اما سرکوبشون کرده و باهاشون یکپارچه نییست و همین باعث نا رضایتیش شده و اینکه نهایتن باخودش به صلح میرسه. خیلی خوبه این کتاب.
فاطمه جلیلی
خواهش میکنم
-Dny.͜.
👌مچکر
هلیا
خیلی کتاب خوبی بود مخصوصا برای یه مادر مثل من که با مشکلاتی بعد بچه دار شدن مواجه می شه و فکر می کنه فقط مختص خودش هستن . من ارتباط خوبی با این کتاب پیدا کردم چون تقریبا تمام مشکلاتی که نویسنده داشت رو من هم داشتم و هنوز هم دارم.
farnaz
ممنونم که نظرت رو نوشتی
Sara
تمرکز اصلی کتاب بر توجه به وجوه مختلف زنانگی است. نویسنده داستان زندگی خود را به تصویر کشیده، تعریفی که ابتدا از زن بودن دارد و سختگیری هایی که نسبت به وجه مستقل و شاغل زن دارد، در اواسط و اواخر کتاب به حالتی متعادل تبدیل شده و در نهایت زن بودن را با حالات و ابعاد متفاوتش میپذیرد دست از سرکوبگری وجه مادری برمیدارد. شاید متن کمی طولانی و خسته کننده به نظر برسد به خصوص در اواسط داستان اما در کل خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم به خصوص اگر زنی هستید که اصرار به سرکوب برخی وجوه شخصیتی خود دارید.
farnaz
کتاب خوندنیه ولی نه اونقدر که آدم انتظار داره ترجمه اش خوبه شباهت زیادی به کتاب ملت عشقش داره از نظر نثر و ساختار ولی نه محتوایی از نظر محتوا درگیری های هر زن و یا مادری رو میگه که من شخصا خیلیهاش رو داشتم و دارم
Mary gholami
قشنگ بود❤
کاربر 1144290
در کل کتاب خوبی بود و فکر میکنم نباید با ملت عشق مقایسه اش کنم چون ملت عشق بی نظیر است و شاید به این راحتی نتوانم کتابی در حد واندازه آن بیابم. فقط جاهایی که نویسنده در مورد زندگی زنان نویسنده دیگر گفته بود گاهی برایم خسته کننده و طولانی بود. اما تشبیه وجه های مختلف وجودمان به زنان انگشتی برایم خیلی جذاب بود. به گمانم همه ما در وجودمان از این زنان انگشتی داریم که هربار یکی از آنها خودنمایی میکند و میخواهد سلطنت کند.
shahabielham9035
کتاب عالی، جذاب، تاثیر گذار، پر کشش و روشنگر بود، از خواندنش لذت بردم، آموختم و یاد گرفتم. داستان و موضوع کتاب مربوط به دورانی خاص از زندگی نویسنده و توجه و بررسی نویسندگان زن دیگر در دنیا بود، توضیح و بیان مطالب جالب، ساده و موثر بود. بخونین و لذت ببرین... ممنونم شاد باشید ❤️
Sharareh Haghgooei
الگوی سنتی زنانه برای تمام زنان جوابگو نیست.سازهای مخالف جامعه در مقابل نقش اچتماعی زن و تاکید صد در صدی بر نقش مادری و همسری ، زندگی را برای زنانی که تمایل به پذیرفتن نقشی بیش از این دو هستند، دشوار و تصمیم گیری را سخت کرده است. الیف شافاک در این کتاب از دغدغه های خود در این مورد صحبت کرده و نمونه های بی شماری از زنان نویسنده و فعال جهان را در کتاب آورده است. خواندن کتاب قدری حوصله می خواهد ،اما اگر این دغدغه زندگی شما باشد، حوصله اش را پیدا خواهد کرد. من که لذت فراوان بردم.
maryom
انگار قسمت هایی که تو ترجمه شالیز فدایی نیا بود رو نداشت و خلاصه کرده بود ولی ترجمه روان تری داشت

حجم

۲۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۴۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد