نظرات درباره کتاب چرتوپیا؛ تاریخ زوال یک اتوپیا به روایت سباستون میکلانکوس و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب چرتوپیا؛ تاریخ زوال یک اتوپیا به روایت سباستون میکلانکوس اثر آیدین سیار سریع

نظرات کاربران درباره کتاب چرتوپیا؛ تاریخ زوال یک اتوپیا به روایت سباستون میکلانکوس

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۸۱ رأی
۴٫۱
(۸۱)
maryam_z
نویسنده برای بیان تفکرات خودش، پیرامون مسائل اجتماعی و سیاسی، زبان طنز و درون مایه ی فلسفی رو انتخاب کرده و به همین جهت، به صورت هوشمندانه دست روی مدینه ی فاضله و اندیشه های افلاطون گذاشته. برای من شروع قصه چندان دلچسب نبود و تازه از نیمه ی دوم، کتاب جذابیت خودش رو نشون داد. با این وجود، فکر می کنم ارزش یه بار خونده شدن رو داشته باشه. به امید کتاب های قوی تر از آقای سیارسریع.
_faeze_
کتاب جذاب و بانمکی بود. خوندنش رو توی این روزای قرنطینه توصیه میکنم.
|قافیه باران|
بسیار خلاقانه ، شیرین و خواندنی... خاطرات سباستوس لحظه های شادی رو برام ایجاد کرد و از یه کتاب طنز چی غیر این انتظار میره ؟😊 جناب سیار سریع از فلسفه و شخصیتهای یونان به خوبی بهره برده و خواننده واقعا در فضای آکادمی های یونانی قرار میگیره..😄 البته در عین طنز بودن گاه مطالبش بی پرواست که از یک فیلسوف_مشاورِ افلاطونیِ باتعصب بعیده!😅
Parsa
کتاب عالی: موضوع عالی و طنز قوی. واقعا طنزه چون انتقادها و اشارات خنده‌داری به مسائل روز داره. امیدوارم آثار خوب بیشتری از آقای سیارسریع و دیگر نویسند‌ه‌ها ببینم.
mari.shamloo
جالب و بامزه بود
فرسا
در یک جمله "عالی بود "
هستیا
یه کتاب طنز فوق العاده
پدرام عسکری
خب شاید هیچ‌وقت مثل این کتاب ، هیجان برای خوندن آثار طنز معاصر ایران نداشتم. طنز ظریف و موقعیت‌های کمیک، پیوند روابط و شخصیت‌های واقعی یونان باستان با عناصر زندگی عصر مدرن و اِشراف نویسنده به حوزه‌های مختلف و اتفاقات مختلف در ایران و آشنایی خوب با میتولوژی و فلسفه، همگی دست به دست هم دادن که با یک اثر کم‌حجم ، زیبا و هیجان‌انگیز ، طنز و در مجموع، شسته رفته روبه‌رو باشیم که می‌توانیم موقعیت کمیک کتاب را با زندگی روزمره خود تطبیق دهیم.
zsmirghasmy
خیلی خفن بود به شخصه بسی لذت بردم. خلاصه ایی از احوالات کشور بود با یکم تندروی
maryrad
من کتاب رو خریدم دارم میخونم ، توصیه اش کردم به دوستام اونا اهل کتاب خریدن نیستن . با طاقچه میونه بهتری دارن 😍 الان که دیدم کتاب اینجا هست خیلی خوشحال شدم . دمتون گرم تیم طاقچه که آرشیو خوبی دارید .
hamideh noohpisheh
آینه اوضاع و احوال فرهنگی و اقتصادی کشور به زبان طنز
ali
قلم نویسنده خیلی سرگرم کننده بود.داستان خیالی که خیلی هم دور از واقعیت ها نیست.من از خوندنش لذت بردم
alefzed
کتابی واقعا "چرت" و خواندنی! کتابی که نشون میده چطور فساد،بی لیاقتی و عدم شایسته سالاری مسئول منجر به ایجاد فقر و تباهی در جامعه میشه و تبع اون ریشه های اعتقاد،باور،فرهنگ و حتی تفکر جامعه رو به نابودی میکشونه از دیدگاهی کتاب نسخه ایرانی شده قلعه حیوانات با طنزی بسیار دلنشین و سرگرم کننده و البته از زاویه نگاه مسئولان جامعه است (البته من نسخه صوتیشو گوش دادم)
Cetiax
صددرصد پیشنهاد میدم درسته که من از فلسفه زیاد سر درنمیارم و متوجه نمیشدم یه سری جاها ، اما این باعث نمیشد از طنز داستان لذت نبرم. از طرفی مفهوم کلی هم قابل تامل بود. درکل ازینکه نویسنده انقد خلاقیت داشت و انقد کارش خوب بوده خیلی خوشحال شدم. این طنز بعد طنزای داگلاس مورد علاقم شد
Luna
فوق العاده بود چرا تموم شد😭
MSadra
کتاب نه حرف و ایده جالبی داره، نه داستان خوب و جالب دو ستاره رو هم صرفا بخاطر متن طنزش دادم که بعضی جاها جالب بود البته باید بگم چون انتظار طنز فلسفی داشتم تو ذوقم خورد. یه جور در واقع ترکیب طنز اجتماعی سطحی با یخورده شوخی با کلمات فلسفیه به نظرم اگه تو هر دو زمینه(اجتماعی و فلسفی) طنزی عمیق تر از حرفای روزمره تو تاکسی و پارک و ... ایجاد می کرد خیلی بهتر و قشنگ تر می شد.
fatemeh
بامزه بود
⚖️وکیل بعد از این⚖️
کتاب شماره ۲۵ که در طاقچه مطالعه کردم. بعد از خواندن قلعه حیوانات که حالم رو گرفته بود ، به سراغ خواندن چرتوپیا و کتاب تاریخ روی تردمیل رفتم که اول شروع به خواندن چرتوپیا کردم. در یک جمله میتونم بگم بی نظیره و صد درصد مناسب نوجوانانه و به درد خوب کردن حال بزرگسالان هم میخوره.
Mohammadii
رمانی در قالب طنز پردازی با فلسفه و ادغام با مسائل مختلف جامعه به شکل کهن و نوین. جالب بود اما گاهی هم غم انگیز از نظر اتفاقات اجتماعی حال حاضر.
کاربر ۱۲۴۸۱۲۴
جذب کتاب نشدم،محتوا نداره فقط چاشنی طنز

حجم

۱۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۱۱۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد