نظرات درباره کتاب پوست و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب پوست اثر کورتزیو مالاپارته

نظرات کاربران درباره کتاب پوست

مترجم:قلی خیاط
انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۶ رأی
۴٫۱
(۱۶)
قوش
این کتاب سرگذشت واپسین نفس های فاشیسم در ایتالیا و ورود نیروهای آمریکایی است که نمایان گر جزئیاتی خیره کننده و نگاهی جامعه شناسانه از ایتالیای غرق در بحران است ؛ نویسنده دست شمارا می گیرد و با توصیفاتی ملموس و آشنا شما را در ناپل می چرخاند ، "تمام چیزهایی که توصیف می کند خواهید دید" : در میان مجروحان ، کولی ها ، فقرا ، قحطی و سیاه پوستانی که بومیان آنها را به فروش میگذارند . وضعیت هنر و خسارت هایی که به فرهنگ کوچه و بازار در زمان سلطه ی فاشیسم وارد شده به خصوص با کاربرد های زبانی و شرح چگونگی اصول اخلاقی و اجتماعی آن هم پس از رهایی از دیکتاتوری و ورود مهمانانی ناخوانده به گونه ای صریح توصیف می شود آن هم در شرایطی که به قول نویسنده : "مردم گرسنه پرچم های دشمنان دیروز اش را به دست گرفته و بغل بغل گل به پای فاتحان امروزخود می ریزد". هم چنین گفتگوهای ذهنی و کنش های راوی کتاب با خوی شوخ طبع و نظامی اش که هنوز قطرات خون بر لباس به عاریه گرفته شده اش ، به چشم می خورد در لابه لای خطوطی از کتاب که بوی کلوچه ی محلی ناپل به مشام می رسد دل انگیز است. این کتاب در کنار رمان "قربانی" از همین نویسنده ؛ وضعیت دقیقی از انسان قرن بیستم به دست می دهد ؛ قرنی که به قول تروتسکی اگر می خواستی خوشبخت زندگی کنی نباید در آن برحه به دنیا می آمدی ... خواندن کتاب توصیه می شود.
vahid
💮🌼 درود بر شما، توضیحات بسیار زیبا و فوق العاده جذاب، امیدوارم همه بتونیم حس واقعی و خوب مطالعه را با دیگران به اشتراک بگذاریم ،پاینده باشید سپاسگزارم .
Mahla V.KiyAN
. .مالاپارته قصد کرده بود با "پوست" واقعیتِ تلخ دنیایِ پیرامون را ترسیم کند و آن را بر سر خواننده‌اش آوار کند؛ که توانست، و کرد. سخت است نوشتن از شاهکار کورتزیو مالاپارته. جراحتی آنچنان عمیق و کاری بر روح و جانِ خواننده وارد می‌کند که نمی‌داند از کجا لبه‌های این زخمِ شرحه شرحه را به‌هم برساند و بر آن مرهم بگذارد. .حوالی چهارصد صفحه از "رنج" گفت و گفت و من مشتاق و حریصانه قطره قطرهء کتابش را سر کشیدم. بخش‌هایی از توانم فراتر بود. آنجا که از "فِبو" سگ وفادارش گفت، لحظه‌ای قلبم مچاله شد، دیدم که نفس‌ام جا ماند و چشمانم نم زده. رهایش کردم اما دلم طاقت نداشت و بعد از چند دقیقه باز از سر گرفتمش. .مالاپارته طعم ایمان به فاشیسم را چشیده، به اردوگاه کمونیسم سرکشی کرده و معنای ایدئولوژی و حقایق درگیری‌های سیاسی را آنقدر خوب دریافته که اینجا در پوست، آشکارا آن به‌باد سخره می‌گیرد. "پوست" از جنگ می‌گوید. جنگی که از زبان فاتحینِ سرافرازش لب به سخن نگشوده و روایتی مسیح‌گونه از لجن‌زارِ مغلوبین را بازگو می‌کند. کتاب تجربیات حقیقیِ مالاپارته از جنگ دوم جهانی و بازه آزادسازی ایتالیا توسط متفقین، از چنگالِ آلمان‌ها را در بر‌می‌گیرد. زمانی که از ایتالیا چیزی باقی نمانده. فقر و گرسنگی، طاعونِ فساد و فحشا را همه‌گیر کرده و او در قالب ایتالیاییِ مغموم و سرافکنده‌، با یونیفرمِ کهنه و خون‌آلودِ سربازانِ انگلیسی و فرانسوی دست در دستِ بیگانه برای رهایی کشورش می‌جنگد. درد و خفتِ مردمی را می‌بیند که از غرورشان اثری برجا نمانده و در حضیض ذلت برای زنده ماندنِ این "پوستِ" پوسیده، نکبت‌زده و توخالی می‌جنگند و کاری از او ساخته نیست جز اینکه روایتِ این زجر را برای آیندگان ثبت کند. روایتی بُرّنده و تلخ که از اعماق حقیقت سرچشمه گرفته؛ گاهی گروتسکی منطقی و قصه‌گو می‌شود و گاهی در کلامِ تغزلی و شاعرانه مالاپارته غوطه‌ می‌خورد و اینچنین تا پایان، لبه‌ نان‌فیکشن و رمان حرکت می‌کند. .زبان مالاپارته از انگِ سکسیسم، زن‌ستیزی و هموفوبیا ابایی ندارد؛ بی‌ملاحظه و بی‌باکانه به‌هرچه در نگاهش غریب و ناموزون بنماید می‌تازد و سنگ‌سارش می‌کند. .او با غمی سرشار، که در تک به تکِ جملاتش هویداست از دردِ وطنش می‌نویسد و به‌جانِ خواننده می‌نشیند. تا به امروز، شخصاً روایتی اینطور زنده و جاندار از کثافتی به‌نام جنگ ندیده و نخوانده بودم. از روزگار مردمانی که به‌رنج خو گرفته‌اند و همچون بره ابراهیم دم به دم قربانیِ حماقت و خیالاتِ رهبرانشان می‌شوند. .مردم ایتالیا، یا شاید اروپا و حتی جهان، به مالاپارته مدیون‌اند. کسی که برای انسان دل سوزانید و فریاد‌های بی‌صدای انسانیت را به‌گوش مردم جهان رساند. کتابش در لیست ده کتابی جا گرفت که خوشحالم قبل از مرگ تلخی آن را چشیدم. که همراه او شدم و لبه پرتگاهِ سقوط ایستادم، حقارت، خفت، مرگ و پوسیدگی تن را به چشم دیدم. با چشمان خودم دیدم که مالاپارته حق داشت که مرگ به پوسیدگی شرف دارد. . .پ.ن: هرچند که قلی خیاط در ترجمه رقیب قدر قدرتی همچون بهمن محصص داشت اما ترجمه قابل قبولی ارائه داده بود که آسیب آشکارِ سانسور هم آن را از ریخت نیانداخته بود.
کاربر ۲۴۶۶۸۴۴
منظور از : ... و همچون بره ابراهیم دم به دم قربانی حماقت و خیالات رهبرانشان میشوند. چیه؟
vahid
من در حال مطالعه نمونه بودم واز خرید غافل شدم ،ممکنه تخفیف این کتاب را مجدد فعال بفرمایید? موافقان لایک بفرمایید..پنجاه درصد یا چهل درصد بود.. لطفا مجدد در تخفیف قرار دهید کتاب پوست
نگین
توصیفات عالی بود. اگر قبلا ایتالیا رو دیده بودم؛ و با ادبیات ایتالیا آشناتر بودم، فهم خیلی از مکانها و اسمها برام راحتتر بود.
Mary gholami
نتونستم باهاش ارتباط بگیرم
کاربر 3563674
بسیار خسته کننده بود بیش از حد به حواشی پرداخته شده بود ضمن اینکه ترجمه روان و راحت نبود
جواد
دریایی از توصیفات و بازی با کلمات؛ گاهی خسته کننده و گاهی جذاب
jaVad
روایتی بسیار تلخ از سرگذشت مردم ایتالیای مغلوب در جریان جنگ جهانی دوم است. مالاپارته بسیار استادانه تلخی جنگ و مغلوب شدن یک ملت را به تصویر کشیده است و از داستان های ترسناکی سخن میگوید که در جریان جنگ جهانی دوم رخ داده است. من نمونه هایی از این روایات تلخ و ترسناک را در بریده های این کتاب گذاشته ام. پیشنهاد میکنم اول آن بریده ها را بخوانید و سپس نسبت به خرید و مطالعه کتاب تصمیم بگیرید. در ضمن باید بگویم که متاسفانه ترجمه کتاب چندان روان و لذت بخش نیست و بهتر است این کتاب زیبا توسط شخص دیگری مجددا ترجمه شود.
بیات
بسیار جذاب و مجذوب کننده. نویسنده تو خلق این اثر شاهکار کرده
پریسا سپیدار
ینی چی؟ عقب افتاده؟ خجالت نمیکشین؟ من نظرات ایشونو خوندم کسی که عقب افتادست این همه کتاب نمیخونه.....نظرات کوتاه گذاشتن جرم که نیست نظره دیگه! وظیفه کسی نیست یه نقد طولانی بنویسه.
amir mahdi jamali
نه شما خوب هستی که توجیه می کنی!
Behzad
چیکارش دارین خب مثلا الان شما خوبین که دارین توهین میکنین

حجم

۳۷۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۱۵ صفحه

حجم

۳۷۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۱۵ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد