نظرات درباره کتاب سیذارتا و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
۴٫۳
(۸۳)
Dentist
سیدارتها‌ی برهمن‌زاده بعد از تجربه‌ی سال‌ها «برهمن» بودن، تصمیم می‌گیره به «شمن»‌ها بپیونده و حقیقت دنیا و حقیقت درونی خودش رو از آیین اون‌ها بیاموزه. با «بودا» ملاقات میکنه و حتی سال‌ها بعد به دنیا و لذت‌های اون روی میاره. اما هیچ‌کدوم اونو به حقیقتی که جستجو میکنه نمی‌رسونن. با خوندن خط به خط این کتاب، ناخوداگاه آدم تک تک اون سوالات رو از خودش می‌پرسه و تلاش میکنه هم‌قدم با سیدارتها، حقیقت درونی خودش و معنایی رو برای زندگی کشف کنه. این کتاب در عین کوتاه و کم‌حجم بودن، ذره‌ذره خونده‌شدن و عمیقا درک‌شدن رو می‌طلبه. من این کتابو با ترجمه‌ی سروش حبیبی خوندم و از کیفیت این ترجمه اطلاعی ندارم.
سلیمانی(دوستداردانش)
و در نهایت، پذیرفتن و قدرت دوست داشتن....
samram
مسحور
hadi_mohammadi10
خوندن کتاب وقتی موثر هست که سوالی ذهن مان رو درگیر کرده باشه. با محور اصلی محتوای که یافتن مسیر کمال هست، کاری ندارم، چون به اندازه کافی به شکل زیبایی بهش پرداخته شده و همه خواننده ها متوجه ش شدند. چیزی ک توی این کتاب ب شکل زیبایی من رو محصور خودش کرد، محترم دانستنِ اشتباه کردن بود. اشتباه کردن در جامعه ما نکوهش شده، همیشه طوری تربیت مون کردند که اشتباه بده، نباید اشتباه کنیم، همیشه کار درست رو انجام بدیم. ولی این کتاب عزت، و بزرگی و زیبایی اشتباه کردن رو بهش برمیگردونه. و به شکل زیبایی میگه که اشتباه اصلا وجود ندارد، و هرچه ک هست قدمی هست برای بزرگتر شدن تو.
نسیم رحیمی
اگر به کتاب های عرفانی علاقه مند هستید حتما از مطالعه این کتاب لذت می برید. کتاب، کم حجم هست و بیانی ساده و روان داره. این سبک زیاد مورد پسند‌ من نیست ولی با این حال از نکات خوب داستان لذت بردم. قطعا مهم ترین آموزه این کتاب، این نکته هست که هر فرد باید بهترین راه زندگی خودش رو پیدا کنه نه این که از اصول و عقاید دیگران پیروی کنه.
سلیمانی(دوستداردانش)
شاید.....‌
Dreamer one
خوندنش ب هر کسی کمک میکنه، ولی هر کسی نمیخونتش 😊
yasamiiin
رمانی که می آموزه زندگی رو باید زندگی کرد. گاهی باید شک به دلت راه بدی و از مسیر منحرف شی تا بفهمی که مسیری که انتخاب کردی درست بوده یا نه. سیذارتا برهمن زاده ی جوان راهی جاده ی پیدا کردن شیوه ی مناسب زندگی برای خودش میشه.
طاقی
بنظرم کتاب خوبیه.. روند کتاب شبیه کتاب نارتسیس و گلدمونده... ولی دوسش دارم..اگه کسی این کتابو دوست داشت حتما نارتسیس رو هم بخونه..محشره
Pourya
از نظر من یکی از کامل ترین کتاب های موجود در دنیاست که علاوه بر داستان زیبا و قلم روانش،مجموعه ای از درس های زندگی رو هم شامل میشه.بینظیره.توصیه میکنم حتما بخونیدش.من برای بار ۴ ام میخوام بخونمش
ا.م
بنظرم داستان، روایتگر نظریه تناسخ بود که در زندگی پیش رویمان اتفاق می افتد. اینکه چگونه در طول زندگی بارها می میریم و هر بار در قالب شخصیتی نو دوباره متولد می شویم. رنج می کشیم، غرورمان آرام آرام می شکند تا عواطف انسانی را بهتر درک کنیم. رنجی که لازمه تغییر است. کتاب کوتاه و روانی بود که توصیه می کنم بخوانید.
hamidreza
کتاب راجب دو جوان هست که کنجکاو هستند و میخواهند در مسیر تکامل انسانیت و کمال گام بردارند،و یک سیره صعودی و نزولی و سپس آرامش درونی رو در بخش انسانیت سیر میکنه شخصیت اصلی این داستان،پشت این داستان تماما فلسفه ای وجود داره ،در کل کتاب خوبی بود
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
به نام آنکه جان را فکرت آموخت سیذارتا داستان برهمن زاده ای است که به همراه دوست برهمنش خانه پدر و مادر را برای جستجوی حقیقت ترک میکند و تجربیات جالبی کسب میکنه، داستان رو حتما بخونید. برای من جذاب و گیرا بود مختصر و مفید بدون اضافه گویی، خیلی دوست داشتم.
مرضی
حس میکنم پیوند عمیقی با کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو داره!
کاربر ۱۴۹۸۴۸۸
از بهترین کتابهایی که خوندم و پیشنهاد میکنم که حتما بخوانید
پوریا نجفی زاده
کتاب حال و هوای عرفانی دارد اما به شکل یک داستان. دوست داشتنی، شیرین و آرامش بخش است. تنها ایرادی که میتوانم بگیرم ترجمه ی خوب اش است که گاهی کمی مکلف میشود و ممکن است همه نپسندند. بعد از خواندنش ممکن است دیگر آن آدم سابق نباشید.
Ali MH
اگر به عرفان و مکتب بودا علاقه مند هستید از خواندن این کتاب مانند سایر کتاب های هرمان هسه لذت خواهید برد. سیذارتا کتابی برای سرگرمی صرف نیست. سیذارتا کتابی ارزشمند و روشنگر در پیمودن مسیر زندگیست. اگر چگونه زیستن دغدغه‌تان است سیذارتا را بخوانید. کتاب دارای ترجمه ای عالیست اما اشکالات نگارشی در متن یافت می‌شود که چندان مانع خوانش روان کتاب نیستند. به لحاظ داستان پردازی با داستانی با تعدد وقایع مواجه نخواهید شد اما داستان کشش خود را حفظ میکند و از مطالعه‌ی آن خسته نمی‌شوید.
Eglantine
این کتاب، داستانی زیبا، راجع به سیرِ تکاملِ معنویِ شخصیتِ اصلی داستان به نام سیذارتا می باشد. ولی از نظر من اگر قصد خواندن کتاب رو دارید توضیحات طاقچه و مقدمه مترجم رو نخونید چون به طور کامل داستان کتاب لو میره و از جذابیتش کم میشه. وقتی کتاب تمام شد برگردید توضیحات مترجم رو بخونید.
Par34
این کتاب از بهترین کتابایی که من چن وقت اخیر خوندم و خوندنشو کاملا پیشنهاد میکنم البته من از نشر ماهی و ترجمه سروش حبیبی استفاده کردم ولی کتاب فوق العادس
Fateme
این نسخه خلاصه یا کامل؟
مریم
واقعا عالی بود
Mohammad
این کتاب شرحی است بر فلسفه شرق که جهان را جمع اضداد دانسته و هر موجودی را تجلی وحدانیت الهی می بیند. بدین ترتیب عذاب وجدانِ گناه و تشویشِ جستجوی خیرِ مطلق را از بین برده و آرامشِ پذیرش را توصیه می کند. این روزها که ما در سلطه عقلانیت غربی هستیم، برای رسیدن به تعادل به جد نیازمندِ شبهایِ رازورزی و کشف و شهودِ شرقی می باشیم.
کاربر ۲۳۲۳۷۶۴
وای خدا مرسی از طاقچه ، این کتاب فوق‌العاده هست‌، در مورد نادوگانکی هست و فوق‌العاده متن روون و جذب کننده ایی داره ، وقتی میخونی دوست نداری ی لحظه بذاریش کنار و دلت میخواد. جلو تر رو بفهمی ، کتاب خیلی عالی و جذابی هست
shbi
جستجوی زیاد باعث میشه چیزی ک‌‌میخای رو پیدا نکنی! جالب بود..🌼ولی پایان بندی جالبی نداشت ب نظرم.

حجم

۱۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد