نظرات درباره کتاب ابوالمشاغل (داستان یک زندگی، جلد دوم) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ابوالمشاغل (داستان یک زندگی، جلد دوم) اثر نادر ابراهیمی

نظرات کاربران درباره کتاب ابوالمشاغل (داستان یک زندگی، جلد دوم)

امتیاز:
۴.۲از ۷۶ رأی
۴٫۲
(۷۶)
Amin
این کتاب در ادامه کتاب "ابن مشغله" به مرور بقیه زندگی نویسنده و فعالیت هاش پرداخته؛ کارهای مختلفی که کرده و انصافا هرکدوم برای خودش درس هایی داره.(بهتره قبلش ابن مشغله رو بخونید) کتاب عالیه و حس خوبی داره قسمت به قسمت جملات و نکات مهمیه که باید یه دفتر کنار دست آدم باشه و بنویسه. کم مونده کل کتاب رو علامت بزنم کتاب آموزنده و جذابیه چه زندگی پر فراز و نشیب و البته سالم و بر پایه اصول اخلاقی خاصی داشتن... روحشون شاد
محمدجواد
فقط حسرت این را میخورم که چرا اینقدر دیرهنگام به نادر ابراهیمی رسیده ام... فوق العاده است. کم دیده ام نویسنده ای که از عمق اعتقادش بنویسد و زلال باشد، نادر یکی از بهترین آنهاست.
محمد حسن
در طی این سالهایی که کتاب میخونم ، خام بودم و به مرور عیار نویسندگان دستم می آمد. تا کلیدر را خواندم. دو بار. و از آنگاه فقط محمودخان دولت آبادی را می پسندیدم و او را بر قله می دانستم. تا چندی پیش که رمان آتش بدون دود را خواندم. نمی خواهم بگویم در هر زمینه نادر از محمود بهتر است. اما الان ، با همه ارادتم به محمود ، نادر برایم در‌ قله است.
Amin
واقعا حسرت سنگین و بزرگیه😞😢
توحيد
شکی نیست که خورشید در راه است؛ برخیز و با من همسفر شو... از علامه حسن زاده آملی (حفظه الله) نقل هست که: یکی از اهم مراقبات این است که انسان، واردات و صادرات دهانش را مواظب باشد. وقتی واردات انسان هرزه شد، صادرات او هم هرزه و پلید و کثیف می شود. یعنی قلم او هرزه و نوشته هایش زهرآگین خواهد شد... بعد از مطالعه ی تعداد زیادی از آثار نادر [که به حق، نام برازنده ای براش انتخاب کردن] می تونم بگم این مرد از پاک ترین انسان های این آب و خاکه و جلای قلمش، علتی غیر از جلای باطنش نداره. ابن مشغله و ابوالمشاغلو بخونید و به دیگران هم توصیه کنید بخونن و از این همه لطافت، سرسختی در راه درست ماندن، میهن دوستی و راستی و هزاران حسن مواج در زندگی یه انسان ایرانی مسلمان دغدغه و دردمند، لذت ببرید. در وصف زیبایی، گیرایی و آموزنده بودن صرف این یه کتاب، همین بس که انقدر از جملاتش ذوق کردم و علامت زدم که فکر می کنم، جمعا فقط چند صفحه از کتاب دست نخورده باقی موند!
ــسیّدحجّتـــ
ابوالمشاغل به طاقچه رسید... . ممنونتم طاقچه 🌸
Nafiseh R
قبل از خوندن این کتاب حتما ابن مشغله رو بخونید هر دو کتاب عالیه. ابوالمشاغل پر از نکته و درسه و خط به خطش قابلیت اشتراک گذاری داره. من کتاب چهارمیه که از نادر ابراهیمی میخونم و به شدت ازش لذحت میبرم و واقعا عاشق قلم ایشون هستم. شجاعت و صراحتی که داره من رو جذب خودش میکنه و اینکه ادای روشنفکرا رو در نمیاره و کاملا بی پروا اشکالات حکومت قبلی و فعلی رو میگه،قابل توجه دوستانی که مدام میگن قبلاها بهتر بود ، اون موقع ها که انقدر فساد نبود.
alres
فوق العاده است.. بخوانید و مجذوب قلم بی نظیر نادر شوید
گل رز
عالی بود متن روان و همراه با طنز کلام دلم میخواست هی هایلایت کنم از بس شیرین و دلچسب بود
esi
عالی ودلچسب
امیرحسین
هر کتابی بستگی به علایق شما، میتونه خوب باشه یا بد! نظرم در مورد این کتاب شاید فرق داشته باشه با بقیه! کتابی خشک، پرگو و بعضا خسته کننده! من رو جذب نکرد، البته کتتب هایی از این قبیل شاید من رو جذب نکنن! ولی به نظرم اگه علاقه به خوندنش دارید اول ابن مشغله رو بخونید
کاربر ۳۰۹۰۴۱۷
دقیقا نظر منم همینه👌🏻
Ra.Akhlaghi
ابوالمشاغل زندگی کاری نویسنده اس که چیزی جز صداقت و شجاعت برای ایستادن بر سر آنچه درست میدونه، نیست، هرچند که همیشه هزینه های سنگینی براش میده. انقدر بیان نویسنده جالبه که حس میکردم مثل یک پدر بزرگ کنار من نشسته و داستان زندگیش رو برام میگه و در این بین سعی میکنه راه درست رو هم بهم نشون بده.
Amin
دقیقا👌
آتنا
در ادامه ابن مشغله این کتاب رو خوندم که شرح کارها و مشاغلیه که نادر ابراهیمی توی زندگیش تجربه کرده. به نظرم یک جاهایی رو خیلی زیاد شرح و تفصیل داده بود و خوندنش برام خسته کننده می شد یک جاهایی هم بود که همش دوست داشتی اون قسمت رو هایلایت کنی و علامت بزنی بس که خوب و قشنگ بود. در کل خوب بود.
رازی.
فقط میتونم بگم وقتی به قسمتی رسیدم که راجع به ساخت فیلم"آتش بدون دود" بود،از طاقچه بیرون رفتم وسرچ کردم و وقتی فهمیدم در اوج فساد سینما،همچین فیلمی ساخته شده،ساعت ها در بهت بودم و نهایتا فقط این دستگیرم شد که: وقتی نادر اشاره‌میکند که آتش بدون دود نمی‌شود،جوان بدون گناه(ضرب‌المثل ترکمنی،) وبعد هی داستان پیش می‌رود وهی میگوید ما آتش بدون دود راساختیم،ما آتش بدون دود راساختیم، بی دلیل حذف به قرینه را حذف نکرده و در لفافه فریاد می‌زند من در اوج جهنم فساد سینما "آتش بدون دود" درست کردم(سینما بدون فساد)
mobtalaaa
فکر میکردم لازمه بلافاصله بعد ابن مشغله بخونمش اما شما این عجله رو نکنید! بخونید! خصوصا اگه دقیقا نمیدونید چه کاره شید.
مبین
در این کتاب بسیار شاهد #حق_گویی بودم. خدا رحمت کند نادر ابراهیم را که حقیقتاً دارای ذهن سالمی بود.
sedighe
ابن مشغله رو تازه خوندم. مطمئنم از این کتاب هم لذت می برم به اضافه این حسرت که کاش زودتر با نوشته های بی نظیر آقای نادر ابراهیمی آشنا میشدم. متشکرم که کتابهاشونو تو طاقچه بینهایت گذاشتید. بقیه کتابهاشونو هم بیارید لطفا
⚖️وکیل بعد از این⚖️
هفدهمین کتابی که در طاقچه مطالعه کردم. خوب نظر من زیر کتاب ابن مشغله به خاطر پر شدن فضای نظرات کتاب با تاخیر به نمایش درآمد و توفیق اجباری شد که این کتاب را به بهانه نظر گذاشتن ، پشت سر ابن مشغله بخوانم. سیزده سال بعد از ابن مشغله ، نادر ابراهیمی کتاب ابوالمشاغل را نوشت. اگر من میتواتستم ، خواندن این دو کتاب را در مدارس به صورت قانون در می‌آوردم و میگفتم که تدریسش کنند ؛ چون از تجربه هایی صحبت کرده که دیگر نیاز به تجربه اضافی توسط نوجوانان و جوانان نیست. به قول یک نویسنده که در کتابش نوشته بود : من برای نوشتن این کتاب ، پنج سال زمان صرف کردم و تحقیق کردم ؛ خیلی بی انصاف هستید اگر تمام تجربه من رو توی کمتر از یک هفته برای خودتون نکنید. حالا داستان این دوتا کتاب هست ؛ خیلی بی انصافیه اگر به تجربه های نادر ابراهیمی توجه نکنیم و اون همه آدمی که زیر کتاب اولش نظر گذاشتند ، حالا در کتاب ابوالمشاغل کجا هستند؟ (:
Ulaanbaatar
اگه فقط قرار باشه آثار یه نویسنده ایرانی رو برای ادامه عمرم انتخاب کنم، اون حتما نادر ابراهیمی خواهد بود. مطالعه این کتاب برای کسایی که دچار نوستالوژی هستن، به شدت توصیه میشه.
booklover
اگر ذهنتون درگیر اینه که وقتی همه بد می کنند من چطور می تونم آدم خوبی باشم، مگه میشه؟ این کتاب و ابن مشغله کنار هم می تونه براتون جالب باشه. از طرف دیگه خوندن زندگی یک نویسنده از زبان خودش همون طور که بوده، نه خوب تر نه بدتر، فرصتیه که شاید کمتر پیش بیاد.
کاربر ۱۵۱۸۳۲۵
کتاب خوبی بود تاثیرگذار پراز درس زندگی .اخرین قسمت کتاب جوهره عقاید نادر ابراهیمی هست که خیلی مهمه حتما بخونید.
❤ محمد حسین ❤
کتاب ابوالمشاغل در ادامه کتاب ابن مشغله هست. اقای نادر ابراهیمی در ابن مشغله روایت نوجوانی و جوانی خودش رو به رشته تحریر در اورده و از نظر مقطع زمانی، به حکومت پهلوی مربوط میشه و توی اون کتاب خیلی از حکومت پهلوی انتقاد کرده و دلیلش رو باجگیری و رشوه گیری کارکنان دولت در هر پست و مقامی اعلان میکنه. در کتاب ابوالمشاغل، به نوعی روایت زندگی خودشون رو در مقطع میانسالی و وقتیکه زن و بچه دار شدن رو بازگو میکنن، مقطعی مربوط به قبل از انقلاب هست ( ک از دید ایشون بسیار وضع اسفناکی داشتیم) و مقطعی از کتاب مربوط به بعد از انقلاب هست ( ک باز از دید ایشون همه چی گل و بلبل و سنبل هست)
maria
اینجور ک از توضیحاتتون میاد .کتاب آمیخته با سیاست

حجم

۴۷۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۶۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۴۷۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۶۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۸۲,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد