نظرات کتاب پلنگ‌های کافکا
کتاب پلنگ‌های کافکا اثر موآسیر اسکلیر

کتاب پلنگ‌های کافکا

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۰از ۱۰ رأی
۴٫۰
(۱۰)

نظرات کاربران

Mohammad
(۷-۴-[۱۴۷]) داستان ترکیبی از واقعیت های تاریخی و خیاله؛ نویسنده شخصیت های اصلی و کلیدی انقلاب کمونیستی روسیه و بخشی از تاریخ اون رو وارد داستان کرده و ماجرا پیرامون یادداشتی از کافکا - که خودش هم در داستان حضور داره - جریان داره؛ فضای داستان همچون آثار ماکسیم گورکی و سایر نویسنده های چپ گرا، فضایی آکنده از مبارزات سیاسی و طبقاتیه.
Dentist
کتاب از لحظه ی دستگیری جوانی به نام جیمی آغاز میشه که متهم به تشکیل گردهمایی هایی توطئه گرایانه علیه حکومته. همراه این شخص دست نوشته ی مشکوکی پیدا میشه که فردی به نام کافکا اون رو امضا کرده. بعد از این، کتاب سال ها قبل از این واقعه و ماجرای جالبی از عموی جیمی (راتینهو) رو روایت میکنه. فردی که عقاید چپ گرایانه داره و به شدت در تلاشه به عضویت حزب کمونیسم دربیاد و در این حین ماموریتی بهش واگذار میشه که باعث آشناییش با نویسنده ی ناشناسی به نام کافکا میشه.. کتاب جالبیه. اطلاعات خوبی نسبت به چپ گرایان و کمونیست ها میده و البته لازمه بگم که فهمش نیاز به آشنایی با یک سری از اصطلاحات سیاسی خاص داره. در عین حال داستان جالبی هم در پس این ماجراها وجود داره. در کل به نسبت حجمش کتاب نسبتا خوبیه.
سارا خانم
دوستش داشتم جالب بود.
جواد
دلتنگ شدم از این سرنوشت کتاب خوبی بود نمی تونم بگم عالی عالی قصه ی یک جوان که در پی آرزو خود می رود و زندگی خود را می گذارد اما پایان خوشی ندارد و به چیزی دست نمی یابد
0
محسن غضنفری
عالیه طاقچه جان دمت گرم
Mrym
بسیار خوب و پرملات.
AS4438
عالی، کتابی در رابطه با جنگ آلمان وروسیه وسپس انقلاب اکتبر روسیه، راوی جیمی، ازخاطرات عمویش راتینهو میگوید، خواندنش بسیار لذتبخش است.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
کتاب با لحن شوخ و تند و گاها پرهیجان خود، به سراغ ماجراجویی نه چندان کم خطر “راتینهو” می رود و شما را سرگرم داستان جذاب خود می کند. داستانی که در آن، به خوبی جو همان سال های درگیر انقلاب و پرتنش روسیه و آلمان را بازسازی می کند و در همان لحن تند و سریع خود، شما را همراه افکار و عقاید چپ گرای “راتینهو”ی یهودی، درگیر ماجرای غریب، پرتنش و هیجان انگیز خود می کند. داستانی که در آن، پای نویسنده ی گمنام آن زمان، فرانتس کافکای غم زده و کم حرف هم به ماجرا های راتینهو کشیده می شود و همین امر، بر جذابیت و رازآلودی داستان، بیش از پیش می افزاید و ایده ی اصلی و نبوغ آمیز داستان و مفهوم نهایی و پنهان آن را، شکل می دهد. ترجمه ی روان و موزون کتاب هم به درستی با لحن تند و لذت بخش نویسنده همراه شده و کتاب را به نقطه ای والا از هیجان و تاثیرگذاری می رساند. هرچند که نیاز است از قبل با چندین اصطلاح سیاسی آشنا باشید.داستان از ارائه ی گزارشی محرمانه، از دستگیری جوانانی متهم به تشکیل گردهمایی هایی توطئه گرایانه علیه حکومت، آغاز می شود. سردسته ی گروه، جیمی کانتارُویچ، همراه با برگه ای حاوی متنی به امضای فرانتس کافکا، دستگیر شده و به دلیل سابقه در انجام فعالیت های سیاسی، جهت بازجویی راهی زندان می شود. در ادامه، کتاب به وقایع غریب و رازآلود پیش از دستگیری جیمی می پردازد. و داستانی که علاوه بر خود جیمی، شامل عموی بزرگ او، بنجامین کانتارویچ، و نیز نویسنده ی مخوف آلمانی، فرانتس کافکا می شود. داستان، به حدود سال ۱۹۱۶، به زمان گیر و دار های انقلاب روسیه بر علیه تزار، و شکل گیری تشکیلات چپ گرا، بر می گردد. قهرمان داستان، جوانی به نام “بنجامین کانتاروویچ” از اهالی روستای یهودی نشین بسارابین، جایی میان روسیه و رومانی، از جوانان روستایی جذب شده توسط گرایشات چپ و حزب کمونیسم است که به خاطر ظاهرش به لقب “راتینهو” – به معنی موش – شهرت یافته. بنجامین به شدت تحت تاثیر کتاب محبوبش، مانیفست کمونیست، که توسط دوستش “یوسی”، رهبر سیاسی و فکری جوانان روستا، به او هدیه داده شده، و همچنین عقاید رهبرش، لئو تروتسکی قرار گرفته است. “راتینهو”، قهرمان جوان داستان، به طور تصادفی راهی انجام ماموریتی محرمانه از جانب شخص تروتسکی در شهر “پراگ” آلمان می شود. ماموریتی که قرار است در آن، طبق دستور العمل ذکر شده عمل کرده و نقشی در پیشروی نیرو های انقلابی داشته باشد.🥀🦋

حجم

۱۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۱۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۲۶,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد