نظرات درباره کتاب انسان کامل و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب انسان کامل اثر مرتضی مطهری

نظرات کاربران درباره کتاب انسان کامل

۴٫۴
(۱۳۱)
میـمْ.سَتّـ'ارے
من کتاب رو برای خودم به دو بخش کردم در بخش اول به تعریف انسان کامل، اینکه چرا انسان باید انسان کامل بشه؟ چرا باید برای انسان کامل شدن، ارزشهای مختلف وجودی انسان رو با هم رشد داد؟ چرا آگاهی حتی بادرد بهتر از جهالته؟ و... پرداخته شده. استاد در بخش دو که به نظرم جذابتر از بخش قبلی هم هست به انسان کامل در مکاتب مختلف از جمله مکتب عقلیون مثل دکارت و کانت و بوعلی سینا،مکتب عرفا امثال سعدی و حافظ و مولوی، مکتب سوسیالیسم و اگزیستانسیالیسم و مکتب محبت(مکاتب هندی و تا حدودی مسیحیت) و مکتب قدرت( نماد:نیچه) می‌پردازند. و انسان کامل در همه‌ی این مکاتب رو نقد می‌کنند -نقد به معنای واقعی با ذکر خوب و بد نه نقد یک طرفه - و در آخر با انسان کامل اسلام مقایسه می‌کنند. از انتقادات همیشگیم به انتشارات صدرا می‌گذرم... هیچ شماره تماسی هم برای انتقادات و پیشنهادات ندارند بلکه من‌کمتر حرص بخورم.😐 کتاب به شدت شیرین و خوشمزه‌ای هست، از دستش ندید. و عصاره‌ی کتاب هم در این چند جمله از خود کتاب خلاصه میشه: «افلاطون، یک گوشه را می‌گیرد و اشتباه می‌کند، بوعلی سینا یک گوشه را می‌گیرد، مولوی و محی‌الدین عربی یک گوشه را می‌گیرند، نیچه یک گوشه را می‌گیرد، کارل مارکس یک گوشه‌ی دیگر را می‌گیرد، ژان پل سارتر یک گوشه‌ی دیگر را. آن‌وقت چطور پیامبر می‌تواند یک بشر باشد و این‌گونه مکتبش جامع و عالی و مترقی باشد؟! گویی همه‌ی اینها یک عده بچه هستند، حرف‌هایشان را زده‌اند و در نهایت معلم حرف خود را می‌گوید، آن هم چقدر عالی و راقی!»
کاربر 3755127
بسیار عالی
محمد کاظمی
من آدم بی سوادی هستم اما کتاب که میخونم احساس آرامش عجیبی دارم انگار رها میشم از همه چیز
کاربر 5223978
سلام. دقیقا به چیزی اشاره کردی و توضیح دادی که فردی قراره کتاب را بخونه، دیگه درگیری ذهنی نداره که چی قراره بشه و چی قراره برداشت کنه. به نوعی این توضیحات راه رو برای خواننده مشخص میکنه. حالا صرف نظر اینکه موافق کتاب هست یا نیست. اون بحث دیکه ای است.‌بسیار ممنون هستم.
Rara,the real snowwhite
من بیشتر کتابهای نویسنده(شهید مطهری) رو خوندم و قطعا این کتاب یکی از بهترین کتابهای ایشونه. من چارچوبهای ذهنیم بعد از خوندن این کتاب تغییر کرد و به هدف خودم از زندگی نگاه تازه ای پیدا کردم. فوق العاده است! میگه که انسان کامل باید تمام ابعاد وجودیش رو با هم رشد بده. نکته همینه!این یعنی زندگی کامل و تلاش و تلاش هر روز برای کامل تر کردن همه ی حوزه های شخصیت فردی و اجتماعی.
کاربر ۳۰۸۷۷۹۱
احسنتم
Rara,the real snowwhite
ممنونم
کاربر ۲۸۰۴۸۸۹
توضیحات عالی بود
|قافیه باران|
اساسا مطالبی که با تفکر و منطق و استدلال سر و کار دارند خشک و حوصله سربر جلوه میکنند، اما استاد مطهری این آموزه ها را شیرین و دلچسب و دقیق تشریح کرده اند طوری که بیش از خواندن یک رمان جذاب، انسان از مطالبشان لذت میبرد درعین اینکه انسان را وادار به تفکر هم میکند. صلواتی نثار روح بلندشان🌱"
فرزانه حسینیان
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
بیخیال
تفکر حوصله سربر نیست ولی خیلی ها بلدش نیستند.به خاطر همین میگن حوصله سربره
|قافیه باران|
چه جالب! احسنت 👌😅
علی
خیلی گرانسنگ و پرارزش کتاب های شهید یکی از یکی بهترن
محمدیاسین ملائی
خوب پس چراستاره ندادی🤔
teacher.fateme
خب داداش پس چرا ستاره ندادی؟
هانیه
بسیار روان و قابل فهم طوری که همه میتونند بخونن . یعنی وقتی کتاب رو میخونم دوست ندارم بزارم زمین . مطالب کاملا بهم پیوسته . در کل بسیار عالی دوست دارم کتابخونم رو پر کنم از کتابای ایشون😍
مصطفی احمدی
به نظر من خط فکریه شهید مطهری کاملا عقلانی و عرفانی و مجتهد ظلم ستیز است و کاملا صفات یک مسلمان واقعی چیزی بغیر از این صفات و قص علی هذا مانند اینها نباید باشد، یعنی یک انسان کامل برای اینکه خودش را بشناسد باید اول خدا را بشناسد. بنظرم این کتاب رو جوون های ما باید بخوونن و تمام اهداف اسلام رو بتونن با درس از این تفکر کاملا عقلانی و استدلالی استاد مطهری درک کنند و نه فقط این بلکه تلاش و جهاد کنن که یک کشور مقتدر و اسلامیه واقعی بسازند و یا حجامت کنند، نسل جدید ان شاءالله با تموم کم و کاستی ها روحیه ی خودشون رو به نسل پیر نشون بدن روحیه اصلیل اسلامی و حیدری..
کاربر ۲۸۰۴۸۸۹
کاش مسئولین هم از این دست کتاب ها رو مطالعه می کردن
مریمیسم
این کتاب به کل ذهنتیمو راجع به مسائل دنیوی واخروی عوض کرد..خیلی کتاب جذابیه من دوسش داشتم💙
Ramtin
قطعا این کتابو پیشنهاد میکنم! واقعا نمیتونم نظری بدم که کتاب چحوری بود فقط میتونم بگم عالی و عالی و عالی .....
آیه
عالیه
أبوٰمُخلــــِـــٰـــصْ
شبا هنگام
💝Mom M
تو را من چشم در راهم😞
سیمین
این کتاب به شما کمک میکنه که شناخت بهتری نسبت به خودتون و اهدافتون داشته باشید مطمینم که با خوندن این کتاب نگاهتون به دنیا خیلی خیلی عوض میشه اصلا این کتاب رو از دست ندید...
0_0
عالیه
کاربر 272260
خواندن این کتاب برای کسی که میخواهد به انسانی کامل تبدیل شود، توصیه میشود .
مهیار
این کتاب برای مقایسه اجمالی اسلام با مکتب های منسوخ و موجود ساخته بشر بسیار مفید است.
SARA
سلام*ی کتاب ب شدت جذاب، ک عاشقتون می کنه ...
Alireza Hakimzade
لام خیلی ممنون از قرار دادن کتاب های ارزش مند دکتر شهید مطهری قانونی وجود داره مبنی بر اینکه اگر بیشتر از ۳۰ سال از وفات یک نویسنده بگذره کتاب های اون نویسنده باید به طور رایگان عرضه بشه، اگر امکانش هست کتاب های ایشون یا بخشی از کتاب هاشون رو رایگان قرار بدید با تشکر
میـمْ.سَتّـ'ارے
اپ شهید مطهری رو دانلود کنید این کتابها رو به صورت رایگان و قانونی ارائه میده.
hedayat Homa
در این کتاب استاد مطهری اندیشه های مختلف را بررسی کرده و نظر اسلام را گفته که به انسان مفهوم اینکه چطور اندیشه کند را می آموزد
محمدامین سنجری
از بهترین کتب استاد که واقعا خلاصه و بی طرفانه از مکاتب جهانی درباره خصوصیات انسان کامل صحبت کردند بخوانید عزیزان ☺️
khorshid_sh
خصوصیات انسان کامل را از دید مردم هر دوره توضیح داده تا رسیده به مکتبهای فعلی دنیای امروز به طور خلاصه و کافی. از نظر اسلام هم توضیح داده و با حضرت علی ع مقایسه کرده. اینکه ایا با عبادت انسان کامل میشود؟ نظر قران چیست و انسان کامل چطور باید زندگی و رفتار کند. در کل عالیه . بسیار لذت بردم. جواب بسیاری از سوالهای خودم را گرفتم. توصیه میکنم قبلا از مطالعه این کتاب، کتاب جاذبه و دافعه علی ع را مطالعه کنید تا خطر افراد مومن بدون اندیشه را برای اسلام و جامعه مشخص شود و سپس این کتاب.
حسین نوروزی
کتاب خوبی هست.انسان رو به فکر وا میداره...
فائق
من این کتاب و چاپی خوندم، بسیار عالی بود تعریف فیلسوف شهید مطهری ره از انسان کامل، بسیار عقلانی و عرفانی و خواندنی ست؛ باشد که به آن معارف و مراتب عالی ما هم دست پیدا کنیم و متصل به وجود انسان کامل دوران خود شویم.

حجم

۲۹۹٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

حجم

۲۹۹٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
۲۱,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد