نظرات درباره کتاب تمدن و ملالت‌های آن و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تمدن و ملالت‌های آن اثر زیگموند فروید

نظرات کاربران درباره کتاب تمدن و ملالت‌های آن

انتشارات:نشر ماهی
امتیاز:
۴.۵از ۱۶ رأی
۴٫۵
(۱۶)
Niousha
لطفا این اثر فوق العاده را در بی نهایت بگذارید تا همه استفاده کنند.
هما
با این کتاب میشه تا حدودی با فروید آشنا شد و برای مخاطب عام هم مفیده، هرچند خوبه که قبلش کمی با مساله ایگو و سوپر ایگو و اید آشنا باشید. این کتاب در مورد تاثیر تمدن بر روان آدمی است و برای من خیلی جالب بود، خصوصا که به ریشه های فرامین اخلاقی فرهنگی میپردازه. در کل من با این کتاب به این نتیجه رسیدم که فروید واقعا نابغه بوده و همینطور متواضع و فروتن که نشونه هاش رو در متن زیاد میشه دید.
Ar.n
برای آشنایی با آنچه در ذهن فروید میگذشت شروع خوبی ‌است
fuzzy
این کتاب جزء اون دسته از آثار فرویده که از سطح بررسی فرد بالاتر میره و بیشتر به جریان های اجتماعی و فرهنگی میپردازه. فروید به طور خلاصه درباره ی سعادت آدمی و چرایی دشوار بودن بدست آوردنش در تمدن امروزی حرف میزنه. این ترجمه نسبت به ترجمه ی دیگه ای که تو طاقچه هست خیلی خیلی قابل فهم تر و روون تره، هر چند تو نسخه ی الکترونیک چند تا از کلمات افتادن. برای فهمیدن این کتاب باید از حداقل مفاهیم روانکاوی مثل رانه، لیبیدو، مدل ساختاری، مدل توپوگرافیک و مکانیزم دفاعی و تعاریفشون اطلاعاتی داشته باشین. قطعا خوندن آثار فروید توصیه میشه همونطور که خوندن آثار دیگر افراد جریان ساز و برجسته ی تاریخ اندیشه ی بشری.
شهاب‌الدین آدینه عراقی
من این کتاب رو دو بار خوندم؛ کتابی که در ادامه‌ی کتاب آینده‌ی یک پندار نوشته شده و در آن اثرپذیری فروید از نیچه و شوپنهاور به خوبی مشهوده.
Zahra Arab
ایشون بسیار عالی این کتاب را ترجمه کرده اند. از کتاب های مهم فروید در حوزه اجتماعی است. معمولا تمام رشته های علوم اجتماعی مثل روانشناسی ، جامعه شناسی، علوم سیاسی و... این کتاب را می خوانند
0r2b80
در مورد نظرم مطمئن نیستم

حجم

۱۰۱٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱۰۱٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد