نظرات کتاب تابوت های دست ساز
کتاب تابوت های دست ساز اثر ترومن کاپوتی

کتاب تابوت های دست ساز

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۱از ۴۲ رأی
۳٫۱
(۴۲)

نظرات کاربران

محمود
اگر به داستان‌های جنایی، مخصوصا قتل‌های زنجیره‌ای که با انگیزه‌های خاص‌ و ویژه‌ای انجام می‌شوند علاقه‌مند هستید، به هیچ عنوان کتاب را از دست ندهید. کتاب موضوعی فوق‌العاده دارد، با اینکه به‌شخصه انتظار تزریق هیجان بیشتری در متن داستان داشتم، اما چون اتفاقات همه واقعی است و به صورت گزارش نوشته شده، نویسنده نمی‌توانسته کاری از پیش برد و صرفا به بهترین شکل ممکن شرح وقایع کرده است. با این وجود تغییر لحن متن از محاوره به کتابی آدم را دیوانه می‌کند. متن اصلی را ندیدم که آیا اینطور است یا نه، اما ای کاش مترجم این مسئله را رعایت می‌کرد و تمام داستان را به صورت کتابی برمی‌گرداند. خلاصه اینکه کتاب کوتاه و جذابی‌ست؛ همانطور که گفتم، اگر به این‌ ژانر علاقمند هستید بخوانید، در غیر این صورت با این وضعیت متن، فکر نمی‌کنم جذابیتی داشته باشد.
Dentist
این کتاب، گزارش مجموعه‌ای از قتل‌های زنجیره‌ای و واقعیه که خود نویسنده در جریان وقوع اون‌ها بوده و شرحش رو به صورت گزارش به نگارش درآورده. این ماجرا کاملا واقعیه و نمیشه مثل داستان‌های جنایی نویسنده‌هایی مثل آگاتا کریستی، ازش انتظار غافل‌گیری‌های عجیب و غریب داشت. ولی همه چیز توی کتاب بسیار هنرمندانه و زیبا توصیف شده. ترجمه‌ی کتاب ترجمه‌ی خوبی نبود. قبلا ترجمه‌های خوبی رو از بهرنگ رجبی خونده بودم. ولی ترجمه این کتاب خوب نبود. جالبه که مثلا تلفظ عبارت فرانسوی «un peu» به جای (اَن پو) نوشته شده بود (اون پئو!!!!).
Amirali Etemadi
دوستان عزیز دقت کنید میخاید نظر بنویسید داستان اسپویل نکنید خاهشا
0
zohreh
۱۶. آیا این یه کتاب هیجان انگیز و معماییه؟ میشه گفت نه! کتاب با موضوعی جذاب شروع میشه اما نویسنده بصورت نقل قول و روایت ماجرا رو پیش میبره، هیچ ردگم کنی و هیجانی که بطور ناخودآگاه از این سری کتابها انتظار دارید رو نداره. ممکنه وسطهای کتاب با خودتون فکرکنین که کم کم دارید همه چیز درست حدس میزنید. پایانش شما رو بین زمین و هوا معلق میذاره، نه چون خارق العاده و استثناییه؛ برعکس چیزیه که جلو چشمتون بوده!
قوش
پرداختن به فلسفه ی اخلاق با رویکردی روانشناسانه وکلنجار های ذهن افسرده و مضطرب راویِ بی قرار ، در محیطی مسموم اما پر از سکوتی خوفناک‌ که انسان هایی مطرود از هستی را گرد هم آورده ؛ فضایی شبیه به گوتیک های جنوبی خلق کرده است. فضاسازی ها و شخصیت پردازی ها آن قدر بکر و ملموس است که شخصاً با شخصیت ها در جایی از کتاب به صرف غذا مشغول شدم و یا درجایی دیگر اشتراکات مقتولین را زیرگوش خود می شنیدم. این کتاب دریچه ایست که شما را با عمق سیاهِ جنایت هایِ قاتلی محتاط که با وسواس ، قتل هایی ماهانه مرتکب می شود ، به همراهِ توصیفاتی منجمد و زِبر از نویسنده ، روبرو می کند. مطالعه ی این کتاب توصیه می شود.
Roxana
میشه گفت همه قسمت هاش خوب بود ولی بدون هیچ پایان مشخصی!!!
sarabanoo13
از کتاب هایی که به نتیجه نمی رسن بدم میاد... اگه قرار نیست قاتل پیدا شه، برای چی مردم رو الاف می کنن...
negar_a
در طول کتاب هیجان رو حس میکنی و فکرت درگیر میشه که واقعا قاتل کیه ولی آخرش انقدر بد تموم میشه که کلا پشیمون میشی چرا کتابو خوندی، نسبت به کتابهای جنایی دیگه ضعیف تره و چون گزارشه داستان پردازی خاصی نداره. در کل پیشنهادش نمیکنم، تو این ژانر خیلی کتابهای بهتری هست برا خوندن پیشنهاد من مهمان ناخوانده ی شاری لاپنا ست.
Ramtin
کتاب تابوت های دست ساز در کل کتاب خوبیه و سرگرم کنندس.نویسنده خیلی خوب تونسته از وقایع داستانی بنویسه و برای من لحنی که نویسنده تا اواخر کتاب حفظ کرده بود از بقیه عناصر بیشتر درخشید اما با دوستان موافقم که پایانی نه چندان جالب داشت.میتونم بگم بیست سی صفحه آخر از کیفیت بقیه صفحات برخوردار نبود
Atena snf
کتاب بسیار جالبی بود! به‌خصوص از شیوه‌ی روایت و فضاسازی و دیالوگ‌هاش خوشم اومد. پیرنگ قدرتمندی نداشت، اما شیوه‌ی نگارشش فوق‌العاده‌ بود. از اون کتاب‌هاست که شاید دوست داشته باشید چند دفعه بخونید و از چند زاویه‌ی مختلف بهش نگاه کنید. این‌طور نیست که فقط برای یک‌بار سرگرم‌تون کنه و بعد بذاریدش کنار. صحنه‌های کتاب توی ذهن‌تون می‌مونن، و اون حس ناب و عجیب‌ و هولناک‌شون. :))

حجم

۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد